Förskolemodellen Resultat Process Lagkrav (Måluppfyllelse) (Grundläggande krav i författningarna) Process (Uppföljning av undervisningens kvalitet)
-Vilka utvecklingsområde synliggjordes i er bedömning i våren 2016? Lpfö tydliggör att undervisningen inom ett visst ämnesområde ska göra det möjligt för barnen att utveckla ett antal förmågor kopplade till olika objekt. Om vi givit barnen möjlighet att göra det, bedömer vi i funktionell kvalitet -Vilka utvecklingsområde synliggjordes i er bedömning i våren 2016? -Förståelse av läroplansmålen? -Förståelse/medvetet arbete med ett/flera av kriterierna?
Något vi kan göra, kognitivt, fysiskt, emotionellt eller socialt Förmåga: Något vi kan göra, kognitivt, fysiskt, emotionellt eller socialt Objekt: Person, föremål, företeelse eller fenomen
Om en förmåga ska utvecklas - koppla den till flera olika objekt
Utveckling och lärande Utveckling och lärande Normer och Värden Normer och Värden Måluppfyllelse Pedagogisk process Utveckling och lärande Utveckling och lärande Måluppfyllelse Pedagogisk process Barns inflytande Barns inflytande Måluppfyllelse Pedagogisk process