Mediepedagogiskt projekt

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Kunskapskrav för godtagbara kunskaper i slutet av årskurs 3 – Svenska
Engelska.
Ulla Wiklund Musiker/kompositör Rytmiklärare Kungl. Musikhögskolan
Nytt från Skolverket skolverket.se/yrkesutbildning.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Mål och betygskriterier
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Lokal pedagogisk planering
Centrala innehåll och kunskapskrav
observation förutsägelser experiment förenklingar.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Läroplansträff Välkomna.
Ett arbetsområde om poesi
© Steve Wretman & Helena Moreau
Mål som eleverna skall ha uppnått i slutet av det nionde skolåret
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
Mall för alignmentmatris
Bedömarträning inför ämnesproven i årskurs 6
Elevaktiva utvecklingssamtal
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Stadsbidrag Läsa-skriva-räkna.
Bakgrund ”ett internationellt perspektiv är viktigt för att kunna se den egna verkligheten i ett globalt sammanhang och för att skapa internationell solidaritet.
Aktiviteter och upplevelser
Nätverksträff i Aronsborg mars 2007 Att få en djup förståelse av vardagsverksamheten.
Välkomna till Edboskolan
Dagens program Kunskapsprocesser, dokumentation och kvalitetssäkring
Inspirationsmaterial om... Material och förberedelser (ev säkerhet) Aktivitet - vad handlar det om Bild Begrepp, ord Vad behöver eleverna ha för erfarenheter.
Årskurs 9 Entréskolan vt 2013
Att vara professionell
Mönster och uttryck.
Bedömning av skönlitterär läsförståelse
Litteratur.
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Textilarbete Alice Höök.
Elevens val Tomaslundsskolan Vt. 10.
Gymnasiearbete för högskoleförberedande examen
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Elev loggbok.
Uttala de flesta svenska språkljuden Bokstävernas namn och ljud (stora och små). Ordbilder på vanligt förekommande korta ord t.ex. jag, och, kan. Läsa.
Förskoleklassen Jonstorpsskolan Förskoleklassens verksamhet Förskoleklassverksamhetens syfte är att ge barnen en trygg övergång mellan förskola och grundskola.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Orebro.se Välkommen till Lärardagen 10 augusti 2016 Skolverkets bedömningsstöd i läs- och skrivutveckling i svenska åk 1-3.
Reklam Vem får synas och hur?.
Lära för livet!.
Välkommen till svenska 1
Matspjälkningssystemet
Vad vet ni om Vård och Omsorgscollege?
L3VU20.
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Planering november – kurs D Tema kultur
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Engelska – English Pick a colour…
Etik- planering.
Närvaro
Ämneslyftet Sätunaskolan
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Kontaktpersoner Bedömning & Betyg
ATT GÖRA FILM PÅ SÄTRASKOLAN
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Presentationens avskrift:

Mediepedagogiskt projekt LINDA KARLSSON, BEATRICE LYBERGER OCH ELIN THORSSON

Innehåll Förberedelser och innehåll Genomförande Analys och bedömning

Förberedelser och planering Var ska vi vara? Elins praktik, ingen annan av oss har elever just nu. Vad ska vi göra? Använda oss av det som eleverna gör just nu, och i engelskan lär eleverna sig färger och klädesplagg. Hur ska vi göra? Eleverna ska göra presentationer, genom att berätta vad de heter och vad de har på sig. De ska i grupp filma med ipads.

Genomförande

Analys och bedömning Eleverna gjorde presentationer på engelska. För att bli godkända skulle varje elev göra en presentation där eleven skulle återge, med rätt fras, minst ett plagg med rätt färg. Bedömning i Engelska: I det centrala innehållet i lgr11 står det att eleverna ska kunna kommunicera ur ämnesområden som är välbekanta. De ska kunna ta enkla instruktioner, kunna utföra olika former av enkla samtal och dialoger. De ska även kunna utföra enkla presentationer. (s.31) Bedömning i Bild: i kursplanen under kapitlet syfte står det att eleverna ska kunna få erfarenheter av visuell kultur där tex film ingår samt att de ska kunna kommunicera med bilder för att uttrycka ett budskap. (s.20)

Slut Mediepedagogiskt projektarbete Ängslättskolan 3c Beatrice Lydberger Elin Thorsson Linda Karlsson