Mediepedagogiskt projekt LINDA KARLSSON, BEATRICE LYBERGER OCH ELIN THORSSON
Innehåll Förberedelser och innehåll Genomförande Analys och bedömning
Förberedelser och planering Var ska vi vara? Elins praktik, ingen annan av oss har elever just nu. Vad ska vi göra? Använda oss av det som eleverna gör just nu, och i engelskan lär eleverna sig färger och klädesplagg. Hur ska vi göra? Eleverna ska göra presentationer, genom att berätta vad de heter och vad de har på sig. De ska i grupp filma med ipads.
Genomförande
Analys och bedömning Eleverna gjorde presentationer på engelska. För att bli godkända skulle varje elev göra en presentation där eleven skulle återge, med rätt fras, minst ett plagg med rätt färg. Bedömning i Engelska: I det centrala innehållet i lgr11 står det att eleverna ska kunna kommunicera ur ämnesområden som är välbekanta. De ska kunna ta enkla instruktioner, kunna utföra olika former av enkla samtal och dialoger. De ska även kunna utföra enkla presentationer. (s.31) Bedömning i Bild: i kursplanen under kapitlet syfte står det att eleverna ska kunna få erfarenheter av visuell kultur där tex film ingår samt att de ska kunna kommunicera med bilder för att uttrycka ett budskap. (s.20)
Slut Mediepedagogiskt projektarbete Ängslättskolan 3c Beatrice Lydberger Elin Thorsson Linda Karlsson