Mail med länk.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En presentation av ett unikt system
Advertisements

Skapa ett video-CV på YouTube
Intagningssystemets databas Ögonblicksbild Kopia av intagningsdatabasen Uppdateras 3 ggr per dag 07:15 – 12:15 – 15:15 Roller Skola, kommun Periodiseras.
E-post juni 2013.
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Medborgarservice i Skellefteå kommun
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
IM fakturahantering Bildspelet rullar automatiskt Du har fått ett mejl
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 7. Manuell ansökan om projektmedel 21-22/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Projektmedel.
Demo dokument- och ärendehantering Polisförbundet
Ärendehantering och tillgodoräknanden i Ladok3
Informationsmöte om integrationen W3D3-Agresso. Syfte och fördelar med integrationen mellan W3D3 och Agresso  W3D3 uppdaterar Agresso Avtalsreskontra.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 4 Bered, fatta och effektuera ärendebeslut 11/ Jana Wahlberg Nyps utbildning- Företagsstöd.
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
Kravönskemålsprocessen LPL-möte Umeå. Bakgrund i korthet »Införandestöd och projektsupport Skapa upp ett ramverk (Jira) för att hantera support.
Adato - rehabverktyget
Knappar i artikelredaktionen som formaterar texten:
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 4. Bered, fatta och effekturea ärendebeslut 28/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Projektmedel.
VESSA VESSA Vårt Eget SystemStöd för Ansökningar Varför? Myndighetsbeslut (regleras i bl.a. HF & Myndighetsförordningen) HSV:s granskningar Statistik.
Synpunkter, klagomål och beröm
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Lathund PowerPoint 2007 Lathund
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
Miljödata ABwww.miljodata.seBG Besöksadress Ronnebygatan Karlskrona PG Org. Nr Adato - rehabverktyget.
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
BILDSVEP MINA ÄRENDEN BÖRJAR STRAX. Förtydligande Bildspelet visar arbetsgång när du vill se status i ditt ärende. Vad som skett sedan du skickade in.
SAMSA SAMSA Utbildning. Inkorg * Vid inloggningen visas i Toppmenyn: Användare och Arbetsplats. Du kan välja bland senaste patienter eller använda sökfält.
SAMSA SAMSA Utbildning Version Inkorg * Vid inloggningen visas i Toppmenyn: Användare och Arbetsplats. Du kan välja bland senaste patienter eller.
Gör en traditionell släktbok med Disgen
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
Bildsvep Spara och återuppta en ansökan Börjar strax
Användarguide WhatsApp för iPhone
Användarguide WhatsApp för Androidtelefoner
MedControl Hantering av händelse och avvikelse samt teknik och övrigt
Gemensam information i Ladok och NyA
Region Skåne Förvaltningsgrupp för Digital Diktering
Lägga in ny identitet och skapa skydd
Information gällande inloggning och lösenordshantering Totara
Sök-funktion m.m 28/ Ulf Hjelm
Hantering av kravönskemål
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 16 vecka
Utrullning av Nyps november.
ADR & SKANNERKORT.
Adato - rehabverktyget
Skattekort på nätet för studerande
Utbildning Systemadministratör i C2
Handhavandeguide-Ladok Kursbevis
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Komma igång med Scratch
Guide: Ta bort fotnot från examensbevis
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Nyps utbildning- Företagsstöd
Kundens faktura förfaller
APT Minnesantecknare Föregående möte Ekonomi Kvalité,
Artvise Kundtjänst Helpdesk Mobile Portalen för interna användare.
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
-Administratörer.
Rubriklayout Underrubrik.
Att håll och utvecklas som ledare
Handläggarutbildning
Vi i Guddarps IF kommer börja använda oss av Bokat.se!
Kundens faktura förfaller
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Attestera resultat på aktivitetstillfälle
Presentationens avskrift:

Mail med länk

Ärende i webbläsaren Vanligast är att du redan är satt som handläggare Om ingen handläggare är satt och du ska hantera ärendet Tryck ”Tilldela mig”

Hantera och svara Alla svar och anteckningar sparas i ärendet Besvara – via mail eller telefon Avsluta, ärendet försvinner ur listan. Om det inte går att avsluta, tryck åter kundtjänst (6). Då vi vill ha återkoppling. Markera som besvarat Infoga anteckning (tjänsteanteckning) Tilldela / ta bort / byta handläggare Om man tilldelar någon annan går ett mail automatiskt till den personen Skicka åter till KC.

I enkla ärenden kan det räcka med att ex trycka ”Kund besvarad” och ”Avsluta” Enkla ärenden: ex någon önskar bli kontaktad, rutinartade besked… I mer komplicerade ärenden är det viktigt att dokumentera eller skriva så att KC ser hur man hanterat det, till exempel om frågeställaren hör av sig igen.

Förslag och utskrift 7. Lägg ett förslag på sådant som du tycker vi bör kunna skriva in i vår checklista. Kan vara sådant som du svarat på, men som du tycker att KC bör kunna svara direkt till den som frågar 8. Skriv ut ärendet (pdf)

Varför? Efter tre dagar ser vi att ett ärende är oavslutat och kan följa upp. Ingenting hamnar mellan stolarna. Statistik – grund för förbättringar. Ex hur kan KC bättre svara på frågor som är återkommande. KC kan se ärenden ute i verksamheten och fördela om, ta tillbaka mm. Vi undviker otillåten hantering av personuppgifter