Mail med länk
Ärende i webbläsaren Vanligast är att du redan är satt som handläggare Om ingen handläggare är satt och du ska hantera ärendet Tryck ”Tilldela mig”
Hantera och svara Alla svar och anteckningar sparas i ärendet Besvara – via mail eller telefon Avsluta, ärendet försvinner ur listan. Om det inte går att avsluta, tryck åter kundtjänst (6). Då vi vill ha återkoppling. Markera som besvarat Infoga anteckning (tjänsteanteckning) Tilldela / ta bort / byta handläggare Om man tilldelar någon annan går ett mail automatiskt till den personen Skicka åter till KC.
I enkla ärenden kan det räcka med att ex trycka ”Kund besvarad” och ”Avsluta” Enkla ärenden: ex någon önskar bli kontaktad, rutinartade besked… I mer komplicerade ärenden är det viktigt att dokumentera eller skriva så att KC ser hur man hanterat det, till exempel om frågeställaren hör av sig igen.
Förslag och utskrift 7. Lägg ett förslag på sådant som du tycker vi bör kunna skriva in i vår checklista. Kan vara sådant som du svarat på, men som du tycker att KC bör kunna svara direkt till den som frågar 8. Skriv ut ärendet (pdf)
Varför? Efter tre dagar ser vi att ett ärende är oavslutat och kan följa upp. Ingenting hamnar mellan stolarna. Statistik – grund för förbättringar. Ex hur kan KC bättre svara på frågor som är återkommande. KC kan se ärenden ute i verksamheten och fördela om, ta tillbaka mm. Vi undviker otillåten hantering av personuppgifter