Regiongemensam elevenkät 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport L M Engströms gymnasium GY2.
Advertisements

Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Göteborgsregionens Tekniska Gymnasium GY2.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Kannebäcksskolan Spec ÅK5.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Park-Kålltorpsskolan ÅK5.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport NTI Gymnasiet Södra Hamngatan GY2.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Skutehagen (F-6) ÅK5.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Backegårdsskolan ÅK5.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport gymnasieprogram Burgårdens utbildningscentrum - Lärcentrum/Online skolan.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Glöstorpsskolan ÅK8.
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen Skolrapport Lillebyn (F-5) ÅK2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Storegårds skola ÅK2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
1 Mitt barn är en NamnAntal Flicka27 Pojke26 Väljer att inte besvara frågan1 Total54 Förskolan Luleå 2016-Kläppbackens förskola.
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Casa Montessori ÅK2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 8.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Skolan elever yngre 2016.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam elevenkät 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Gemensam skolundersökning Göteborgsregionen
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
Presentationens avskrift:

Regiongemensam elevenkät 2016 Åsaskolan ÅK8 Skolrapport

Om undersökningen Redovisning och beräkningar Den regiongemensamma elevenkäten har genomförts sedan 2011 och innefattar samtliga GR:s medlemskommuner. I år är första gången som Härryda deltar i den gemensamma undersökningen, tidigare år har man genomfört den på egen hand. Den gemensamma undersökningen omfattar alla kommuners grundskoleelever i årskurserna 2, 5 och 8 samt gymnasieelever i årskurs 2. Undersökningen har genomförts som en webbenkät. Varje elev har fått ett brev med en unik kod som ger tillgång till enkäten, och frågorna besvaras därefter på lektionstid. Redovisning och beräkningar I huvudsak har frågorna svarsalternativen Stämmer helt och hållet, Stämmer delvis, Stämmer ganska dåligt, Stämmer inte alls samt Vet ej. Frågan om helhetsbedömning har istället en tiogradig skala. Några olika typer av resultatvärden redovisas i rapporten. Svarsandelar – andelen av alla som besvarat enkäten som valt respektive svarsalternativ Indexvärde – beräknas per frågeområde och motsvarar genomsnittlig andel som svarat Stämmer helt och hållet eller Stämmer ganska bra på de ingående frågorna Medelvärde – beräknas av andelen som valt respektive svarsalternativ på varje fråga. Personer som svarat Vet ej exkluderas i denna beräkning

Jämförelse frågeområden Nedan visas det sammanräknade indexvärde per frågeområde för varje år (andelen som är positiva). Resultat jämförs också med genomsnittsvärdet i hela kommunen och bland GR:s 13 medlemskommuner 2016. 2012 2013 2015 2016 Kungsbacka ÅK8 ÅK8 Trivsel och trygghet 84% 86% 85% 81% 88% Delaktighet och inflytande 53% 55% 57% 54% 60% 59% Skolmiljö 50% 67% 73% 71% 64% Kunskap och lärande 69% 76% 75% 66% Bemötande 79% 82% Helhet 74% 78% 70% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse frågeområden 2016 Sammanräknat indexvärde (andel som är positiva) per frågeområde samt genomsnitt för kommunen och bland GR:s 13 medlemskommuner 2016. Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse frågeområden per kön Nedan visas det sammanräknade indexvärde per frågeområde uppdelat på kön. Som referens visas också genomsnittsvärdet för årskursen i hela kommunen och för hela GR. 81% 93% 70% 88% 86% 54% 53% 63% 60% 59% 73% 74% 71% 64% 66% 69% 76% 79% 82% 67% 72% 55% 78% Alla Pojke Flicka Kungsbacka ÅK8 ÅK8 Trivsel och trygghet Delaktighet och inflytande Skolmiljö Kunskap och lärande Bemötande Helhet Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse - Trivsel och trygghet Nedan redovisas för varje frågeområde dess ingående frågor, och andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Längst ner visas en stapel med det sammanslagna frågeområdets resultat. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 3.5 3.4 3.2 3.3 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Jag känner mig trygg i skolan Det finns vuxna i skolan att prata med när jag behöver det Jag trivs i skolan INDEX - Trivsel och trygghet Referensvärde är Kungsbacka ÅK8 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse - Delaktighet och inflytande Nedan redovisas för varje frågeområde dess ingående frågor, och andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Längst ner visas en stapel med det sammanslagna frågeområdets resultat. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 3.1 2.9 2.8 2.7 2.5 2.4 2.6 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Lärarna i min skola tar hänsyn till elevernas åsikter Jag känner att jag kan påverka hur vi arbetar i skolan Jag känner att jag kan påverka vad vi ska arbeta med i skolan INDEX - Delaktighet och inflytande Referensvärde är Kungsbacka ÅK8 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse - Skolmiljö Nedan redovisas för varje frågeområde dess ingående frågor, och andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Längst ner visas en stapel med det sammanslagna frågeområdets resultat. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 3.0 3.1 3.6 3.8 3.2 3.4 2.5 2.0 2.3 2.9 2.4 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Jag får möjlighet till studiero i skolan Vi har god tillgång till datorer/läsplattor på min skola Klassrummen på min skola är bra Jag tycker att det finns bra utrymmen att vara på under rasterna Skolans toaletter är bra Jag tycker att maten som serveras i min skola är god INDEX - Skolmiljö Referensvärde är Kungsbacka ÅK8 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse - Kunskap och lärande Nedan redovisas för varje frågeområde dess ingående frågor, och andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Längst ner visas en stapel med det sammanslagna frågeområdets resultat. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 2.6 2.3 2.5 3.0 2.9 3.2 3.1 3.3 3.4 3.5 2.8 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Skolarbetet gör mig så nyfiken att jag får lust att lära mig mer Det jag lär mig i skolan är nyttigt och användbart Lärarna i min skola hjälper mig med skolarbetet om jag behöver det Lärarna förklarar så att jag förstår Lärarna tar hänsyn till mina behov och förutsättningar Jag vet vad jag ska kunna för att nå kunskapskraven i de olika ämnena Mina lärare förväntar sig att jag ska nå kunskapskraven i alla ämnen Jag tycker att de läromedel (böcker, datorprogram m.m.) som används är bra Jag får veta hur det går för mig i skolarbetet INDEX - Kunskap och lärande Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6% Referensvärde är Kungsbacka ÅK8

Jämförelse - Bemötande Nedan redovisas för varje frågeområde dess ingående frågor, och andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Längst ner visas en stapel med det sammanslagna frågeområdets resultat. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 3.4 3.1 2.7 2.8 3.0 3.3 3.2 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 I min skola pratar vi om hur vi ska vara mot varandra I min skola upplever jag att vi respekterar varandras olikheter Lärarna på skolan bemöter mig väl Andra elever på skolan bemöter mig väl INDEX - Bemötande Referensvärde är Kungsbacka ÅK8 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse - Helhetsbedömning Nedan redovisas andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015). Ett referensvärde (Ref) anges som beskriver medelvärdet på den ovanliggande nivån som resultatet jämförs med. Värde 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Vet ej 6.5 6.2 6.9 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Om du tänker på din skola i sin helhet. Hur nöjd är du då med den? Referensvärde är Kungsbacka ÅK8 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Jämförelse Kommunspecifika frågor Nedan redovisas för varje kommunspecifik fråga med andelen som valt respektive svarsalternativ. Medelvärde för respektive fråga beräknas (M 2016) och jämförs med förra årets medelvärde (M 2015) om sådan finns. Stämmer helt och hållet ganska bra ganska dåligt inte alls Vet ej 3.4 3.2 3.1 2.1 1.6 1.4 M 2015 M 2016 Ref Kungsbacka ÅK8 Mina lärare ger mig uppgifter som jag får använda digitala redskap (dator, lärplatta, smartphone) för att lösa Att använda digitala redskap (dator, lärplatta, smartphone, projektor) i skolan gör skolarbetet roligare Jag känner till att skolan har en likabehandlingsplan mot diskriminering och annan kränkande behandling Jag har blivit trakasserad eller kränkt av andra elever i skolan under det senaste läsåret Jag har blivit trakasserad eller kränkt av vuxna i skolan under det senaste läsåret Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Prioriteringsmatris PRIORITERA (D2) Lärarna i min skola tar hänsyn till elevernas åsikter (D2) Jag känner att jag kan påverka hur vi arbetar i skolan (M5) Skolans toaletter är bra (K2) Det jag lär mig i skolan är nyttigt och användbart (K9) Jag får veta hur det går för mig i skolarbetet (B2) I min skola upplever jag att vi respekterar varandras olikheter VÅRDA (T2) Det finns vuxna i skolan att prata med när jag behöver det (T3) Jag trivs i skolan (M3) Klassrummen på min skola är bra (M4) Jag tycker att det finns bra utrymmen att vara på under rasterna (K3) Lärarna i min skola hjälper mig med skolarbetet om jag behöver det (K4) Lärarna förklarar så att jag förstår (B3) Lärarna på skolan bemöter mig väl BEVARA (T1) Jag känner mig trygg i skolan (M1) Jag får möjlighet till studiero i skolan (M2) Vi har god tillgång till datorer/läsplattor på min skola (K7) Mina lärare förväntar sig att jag ska nå kunskapskraven i alla ämnen (B1) I min skola pratar vi om hur vi ska vara mot varandra (B4) Andra elever på skolan bemöter mig väl BEVAKA (D3) Jag känner att jag kan påverka vad vi ska arbeta med i skolan (M6) Jag tycker att maten som serveras i min skola är god (K1) Skolarbetet gör mig så nyfiken att jag får lust att lära mig mer (K5) Lärarna tar hänsyn till mina behov och förutsättningar (K7) Jag vet vad jag ska kunna för att nå kunskapskraven i de olika ämnena (K8) Jag tycker att de läromedel (böcker, datorprogram m.m.) som används är bra Frågevärde Samband Prioriteringsmatrisen visar hur starkt samband varje fråga har med den helhetsbedömning man gör av skolan. Utifrån styrkan på sambandet och frågans medelvärde sorteras frågorna in i fyrfältaren, där tex. kvadranten för Prioritera innehåller de frågor som har det starkaste sambandet med helhetsbedömning och de lägsta medelvärdena. Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Trivsel och trygghet Jag känner mig trygg i skolan Stämmer helt och hållet 53% 25 72% 37% Stämmer ganska bra 34% 16 28% Stämmer ganska dåligt 13% 6 0% 26% Stämmer inte alls Summa 47 19 Vet ej 2% 1 5% Det finns vuxna i skolan att prata med när jag behöver det 48% 22 60% 35% 12 20% 9 12% 25% 7% 3 8% 46 20 4% 2 Jag trivs i skolan 49% 23 32% 38% 18 40% 42% 6% 16% 11% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Delaktighet och inflytande Lärarna i min skola tar hänsyn till elevernas åsikter Stämmer helt och hållet 16% 7 22% 11% Stämmer ganska bra 60% 27 61% 68% Stämmer ganska dåligt 20% 9 17% Stämmer inte alls 4% 2 0% Summa 45 23 19 Vet ej 6% 3 8% 5% Jag känner att jag kan påverka hur vi arbetar i skolan 25% 21% 37% 15 35% 42% 27% 11 32% 15% 6 41 20 Jag känner att jag kan påverka vad vi ska arbeta med i skolan 7% 41% 17 47% 34% 14 24% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Skolmiljö Jag får möjlighet till studiero i skolan Stämmer helt och hållet 26% 12 29% 25% Stämmer ganska bra 62% 29 58% 60% Stämmer ganska dåligt 6% 3 8% 5% Stämmer inte alls 4% 10% Summa 47 24 20 Vet ej 2% 1 0% Vi har god tillgång till datorer/läsplattor på min skola 69% 33 88% 55% 14 12% 45% 48 25 Klassrummen på min skola är bra 44% 46% 37% 36% 16 33% 42% 16% 7 17% 2 45 19 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Jag tycker att det finns bra utrymmen att vara på under rasterna Stämmer helt och hållet 40% 19 50% 35% Stämmer ganska bra 26% 12 25% 20% Stämmer ganska dåligt 23% 11 17% Stämmer inte alls 11% 5 8% 10% Summa 47 24 20 Vet ej 2% 1 4% 0% Skolans toaletter är bra 2 5% 31% 14 21% 42% 29% 13 33% 36% 16 45 6% 3 Jag tycker att maten som serveras i min skola är god 8 12% 64% 30 76% 47% 13% 6 25 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Kunskap och lärande Skolarbetet gör mig så nyfiken att jag får lust att lära mig mer Stämmer helt och hållet 7% 3 4% 11% Stämmer ganska bra 40% 18 42% Stämmer ganska dåligt 27% 12 25% 32% Stämmer inte alls 29% 16% Summa 45 24 19 Vet ej 6% 5% Det jag lär mig i skolan är nyttigt och användbart 26% 33% 45% 20 43% 44% 18% 8 17% 9% 4 13% 44 23 8% 10% Lärarna i min skola hjälper mig med skolarbetet om jag behöver det 30% 14 28% 37% 51% 60% 15% 7 2 47 25 2% 1 0% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Lärarna förklarar så att jag förstår Stämmer helt och hållet 37% 17 38% 40% Stämmer ganska bra 39% 18 42% Stämmer ganska dåligt 22% 10 21% 15% Stämmer inte alls 2% 1 0% 5% Summa 46 24 20 Vet ej 4% 2 Kunskap och lärande Lärarna tar hänsyn till mina behov och förutsättningar 32% 13 41% 47% 12% 5 16% 11% 6 41 19 7 24% Jag vet vad jag ska kunna för att nå kunskapskraven i de olika ämnena 30% 14 54% 26% 12 17% 7% 3 8% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Kunskap och lärande Mina lärare förväntar sig att jag ska nå kunskapskraven i alla ämnen Stämmer helt och hållet 50% 19 Stämmer ganska bra 42% 16 35% Stämmer ganska dåligt 8% 3 15% 0% Stämmer inte alls Summa 38 20 18 Vet ej 21% 10 20% 10% Jag tycker att de läromedel (böcker, datorprogram m.m.) som används är bra 32% 15 25% 38% 13% 30% 9% 4 4% 47 24 2% 1 Jag får veta hur det går för mig i skolarbetet 24% 11 29% 46% 21 53% 17% 8 11% 6 16% 46 2 5% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Bemötande I min skola pratar vi om hur vi ska vara mot varandra Stämmer helt och hållet 43% 20 40% 53% Stämmer ganska bra 51% 24 56% 42% Stämmer ganska dåligt 6% 3 4% 5% Stämmer inte alls 0% Summa 47 25 19 Vet ej 2% 1 I min skola upplever jag att vi respekterar varandras olikheter 28% 13 33% 21% 35% 16 24% 11 32% 13% 6 26% 46 2 Andra elever på skolan bemöter mig väl 39% 18 52% 44% 22% 10% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Lärarna på skolan bemöter mig väl Stämmer helt och hållet 50% 23 46% 63% Stämmer ganska bra 39% 18 42% 32% Stämmer ganska dåligt 9% 4 13% 0% Stämmer inte alls 2% 1 5% Summa 46 24 19 Vet ej 4% 2 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Helhet Om du tänker på din skola i sin helhet. Hur nöjd är du då med den? 10 4% 2 5% 9 2% 1 0% 8 23% 11 38% 10% 7 26% 12 21% 25% 6 13% 5 9% 4 20% 17% 15% 3 Summa 47 24 20 Vet ej Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Extrafrågor till elever i Kungsbacka kommun Mina lärare ger mig uppgifter som jag får använda digitala redskap (dator, lärplatta, smartphone) för att lösa Stämmer helt och hållet 58% 26 65% 50% Stämmer ganska bra 33% 15 26% 40% Stämmer ganska dåligt 4% 2 5% Stämmer inte alls Summa 45 23 20 Vet ej 2% 1 0% Att använda digitala redskap (dator, lärplatta, smartphone, projektor) i skolan gör skolarbetet roligare 51% 52% 45% 42% 19 43% Jag känner till att skolan har en likabehandlingsplan mot diskriminering och annan kränkande behandling 67% 38% 30% 12 24% 31% 13% 5 19% 8% 3 40 21 16 6 9% 20% Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%

Tabell – frekvens per fråga Total Kön Procent Antal Pojke Flicka Jag har blivit trakasserad eller kränkt av andra elever i skolan under det senaste läsåret Stämmer helt och hållet 21% 8 10% 32% Stämmer ganska bra 15% 6 Stämmer ganska dåligt 13% 5 16% Stämmer inte alls 51% 20 70% Summa 39 19 Vet ej 7 5% Jag har blivit trakasserad eller kränkt av vuxna i skolan under det senaste läsåret 7% 3 0% 11% 79% 33 86% 42 21 9% 4 Skolrapport • Åsaskolan ÅK8 Rapporten bygger på svar från 48 elever av 53 möjliga, vilket utgör en svarsfrekvens på 90.6%