Lärarnas skolutvecklingskonferens Pedagogisk Inspiration Malmö Lärare som ledare Linda Sikström Daniel Prsa Linda.sikstrom@malmo.se Daniel.prsa@malmo.se
Största gruppen Resultat Efter andra auskultationen nyligen utexaminerade lärare/lärare som har ca 6 års erfarenhet i yrket relationer, övergångar mellan aktiviteter, effektiv lärmiljö lärare som arbetar i starka socioekonomiska områden didaktiska tips Efter andra auskultationen provar en ny lektionsstruktur och olika undervisningsmetoder taveldisposition kortare förflyttningar kortare väntan och färre tillfällen att vänta ökad medvetenhet om övergångar (planerar även dessa)
Tankar….(se,höra, känna ska bli utvärderingsbart) Största gruppen nyligen utexaminerade lärare/lärare som har ca 6 års erfarenhet i yrket (enkät) relationer, övergångar mellan aktiviteter, effektiv lärmiljö (sammanställa val i auskultationer) lärare som arbetar i starka socioekonomiska områden (enkät) didaktiska tips (enkät) Efter andra auskultationen provar en ny lektionsstruktur och olika undervisningssituationer taveldisposition kortare förflyttningar kortare väntan och färre tillfällen att vänta ökad medvetenhet om övergångar (planerar även dessa)
Diskussionsunderlag Hur ska vi kunna undersöka och redovisa resultaten? Hur mäter man en individuell utveckling (lärares)? Går det att mäta på skolnivå? Hur vet man att insatsen består hos deltagande lärare?