Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Advertisements

Material för projektarbetet
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Docent i pedagogiskt arbete, FD
Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Välkomna till slöjden! Startuppgift ht 2013.
BETYG I ÅRSKURS 6.
DITT BOENDE.
Vad är teknik?.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Kursplanens kommentarmaterial om slöjdämnets syfte:
Mål och betygskriterier
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Att skriva projektrapport
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Eller formativt lärande…
Betyg och förmågor.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
Information till föräldrar Madenskolan Hösten 2014
Nya samlade läroplaner
Kunskapskrav SLÖJD.
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Teckna din seriefigur.
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
Välkommen till slöjd.nu.
Vad är bra och vad kan bli bättre? Utvärdering med Ekjur12 15/
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
Stumfilm åk 7.
Interaktion Bild klass 8.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Vad är återvinnings konst och hur ska vi arbeta med det?
Betyg årskurs 6.
3D gubbar av Isak Gustafsson
Fritt Broderi.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
När du tar en gammal sak och ger den ett nytt användningsområde När du tar en trasig sak, kompletterar med nytt material och gör om prylen När du använder.
Picasso. Guernica Kvinna med gul hatt The kiss  1969.
Lektion 1 Mål med lektionen:
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Arbetsprocessen Produktutvecklingens steg
QR-koder ”Skolan ska ansvara för att varje elev efter genomgången grundskola kan använda modern teknik som ett verktyg för kunskapssökande, kommunikation,
Mot utanförskap.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Frihet Åk 8 hösten 2015.
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
Förskolan 2.0.
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Två konstnär Rembrandt van Rijn och Jonas Åkesson
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Djuren möter ungdomskulturen
Uttryck i slöjd Centralt innehåll:
Helhet och allsidighet
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Djuren möter ungdomskulturen
Stadsvandring: åk 9:s Södermalm
Presentationens avskrift:

Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016

Alla gör samma produkt….

… men med en personlig stil!

Ni kommer att få En skriftlig arbetsbeskrivning med tydliga bilder Genomgångar på olika tekniker och moment Kamratbedömning

Detta vill jag ha av er… En genomförd uppgift, med alla delar (kollage, skiss, produkt och rapport) Att ni tar ansvar för ert arbete Att ni utmanar er själva Att ni blir färdiga i tid

Kollage Detta är en presentation i bild över er inspiration

Skiss Er idé som ni tecknar ner på papper så tydligt ni kan. Saker som måste vara med: Själva produkten Mått Material Detaljer Tekniker

Rapport Det är nu ni tittar tillbaka på uppgiften berättar hur det har gått blev det som ni trodde vad har ni lärt er vad tyckte ni om uppgiften mm...

Vad är det jag bedömer…! E C A Eleven kan på ett enkelt och delvis genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner. Eleven kan på ett utvecklat och relativt väl genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner och delvis egna initiativ. Eleven kan på ett välutvecklat och väl genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner och egna initiativ. Eleven kan i slöjdarbetet bidra till att utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial. Eleven kan i slöjdarbetet utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial. Eleven kan i slöjdarbetet utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial och sådant som eleven själv har sökt upp. Under arbetsprocessen bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder framåt. Under arbetsprocessen formulerar och väljereleven handlingsalternativ som efter någon bearbetning leder framåt. Under arbetsprocessen formulerar och väljereleven handlingsalternativ som leder framåt. Dessutom kan eleven pröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Dessutom kan eleven pröva och ompröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Dessutom kan eleven systematiskt pröva och ompröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion.

Lycka till……