Ämneskonferenser
Syfte Att arbeta med pågående processer på skolan ur ett ämnesperspektiv.
Ämnen läsåret 15/16 Svenska 1-9 Matematik 1-9 SO 1-9 Engelska 4-9 Praktiskestetiska ämnen Ibland 1-9 ibland uppdelat F-3, 4-9 i de större grupperna (sv,ma,SO).
Svenska Anna-Karin Lisa Ulrika Cecilia M Anki Anna W Cissi Berit Eva L Anna S
Matematik Kristina V Åsa F Åsa K Kristina D Magdalena Karin Ulla Leena Åsa R Clas Eva S
SO Jenny Barbro Johanna Arvid Paula Robert J
Engelska Kellis Anna M Linda Anna-Lena Beatrice
Praktiskestetiska ämnen Idrott: Elisabeth, Mattias Slöjd: Gladys, Thomas Hkk: Maria L
BFL Vilka metoder som är effektiva att använda kan vara olika i olika ämnen. Vilka strategier ser vi är mest gynnsamma i vårt ämne?
Scaffoldings Vilka ”stegar” eller andra stödstrukturer behöver vi bygga på Åsaskolan ur ett 1-9 perspektiv? Igenkännbarhet bra för eleverna. Underlättar för oss, förbereder eleverna. Kan handla om förmågorna men även vara ”guider” för praktiska moment.
Gruppens egna punkter Vad ser ni i gruppen att ni behöver arbeta med utifrån ert ämne.
Förväntningar efter dagen Att varje grupp hunnit prata igenom vilka egna punkter de vill föra dialog kring under året. Att varje grupp gör en tidsplan för årets möten. 27/10 13-16:30, 18/11 15-16:30 samt minst två tillfällen på 1,5h nästa termin. Presenteras för varandra så att man kan enas i ett 1-9 perspektiv under studiedagen v.44.
Ämnen