Beställning vid brådskande ärende - process

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Datajuridik i vardagen av betydelse för kvalitetsregister
Advertisements

Träder ikraft 2014 Bitte Fritzson.
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Psykosocial problematik Barn som far illa Lagstiftning Elisabeth Cedervall 2011.
Nordiska Kommunala Chefsrevisorskonferensen augusti 2012
1 Rutin hantering av bostadsärenden (reviderat ) Ada och Maria.
Mentometerfråga 1 Är du? Kvinna Man.
Akuta hembesöksbilar med läkare
Gränsöverskridande samverkan. Uppföljning 2012 Temporär förlängning av samverkansavtal ; -”Omtag” av samarbete och samverkan inom Vårdsamverkan.
En enklare och bättre sjukförsäkringsprocess
Personprocessen Kommunikationsprocess förädlingsobjekt: information avseende egna problem och önskemål, meddelanden Hälsoprocess förädlingsobjekt: personens.
Hantering av Synpunkter. Ta emot synpunkter Muntligt Skriftligt Webb Blanketten bör användas och skickas först till Katrineholms kommun.
Rehabiliteringsprocess LU
Vad hände i Östersund, kommer vi ihåg? Norrtings regionträff för Folktandvårdens chefer och staber
Detta gör landstinget Hälso- och sjukvård är den största verksamheten inom landstinget. Ansvar för barn- och ungdomstandvården (folktandvården) Rehabilitering.
Adato - rehabverktyget
Stärkt stöd och skydd för b o u Stärka stödet och skyddet för barn och ungdomar som far eller riskerar att fara illa Barnrättsperspektivet stärks Barn.
Chefkandidatprogram för chef över chef
Fokusområden Elevhälsa Äldreomsorg Trygghet hitom försörjningsstöd Akademiker med utländsk examen.
Tidplan omställningsarbete 2014
Modellområde psykisk hälsa barn och unga
Chefskommunikation i Västra Götalandsregionen
Barnmisshandel. I samhället I sjukvården Barnmisshandel i samhället Allmänhet Socialtjänst Polis Åklagare Domstolar Sjukvård.
Hygienkörkortet Petra Hasselqvist Avdelningen för Vård och Omsorg Sveriges Kommuner och Landsting.
Vård utan omvägar - en del av programmet för ökad patientsäkerhet
Processerna Klinisk process
Nationella riktlinjer för sjukdomsförebyggande metoder TOBAK Agneta Hjalmarson leg.psykolog, docent Mottagningen för tobaksavvänjning Sahlgrenska.
Gemensam rutin för Samordnad vård- och omsorgsplanering
Gemensam rutin för Samordnad vård- och omsorgsplanering
Rutiner för systematiskt arbetsmiljöarbete- och hälsoarbete på arbetsplatsen i AFH Vi är Nordens största lärarorganisation och Sveriges fjärde största.
Mål och resursstyrning i Sotenäs
Sjukvårdsrådgivningen Björn Gustafson
April 2016 HSO Sjukersättning Frågor Assistansersättning Frågor Mina sidor Försäkringskassan informerar.
Vaggeryds kommun Hur arbetar jag som arbetsterapeut i socialpsykiatri i Vaggeryds kommun?
Information Steg-ett-ut 2015 Sida 1 Välkomna. Information Steg-ett-ut 2015 Sida 2 En enklare vardag Sex löften från Försäkringskassan till personer med.
”Vår Linnéa utan vårdskador”. Vi som har arbetat med Linnéas vårdskadeprevention Liselott Svanberg sjuksköterska avd 17 Linnda Eriksson sjuksköterska.
Välkommen!.
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
Servicedesk öppnar för lönefrågor
Avvikelsehantering Vad blir nytt i MedControl?
Samverkan med ”långa gummiband” Om gummibandet inte håller utan går av, är det bara att försöka med ett annat gummiband.
Kort presentation av medarbetarundersökningen 2017 för arbetsgrupper
Tillgängliga Samordnade Individuella Planer
Trygg hemma Förstärkt samarbete i öppenvård Arbetsgrupp träff 2
Alla chefer behöver en coach!
Utvärdera stödfunktioner till chefer
Undervisning i förskolan 12 oktober mars 2017
Förvaltningsledare Elisabeth Hjelm
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Dokumentera levnadsvanor i Cosmic
Övergripande uppföljningar 2017
Var med och utveckla Umeå universitet
MAIVOR – mobilt arbetssätt inom vård och omsorg
Patientsäker vårddokumentation
Fyrbodal Svar inom 60 dagar till rapportör
7 mars 2018 Arenasamverkan i GGVV
Utvidgad uppföljning i Primärvården Förstärkt vårdgaranti
Processen utgår ifrån förvaltningens vision internt och externt
Kommunikationsprocesser
Kort presentation av: Chefkandidatprogram för chef över chef
Samordningsförbundet
Syfte med avvikelse- och lex-hantering
Avvikelser i samverkan
Universitets-direktör
Inkluderande rehabilitering
-utbildning till stöd för systematisk uppföljning i socialtjänsten
Hälso- och sjukvård och tandvård för sylsökande
Information till verksamhetschefer
Feelgoods rehabiliteringsprocess
Presentationens avskrift:

Beställning vid brådskande ärende - process 31 maj 2016

Beställning vid brådskande ärende Medarbetare bokas in hos Previa BRÅDSKANDE ÄRENDE Chef alt. HR -specialist kontaktar Kontaktperson på Previa (se pdf på intranätet) Previa kontaktar medarbetare för bedömning Bedömningen återkopplas till chef. Medarbetare besöker Previa. Medarbetarens behov bedöms bäst kunna åtgärdas inom allmänna hälso- och sjukvården Beställning ska skickas eller medtagas vid besök. Undantag från detta kan göras om chef och Previa är överens Återkoppling inkl. plan för uppföljning