Choice Sales Introduction

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kort om PROJEKTBOLAGET
Advertisements

Synergator Consulting Business Development & Management Copyright 2009 Verktyg för Företagsutveckling.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
Företagspresentation
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Geospatial Solutions Sweden AB  Kommer GeoSol garantera support på TB2?  Ja, vi kan garantera support på Topobase2.  Kommer GeoSol utveckla ny KBFunk.
More intenz Sales Mastery Säljutveckling i världsklass!
Ta fram marknads- och säljprocesserna och skapa en proaktiv organisation
SAMHÄLLSEKONOMI.
ACA A LLIANCE C ORPORATE A DVISORS. Affärsidé ACA genomför projekt inom området förvärv, avyttring och samgående av mindre och medelstora IT-företag med.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Västra Götalandsregionen - Funktionshindersrörelsen.
Välkomna och inledning! Ladok – Swamidagar 24 – 25 oktober 2011 Högskolan Väst, Trollhättan.
Förmedlarnas utmaningar med de nya reglerna 27 augusti Charlotta Carlberg.
AMP Kickoff - Stockholm
FÖRENKLING & DEFINITION AV SOLUTION SELLING
MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl
Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg
Kolmodins fastigheter AB Introduktion för nyanställda.
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Logistics platforms for improved strategic flexibility
1:a Möte Offert process Avsluts process
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
AV: Clara Jämttjärn 5:1. 1. Upphov är ursprung och skapat av en upphovsman. X. Upphov är en persons jobb. 2. Upphov är när någon gör slut.
JOBB ERBJUDANDE En ledande internationell firma med kontor på Bahamas letar efter : En Direktionsassistent med följande kvalifikationer : - Ingen erfarenhet.
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
CLOUD SWEDEN – VISION, MÅLSÄTTNING OCH ARBETET FRAMÅT.
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER.
Navision – RIM Rapid Implementation Methodology – användning David Knezevic, Stockholm,
Försäljningsargumentation
Dialect – Thomas Eriksson
Hälsa och lärande. Målsättningar med hjärnprojektet  Studieförberedande – att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra elever inför deras fortsatta.
Välkomna till en dag med IUP och skriftliga omdömen samt lite Fronter!
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
PLM A LA CADCRAFT MADE IN SWEDEN MED FOKUS PÅ ATT ÖKA KONKURRENSKRAFTEN FÖR SVENSKA TILLVERKANDE FÖRETAG.
Adventure Works försäljningsförslag för <år>
Pre-trip och risk management – konsolidering av global resedata
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Jobb.
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Nu startar vårens obligatoriska säljinsats! Lycka till önskar Råå IF!
Första fasen i säljsamtalet: Kontaktfasen (Läroboken: Kapitel 7)
Team Up! Nya Partnerskap för bättre affärer
Planeringsfasen av arrangemang
Vilka är dina förväntningar?
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Produkt, pris, plats och påverkan
Försäljnignsledning.
MAXIMERA SKANNERVERK-SAMHETEN
Ikett Personalpartner AB
Skatter Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp)
FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR VÄRVNING.
Utbildningsmodul Erbjudande - PITCH
Presentation av affärsplan
Öppet hus Program Luleå gymnasieby Kv. Hackspetten
FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR VÄRVNING.
Presentation av affärsplan
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
-utbildning till stöd för systematisk uppföljning i socialtjänsten
REKO = Relationsmat! I REKO-ringen skapas relationer mellan de som föder upp och odlar vår mat och de som sen tillagar och äter den. REKO står för Rejäl.
Presentationens avskrift:

Choice Sales Introduction

Mål Att ge nyanställda direktörer, säljare och innesäljare en införing i hur vi jobbar med försäljning, vilka system vi använder, vilka produkter vi säljer till kunderna och vilken struktur vi arbetar efter.

Agenda Kl. 10.00-10.20 Intro/presentation/mål Kl. 10.20-10.30 Vad kännetecknars Choice’s säljarbete Kl. 10.30-10.40 Agenda för dagen Kl. 10.40-10.50 Paus Kl. 10.50-12.30 Pre-selling Kl. 12.30-13.00 Lunch Kl. 12.30-14.30 Active Selling Kl. 14.30-14.45 Paus Kl. 14.45-16.00 Effective Selling Kl. 16.00-16.30 Uppsummering/egen action plan

Pre-selling Nordisk försäljnignsorganisation Lokal/central försäljning– rollfördeling CCP, CAP, CSP System, verktyg Agenter/byråer/GDS SHP, akt.plan, säljplan Målsättningar kund/hotell/säljare IInn

Active selling Säljprocessen Mötebokning Kundmöte Visning Egenreflektion

Effective selling Implementeringsguide för avtalskunder Uppföljning av kunders produktion Uppföljning KTI Resultatsamtal