Choice Sales Introduction
Mål Att ge nyanställda direktörer, säljare och innesäljare en införing i hur vi jobbar med försäljning, vilka system vi använder, vilka produkter vi säljer till kunderna och vilken struktur vi arbetar efter.
Agenda Kl. 10.00-10.20 Intro/presentation/mål Kl. 10.20-10.30 Vad kännetecknars Choice’s säljarbete Kl. 10.30-10.40 Agenda för dagen Kl. 10.40-10.50 Paus Kl. 10.50-12.30 Pre-selling Kl. 12.30-13.00 Lunch Kl. 12.30-14.30 Active Selling Kl. 14.30-14.45 Paus Kl. 14.45-16.00 Effective Selling Kl. 16.00-16.30 Uppsummering/egen action plan
Pre-selling Nordisk försäljnignsorganisation Lokal/central försäljning– rollfördeling CCP, CAP, CSP System, verktyg Agenter/byråer/GDS SHP, akt.plan, säljplan Målsättningar kund/hotell/säljare IInn
Active selling Säljprocessen Mötebokning Kundmöte Visning Egenreflektion
Effective selling Implementeringsguide för avtalskunder Uppföljning av kunders produktion Uppföljning KTI Resultatsamtal