Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg"— Presentationens avskrift:

1 Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg
Kerstin Järlo Åkerlund Business Services, Business Control Pricing

2 Offertverktyget Dagens agenda Kort om TeliaSonera Problembild 2004
Lösning Utvärdering Live demo av säljverktyget

3 Vår totalmarknad och några fakta
Total befolkning mer än 453 miljoner Totalt antal anslutna abonnemang cirka 135 miljon varav ~43.5 miljoner i majoritetsägda bolag varav ~91.5 miljoner i intressebolag Huvudkontor i Stockholm Cirka 32,000 anställda 2008 nettoförsäljning 103 miljarder SEK Börslistad på Nasdaq OMX Stockholm, Nasdaq OMX och Helsinki Börs Främsta aktieägare – Svenska staten (37.3%) och Finska staten (13.7%)

4 CEO, TeliaSonera –Lars Nyberg
Fokusområden World class service company Migrering från traditionella fastnäts tjänster Ny B2B försäljningsansats Tillväxt i Eurasia Kostnadseffektivitet Kvalitet i nätverk

5 TeliaSonera Group Organisation
CEO Lars Nyberg CFO Per-Arne Blomquist Legalt Jan Henrik Ahrnell HR Karin Eliasson Kommunikation Cecilia Edström Mobilitets- tjänster Kenneth Karlberg Bredbands- tjänster Håkan Dahlström Eurasia Tero Kivisaari Business Services (B2B försäljning) Sverker Hannervall

6 Problem och behov 2004 Offerterna Säljprocessen
Omfattande och till viss del ovidkommande information Svårtolkad och tidskrävande för kunden Olika layout för olika produkter Säljprocessen Många verktyg Svårt att hitta rätt information Mycket manuellt arbete

7 Utseende på mobilt ramavtal, per 1 mars 2004

8

9

10

11

12 Lösning: Offertverktyget
Skapade en enkel och pedagogiskt utformad offert Förenklade säljarnas arbete reducerade antalet verktyg förbättrade analysen av kundens innehav och användnings vanor gav stöd för prissättningsarbetet skapade enhetliga och snygga offerter Automatiserade överföringen av avtalsinformationen till fakturerings- systemen

13 Utvärdering Väl mottaget av kunderna Kort utvecklingstid
Skräddarsydd funktionalitet Användarvänlighet Låg kostnad – snabb payback Lätt att addera funktionalitet och produkter

14 Demo av Offertverktyget……

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Tack!……


Ladda ner ppt "Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg"

Liknande presentationer


Google-annonser