PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Här skriver ni in ett namn på ert förbättringsarbete
Advertisements

Uppdragsgivare; Regional SAMSA
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Årsredovisningsprocessen
Solgårdens verksamhetsmål MILJÖ  Solgårdens anställda ska prioritera ett miljömål för året; Solgårdens miljöplan 2013  Samtliga anställda kan och ska.
Processkartläggning.
En reviderad läroplan för förskolan
1 Processer kring kurs UD-projektet 2004 Version 4.
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
Lokala rutiner Exempel September 2010.
6 april april april april april april april april april april 2017
STUDIEHANDLEDNING I ÅTTA STEG
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Metoddokument ”Processorienterat arbetssätt”
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
processorienterad verksamhetsutveckling
MEDDIX Webbaserat IT-stöd vid samordnad vårdplanering och informationsöverföring mellan huvudmän.
Kvalitetssäkring ISO 9000.
5S grunden för allt förbättringsarbete
Rekrytering av doktorand
Stroke/TIAprocessen                                                                      
Ledningskraft för god och säker vård - Fortsatt arbete hemma
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
Kartläggning av inköpsprocessen
En blick in i 2015 Utgångspunkt Mål och riktlinjer * Vi-anda och identitet * Rekrytera och behålla * Påverkan och inflytande * Synas och höras.
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Offensiv kvalitetsutveckling
Formativt och Summativt
Handbok för förskrivning av personliga hjälpmedel
Rutiner för systematiskt arbetsmiljöarbete- och hälsoarbete på arbetsplatsen i AFH Vi är Nordens största lärarorganisation och Sveriges fjärde största.
Nyheter i tredje upplagan av Handbok Riskanalys och händelseanalys
R ESULTAT ALTERNATIVA VÄGAR ATT RAPPORTERA RESULTAT PÅ.
Processbeskrivning för arbete med utbildningskontrakt.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
1. Uppmärksamma/Aktualiseringsorsak I första hand ska nya elevärenden tas upp i samband med elevvårdstiden. Här tar man ställning till om man ska göra.
”Patientsäkerhet för Alla” Hur jag som arbetar i vården bidrar till en säker vård! ”Patientsäkerhet för Alla” Grundläggande utbildning ”Patientsäkerhet.
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
Introduktion till kontinuitetshantering
PROCESS GENOMFÖRANDEPLAN
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Bakgrund Framtida läge/ Mål Nuläge Plan (inkl. test) Grundorsaker
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
13 Hantera utträde - Avsluta konto
Hemtjänstprocessen, bakgrund
13 Hantera utträde - Avsluta konto
Självbetjäningsterminal i primärvården
Självbetjäningsterminal i primärvården
Överenskommelse och riktlinje för Västra Götaland
SSPF Socialtjänst – Skola – Polis – Fritid
Det goda livet i Västra Götaland Handlingsplan för psykisk hälsa
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Effektiv, trygg och säker utskrivning
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Licensmanual Steg 1-13 visar hur ni ansöker om en licens Steg visar hur ni i efterhand kan kontrollera era licenser.
Kartläggning av Patientens Väg I Tidig Samordning
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Här kan processen komma att avslutas
Lokala rutiner Exempel September 2010.
Förbundsordning Revidering och förändring
Handledarutbildning Steg 2.
Länsstyrelsens roll i funktionshinderpolitiken
Dokumentation av rådgivningsbesök
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Presentationens avskrift:

PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE

- STEG 1 & 2 PROCESSKARTLÄGGNING NAMN PÅ PROCESSEN START AVSLUT 4.1 AKTIVITET 5 AVSLUT 1 START 2 AKTIVITET 3 VÄGVAL 4.2 AKTIVITET PROCESS PROCESSÄGARE GODKÄND DATUM AV REVIDERAS DATUM Namn på processen Processägarens befattning Befattning och datum av den som godkänt processen Datum för revidering (minst en gång om året)

- STEG 3 PROCESSKARTLÄGGNING DELPROCESS AKTIVITET ANSVARIG HJÄLPMEDEL 1 Benämning i steg 2 1.1 Vad händer i detta moment Benämning på ansvarig och på andra som är delaktiga i processen Till exempel: Checklista, rutiner, riktlinjer, blankett. Skapa länkar och övriga hänvisningar 2 2.1 3 3.1 4.1 4.1.1 4.2 4.2.1 5 5.1 PROCESS PROCESSÄGARE GODKÄND DATUM AV REVIDERAS DATUM Namn på processen Processägarens befattning Befattning och datum av den som godkänt processen Datum för revidering (minst en gång om året)