Sundsvalls kommun process struktur

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Advertisements

Processkartläggning.
Varför är det viktigt att mäta?
Individuellt lärande tillsammans
Gasmarknadens processer
Processkartläggning.
Mål och betygskriterier
Vad ser du? Anne Bylund.
En introduktion till SEB Way
Systemkarta.
U/H Cloud Håkan Dahlberg Ingemar Fällman.
presentationer som visas i dator
Sammanfattning och summering Offentliga rummet 2014
Landstinget och Säkerheten
Ett processinriktat arbetssätt
<element name="ReportClient" minOccurs="0">. <simpleType>
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Kunskapskrav och matriser
Moment 3: Att kartlägga och klassificera information
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Design & Utvärdering, 5 poäng Produkt & Process Informatik A.3.
En demokratiskt styrd hälso- och sjukvård som utgår från befolkningens behov Nätverken Hälsa och Demokrati samt Uppdrag Hälsa.
Process SIQ:s definition
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
Kvalitetssäkrad välfärd Torkel Wadman
Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.
Intern/extern kommunikation
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Mallar svenska.
Rekommendationer för fortsatt arbete med de regionala digitala agendorna Skapa en förståelse bland inblandade aktörer för varandras olika logiker Arbeta.
Från händelsstyrd till processtyrd IT-verksamhet ITIL / SLA i verkligheten Inge Hansson IT-chef Gunnar Kartman IT-arkitekt
ISO – certifikat Hinder eller möjlighet till bättre kommunikation?
Nöjdare kunder med tydliga servicenivåer Therese Bülow BiTA Service Management AB Callcenter i fokus, Stockholm qpril 2012.
60 Industri +objektet 70 Ergonomi +industri +objektet.
Rickard Broddvall, eHälsomyndigheten Tove Gemzell, Inspektionen för vård och omsorg Verksamhets- och utförardomän – ett samordningsarbete.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
Konsekventialism: en handlings moraliska status bestäms alltid av hur den förhåller sig värdet av möjliga utfall. Pliktetik: en handlings moraliska status.
Utbildning för distriktets jubileumskoordinator 0.
Avtal om lokala omställningsmedel
Projekt Stöd och behandling
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar Material och metodstöd När projekt LOS avslutas kommer MSB:s linjeverksamhet att fortsätta.
Hur kan man mäta välstånd?
Processkartor i praktiken
Detta är havsplanering
Guide till processer Vård och omsorg HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
Navigating uncertainty
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Vilka är dina förväntningar?
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Strategi för Bästa Heby
Vad erbjuder Inera Huddinge Vad erbjuder Inera Huddinge
Automated and sustainable IT
Vägledningsdokument för Vuxna Psykiatri Missbruk
Susanne Lindqvist SANdvik,
Att sluta avtal.
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Presentörens namn | Företagsnamn
Kommunikationsprocesser
Guide till processer Utbildning HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Introduktion till processen för balanserad styrning
Kommunikationsavdelningen
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Om publiceringssystem, lektion ett
Processkarta Rekrytering av TA-personal
Presentationens avskrift:

Sundsvalls kommun process struktur Ringar in huvudprocesser med liknande karaktär. Grupperar Processer som bidrar till processgruppernas ansvarsområden. Sundsvalls kommun process struktur Processområde MÖNSTER Beskriver hur vi tar fram våra tjänster som konsumeras av interna och externa kunder och visar på hur förädlingen av värde fördelas inom ansvarsområden. De lämpar sig utmärkt för att mäta och följa upp samt för avtal, t.ex. SLA, OLA, etc. NIVÅ Powerpoint LEVERERA VERKSAMHETENS PRODUKTER/TJÄNSTER STÖDJA VERKSAMHETEN STYRA OCH LEDA VERKSAMHETEN UTVECKLA VERKSAMHETEN Power-point 1 Processgrupp En processkomponent beskriver VAD vi gör i vår verksamhet i detalj och kan visa på vilken logik som används för att skapa värde. Processkomponenterna är utgångspunkten för funktionella krav. De formas för att kunna vara återanvändbara i fler än en delprocess. Power-point 2 Verksamhetsprocess Processaktiviteterna visar HUR vi gör för att skapa värdet i våra processkomponenter. Archi-mate 3 Processkomponent Aktivitetssteg visar på instruktioner för automatisering och digitalisering av vår verksamhet. Archi-mate 4 Processaktivitet BPMN 5 Aktivitetssteg BPMN 6 Beslutad version, Nivå 1-6, version 1.0