Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tillväxt, tillväxt, tillväxt…
Advertisements

Källkritik.
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Bra villkor för akademiker i staten
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Samhällsekonomi 2.
Tränings och Tävlingslära
En av de främsta samhällsteoretikerna.
Våren 2009 Beskriv ett land Mathias Ahrn Jan-Eije Hammaräng.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Välkommen till Ledardagen!
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Ta ställning och handla!
Aktivt lyssnade.
935 medlemmar 935 medlemmar 23 gruppträningspass per vecka 9 barnträningspass per vecka 29 ledare 17 värdar.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Pilotgruppens egna erfarenheter från studiegruppen våren 2009
ÖREBRO LÄNS LANDSTING KULTURTINGET 2012 Webbenkät till deltagare som inte arrangerade eller föreläste  72 procent svarsfrekvens (115 svar)  Nio av tio.
Sveriges 4H – lära genom att göra. Sveriges 4H Internationell organisation: 80 länder 100 år gammal organisation medlemmar i Sverige bred verksamhet.
Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar
Att gå från magkänsla till faktabaserad utveckling Stöd för förskolor och skolor som vill ordna analysgrupp Metoden har utvecklats och prövats i Eu-projektet.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
RAMS -R ehabilitering, A rbets M arknad och S ysselsättning En verksamhet som riktar sig till personer mellan 18 och 64 år som uppbär försörjningsstöd.
och tankar har lika mycket värde som vuxnas.
Inkludering – med plats för alla
Introduktion Södertörn 2009 finansierat med § 26 medel Syfte: Att lägga grunden för ett operativt samarbete på Södertörn som leder till att varje nyanländ.
Introduktion till Motiverande samtal (MI)
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Olika typer av ledarskap
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Vad säger bilden oss egentligen!?
Lässtrategier. 1. Före läsningen- strategier 1.1 Sätt upp mål med läsningen.
Vad är slöserier? Sådant vi gör som inte skapar något värde direkt eller indirekt för dem och det som vi är till för.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
1 KIF:s AFF Black Knights Värderingar
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Steg 1 Grundtränarens uppgifter
Presentationsteknik Tips och råd Would you like to take a bite ?
Ledarskap.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Barnkonventionen i förskolan
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Analytics - Vad ni kan göra
Hur säkerställs kvalitén i ett system där många olika utförare levererar tjänster? Det ska finnas en koppling mellan det som står i förfrågningsunderlag.
Föreläsning 7 Observation som datainsamlingsmetod
Välkommen till ett samtal om VÄRDERINGAR
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
V I S I O N Bättre, Starkare och Roligare Sigtuna IF Fotboll
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Cosmic R8.1 Lägesrapport
Bedrägeri – Vad ni kan göra
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Bra villkor för akademiker i staten
Vad innebär regionbildningen?
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Samordningssköterskans uppdrag
För alla läkare under hela karriären
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Den här presentationen innehåller:
Det kan bara du svara på. Vägen till målet finns på Ledarskapsön.
Presentationens avskrift:

Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar … … … Värderingar … … Exempel …

Samarbete ger styrka Beskrivning av tjänsten Tjänsten produceras Scenario Samarbete ger styrka Beskrivning av tjänsten Tjänsten produceras Tjänsten är mycket mer än bara videorna. Den omfattar också allt som sker runt dem och som inger en känsla av samhörighet. Diskussionerna, experterna, videorna och möjligheten att utveckla den egna sakkunskapen bildar en trivsam helhet som brukarna vill lägga ner tid på. Tjänsten har en egen ceremonimästare som aktiverar diskussionerna, styr nya deltagare smidigt med i verksamheten och ingriper i osakliga inlägg. Att bygga upp och upprätthålla en gemenskap kräver en aktiv satsning. Målet är att gemenskapen ska stå på egna ben men aktiveras exempelvis genom videor, expertinlägg och tävlingar. I en fungerande gemenskap producerar deltagarna själva en stor del av innehållet och därmed kan den insats som krävs av en ceremonimästare minska med tiden. En gemenskap utgör redan i sig ett bra lockbete. Det är svårt att lämna en givande gemenskap där man varit aktiv en tid. En fungerande gemenskap växer av sig själv både till innehåll och antalet deltagare, och kräver inte en lika aktiv ceremonimästare. Det finns många olika gemenskaper i världen. Hur får vi brukarna att gå med i den gemenskapen och hur uppnår vi den kritiska massan? Det kan vara något av en utmaning att förmedla budskapet om tjänstens värde till dem som inte deltar i gemenskapen. Värderingar Brukarna värdesätter tjänsten som helhet. Helhetsupplevelsen påverkas både av hur engagerad brukaren är själv och hur aktiva de andra brukarna är. Dessutom inverkar tjänstens storlek och innehåll samt exempelvis verktygen på värdet. Exempel Innokyla.fi

Scenario …

Producera egen data Mathias har under de senaste veckorna haft svår hosta och snuva. Han känner sig rejält sjuk. En virtuell läkare har redan analyserar de hälsouppgifter som Mathias aktivitetsmätare kontinuerligt samlar in. På basis av uppgifterna har den virtuella läkaren rekommenderat att Mathias beställer en tid hos en riktig läkare som kan analysera resultaten och ge råd. På läkarmottagningen funderar läkaren och Mathias tillsammans på Mathias hälsouppgifter, som den virtuella läkaren visualiserat för dem. Den virtuella läkaren kan inte denna gång erbjuda ett direkt svar men föreslår, precis som den riktiga läkaren, att Mathias ännu väntar några dagar på att han ska tillfriskna.