Bättre kommunikation med sökande – för smidigare antagning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Från forskning till praktik
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
NyA version 10 I produktion 13 september Presentation på NUAK på 28 september 2010.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
NyA och de gemensamma antagningsprocesserna
Ny sökandewebb antagning.se
Pascal dosrecept jämfört med tidigare dosrecept från e-dos
NyA-förvaltningen i förändring
Myndighetsgemensamma lösningar för enklare företagande.
Skapa förutsättningar för e-arkiv och ett digitalt informationsflöde
Presentation för FOV-nätverket
1 Ladok3 Examensfokus »NUAK »Catherine Zetterqvist, huvudproduktägare Ladok3 »Annika Thunström, områdesproduktägare examen Ladok3.
Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet Kristian Dahlander Systemförvaltare.
Interna system utan kognitivt kaos Stefan Johansson, Funka.
Explicit Management förtydligar verksamheter
Vad är AkVO? (akademiska virtuella organisationen) UPPGIFT är att: Identifiera grundläggande behörighet för program på avancerad nivå Identifiera motsvarande.
Ärendehantering och tillgodoräknanden i Ladok3
”Vägen mot e-samhället”
Studentgränssnittet i Ladok3
Lika rättigheter och möjligheter vid rekrytering, antagning och examination - NUAK-konferensen 2013 Patrik Edgren, DO
Nya och Ladok3 NUAK 2014 Anders Mobjörk, UHR,
Introduktion Södertörn 2009 finansierat med § 26 medel Syfte: Att lägga grunden för ett operativt samarbete på Södertörn som leder till att varje nyanländ.
INFORMATÖRENS ARBETSUPPGIFTER
Områdesmöte Vårterminen Agenda Del 1: Status upphandling och tidsplan Områdesmöte Grundidé Diskussion Del 2: Arbete i resp. grupp.
Den virtuella arbetsförmedlingen. Frågeställning Hur kan man underlätta för gymnasielever att söka jobb genom Arbetsförmedlingen.
Så jobbar vi med användbarhet och verksamhetstest i Ladok3
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
SARA-projektet VHS fortsatta arbete Tuula Kuosmanen
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
Vård- och omsorgscollege
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Strategisk dialog kring tillgänglighet och användbarhet i it
Skolutveckling genom aktionsforskning
Information om SFB Del 1 september 2010 Sida 1 Socialförsäkringsbalken Information om innehållet i den nya balken.
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Anpassa fri programvara - Frihet ett, hur nyttjar man den? Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att nyttja.
Sv FeatureMall Presentationsmall inför BigRoomPlanning 1.Paketmall 2.Utredningsmall
Ewa Care Magdalena Gräff Trygghet i vardagen Vi erbjuder en tjänst till dig och dina närstående.
Hantering av överklaganden i antagningsärenden Kajsa Beckman, Antagningsgruppen KTH.
UPPSATSPLAN HUR GÖR MAN EN SÅDAN?. UPPSATSPLAN Nytt steg i processen, PM godkänt PM är början på planen Handledartilldelning Samarbete med handledare.
Samspelet mellan NyA och Ladok - Webbutbildning Linda Strand Lundberg från Ladok3-projektet Charlotta Beijron och Amer Chuhan från UHR.
Webbredaktörsmöte 27 september 2016
Etablering och hantering av personer i nya Ladok
Gemensam information i Ladok och NyA
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Utvecklingsprojekt 2015 enligt förvaltningsplan
Vad finns i huvudet på granskare?
Ärendestöd i nya Ladok NUAK den 20 september 2016
Mats Embertsén Reell kompetens hur går vi vidare.
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Kristian Dahlander Robert Åhlén Antagningsprocessen.
Områdesmöte Vårterminen 2015.
FÖRHANDLING.
Mona-Lisa Lundqvist Regional samordnare e-hälsa
Antagningsprocess KI DS
Systemutvecklingsprocessen Rational Unified Process
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Ryktet om elefantens död är överdrivet NUAK 2018
Validering av grundläggande behörighet, grundnivå
CV 1.0 – vad är det och hur tusan gör man?.
-Administratörer.
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Lotsteamet som funktion och dess framtid
Information om anmälan till PREMIUM-kurser på Mälardalens högskola
Nya 1177.se
Presentationens avskrift:

Bättre kommunikation med sökande – för smidigare antagning 2016-09-20 Rasmus Lilja Kristian Dahlander Bättre kommunikation med sökande – för smidigare antagning NUAK: seminariepass S6:3

Förstudie Kartläggning av antagningsprocessen ur ett kommunikationsperspektiv Workshops och intervjuer Mål: en smidigare antagningsprocess för både sökande och handläggare

Förstagångssökaren Arvid Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar!

Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar! Happy flow-Lisa Ååh, kommer jag in? Undrar vad som händer nu? Är det något jag måste göra?

Utländska sökande – Rahmi Oj, skulle jag ha gjort det?

Äldre svenska meriter – Pernilla Vadå obehörig?! Jag har ju gjort allting rätt! Jag ringer och frågar! Hur räknas mina gamla gymnasiebetyg? Kan jag ansöka om reell kompetens? Vilken information gäller mig?

Slutsatser Ökad individanpassning behövs (sökfunktion, redaktionellt innehåll och meddelanden) Visa antagningspoäng från tidigare antagningsomgångar Tydlig beskrivning av var man befinner sig i processen och vad man förväntas göra när Bättre struktur på ”Mina meddelanden” under ”Mina sidor”

Nytt meddelanderamverk i NyA och Individanpassad kurssök 2016-09-20

Nytt meddelanderamverk Nytt ramverk för meddelanden i NyA Hålla saker så enkla som möjlighet Viss funktionalitet kan komma att behöva tas bort Vi kommer att titta på vad som i låg utsträckning används Vad som egentligen behövs för en effektiv handläggning/kommunikation Två grundantaganden: Meddelanden ska vara antagningsomgångsoberoende Notifieringar till de sökande vid personliga meddelanden Allmängiltigt beteende att få en notifiering från e-tjänster skapar vissa förväntningar. En del öppna frågor Referenspersoner sökes

Individanpassad kurssök Demo av prototyp för individanpassad kurssök >>

rasmus.lilja@uhr.se kristian.dahlander@uhr.se Frågor rasmus.lilja@uhr.se kristian.dahlander@uhr.se 2016-09-20