Checklistor förpackning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Advertisements

En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Examensarbete - ett projekt
Grunden i en Förening Stadga Reglemente Instruktioner Policys.
Kompletterande aktörer – utmaningar och erfarenheter
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Affärside Fallskyddspecialisterna är ett komplett fallskyddsföretag vilket innebär att vi förutom försäljning av fallskyddsprodukter och räddningssystem.
Övergången från medeltid till Renässans. Ca år
Systematiskt arbetsmiljöarbete
Konsten att göra bra inköp
Skyltning var och hur? Skyltningen utgår från varje lokals speciella förutsättningar och de behov besökarna kan tänkas ha. Skyltar behövs i regel på följande.
Remiss 8 januari till 14 februari Vad ville vi veta? Är analysen relevant och korrekt? Kontroll av uppgifter om butiker o bensinstationer i kartorna Ger.
Kapitel 23 Årsredovisning och analys.
Överenskommelse om samverkansformer mellan läkemedelsföretag och den offentliga hälso- och sjukvården och dess medarbetare Ändringar gällande fr o m 1.
Grafisk profil.
CENTRALLASARETTET VÄSTERÅS – OPERATIONSVERKSAMHETEN PRESENTATION AV TIDIG FÖRSTUDIE GÄLLANDE OPERATIONSVERKSAMHETENS FYSISKA MILJÖ Infoga bild – workshop.
Nulägesanalys skattning 1-10
Används för Citat, fråga, inledning eller liknande Friktion – den viktigaste vägsäkerhetsegenskapen Riksdagens MC-sällskap Johan Granlund, Civ.
Definitioner för olika rengöringsgrader och desinfektion, rengöringens betydelse under desinfektionsprocessen
Ekonomisk information och extern redovisning
MIFO fas 1-inventering ”Företagets Namn” Bilden på fastigheten är hämtad från lantmäteriets 50-tals karta. Ev kan man här lägga in en bild kopplad till.
Egenkontroll enligt Miljöbalken
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
1 Akureyri-processen  Uppföljning av Akureryri-rapporten ska ske den 1 mars 2006  De nordiska tillsynsmyndigheterna (NordReg) ombedda att redovisa status.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Kapitel 15 Budgeten.
Mälarlänsutbildningen 28 sept
The Lancet 1996, 347: Få RCT inom kirurgin Kirurgers inställning Kontroller svåra Svårt att standardisera kirurgisk teknik Svårt med patientacceptans.
1 L U N D U N I V E R S I T Y Examensarbete 19/ Civilingenjörsprogrammen för bioteknik och kemiteknik.
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Innovationssluss Gävleborg. Bakgrund Innovationer väsentliga för tillväxt och utveckling Sjukvårdsbranschen (vård och omsorg) är länets näst största bransch.
Checklistor förpackning Att ta fram en förpackning Förpackningspolicy Optimerat förpackningsarbete.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Mallar svenska.
Förhandlingspolitiska vägval Andreas Westerius. Tre vägval – individen vs kollektivet Hur ser framtidens kollektivavtal ut i ett samhälle som alltmer.
Krav på vetenskaplig tolkning
Att skriva en projektplan Wibke Jonas VT 2016 Fri efter Cecilia Eriksson Linsmeier Fredrik von Wowern 2014.
Triton Thomas Hofvenstam Riskkapital i träindustrin.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
Ur lärarhandledningen till Organisation och Ledarskap © Författarna och Liber ABKopiering tillåten Human Relation-skolan Produktionsnivån bestäms delvis.
Förändring i organisationer
Riskhantering! Riskhantering / Bosse Axelson.
Grafisk profil.
Autonom körning Per Öhgren.
Företagsformer och mer om företag
Marknad, målgrupp och mål
Vad är medlemsstaterna skyldiga att tillse när det gäller användning av maskiner? De ska ansvar inom det egna landets gränser att befolkningens, husdjurs.
”Hur arbetar vi i ambulanssjukvården som en del i framtidens sjukvård”
Din lön och din utveckling
Grafisk profil.
(Företagsnamn) SWOT-analys
Hur skapar vi export och import data
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Kap. 1 Planera sortimentet
Presentation av affärsplan
Ibruktagande besiktning
Hållbar användning av bekämpningsmedel
Val av odlingsteknik – krav och förutsättningar
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Vårt första IA-år – Utfall och analys.
Dataskyddsutbildning för avdelningar 2018
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
ÅP / Lektion 6 Att kanske förändra vilka man umgås med
Presentationens avskrift:

Checklistor förpackning Att ta fram en förpackning Förpackningspolicy Optimerat förpackningsarbete

Förpackning - Utformning Är storleken rättvisande i vikt, volym etc? Fyllnadsgraden är den rätt rel. storleken? Godkända material? Ej hälsorisker? Tillräcklig yta för information och prismärk. Är produktinformationen beständig? Korrekta vikt och volymuppgifter? Om vikt och volym kan förändras, finns den informationen angiven? Klarar fyllutrustn. underviktstoleransen?

Förpackning – produktinfo. Är produktnamn samt beskrivning korrekt? Uppfylls livsmedelslagens bestämmelser? Är värdeladdad information bevisat sann? Är innehållsdeklarationen helt korrekt Är tillsatser deklarerade enligt lag? Är ev. risker vid användning tydliga? Stämmer bilder med innehåll?

Förpackningspolicy Ansvarig persons plats i organisationen Position relativt andra förpckningsintressen-ter i företaget Vilken funktion förpackningen skall ha Förpackningskontroll Utfomning av förpackningar Miljöutvärdering av förpackningar

Optimerat förpackningsarbete Sidan 1 Styrd och kontrollerad förpackningsenhet Man kan förpackningens roll i alla led Man kan gradera nyttan av förpackningen Samarbete mellan specialist – logistik –marknad Man har en anställd specialist på rätt nivå Man har en förpackningspolicy

Optimerat förpackningsarbete Sidan 2 Förpackningens marknads- och logistikroll är känd Konkurrensfördelar definierade Utvecklingsarbete sker, partnerskap finns Skaderisker graderade och kostnader kända Fungerande feedback och revisionsarbete Nyttan kan redovisas i ekonomiska termer