Stimulerande butiksmiljö

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Trygghetsvandring Resultat av trygghetsvandringen från 30 maj av unga. Ungdomsombuden tillsammans med Trygghetsgruppen från UngDialog.
Husets Historia Så här kan möjligen ett utav de första hemmen ha sett ut på stenåldern- en grotta. Egentligen är det ingen specifik person som har.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
IPad grundkurs.
~ Den första mobiltelefonen ~
Vad gör vi när Anna faller, och fort- sätter att falla?
Presentation av resmål
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Skapa en lönsam kundrelation
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Markera/välj bilden till höger och kopiera den till klippbordet med ctrl-c. Flytta till Photoshop och öppna ett nytt dokument i menyn eller med.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Page 1 / Michelin / designline / Michelin designline / målsättning 1.Öka Michelins synlighet (Flag brands) på marknaden. 2. Hjälpa Michelins.
Bilaga 1. till KHR Projekt TillgänglighetB.
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Skyltning var och hur? Skyltningen utgår från varje lokals speciella förutsättningar och de behov besökarna kan tänkas ha. Skyltar behövs i regel på följande.
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
Affärsidé - företagets vägvisare
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
marknadsförarens verktygslåda
Vad gör vi när Anna faller, och fort- sätter att falla?
Kap 6: Marknadsstrategier
Klara Meras lägenhet Ungdomsrummet är också sovrum och här kan du prova ett vikttäcke. Det är ett extra tungt täcke som kan göra det lättare att koppla.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Arenaexponering Ett smart, prisvärt och effektivt sätt att nå besökare och öka flödet till er monter!
Varför reklam? Öka försäljningen
Vardagsrummet är stort, så här finns det plats för mycket saker.
Hur skriver man ett reportage?
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Hogia storsatsar på kassa- och butikssystem. Hogia Kassa Bas – för små företag Enkelt, lättanvänt och logiskt kassasystem för små och medelstora företag,
Inledning och avslutning
LJUSET - OPTIK.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
STADSUTVECKLINGSPROJEKTET LIDINGÖ CENTRUM ETT VARIERAT SMÅSTADSCENTRUM FÖR ALLA STADSUTVECKLINGSPROJEKTET LIDINGÖ CENTRUM ETT VARIERAT SMÅSTADSCENTRUM.
Hur blir du en kunnig konsument? Du vill ju inte bli ”blåst”
Ekerö IK:s Sponsorpolicy Ekerö IK:s nio Intäktsområden A.Aktivitetsbidrag från Stat och kommun B.Medlems- och sektionsavgifter.
R EDOVISNINGS AFFISCH V ETENSKAPLIG POSTER. A FFISCHEN Affischen är en sammanfattning av en kurs eller projekt för att väcka intresse och ge en snabb.
Personlig försäljning Kap. 2
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016 Klubbprofil 2016.
Välkommen till Föräldramöte P03 lag 4-6. Spångamodellen Spånga IS Fotboll är en förening vars syfte är att, utifrån Fotbollens spela lek och lär, bedriva.
Djur&Natur Butik – För proffs och fritid.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Nyfors IK Klubbprofil 2017.
Produkt, pris, plats och påverkan
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Till dig som är chef Materialet som ligger i ledningssystemet under verksamhetsplanering och uppföljning, jämställd och jämlik verksamhet, jämställdhet.
Stimulerande butiksmiljö
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2017.
Pedagogiska konsekvenser vid CVI
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme 2. och 3. – Teamen, brainstorming och rådgivaren.
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016.
I den här uppgiften får du upp till ett
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2019.
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Stimulerande butiksmiljö

LOKALISERING City, Centralt, Köpcentra, Externt A-läge (många passerar) Köpmannavaruhus - Gatuföreningar (Gemensam marknadsföring)

SYNBARHET Logotyp - Varumärke, symbol Skyltfönster Trafik utanför butiken - gågata

INGÅNG Trottoarställ - inropare Utomhustavlor på fasaden Fönsterplakat Försäljning utanför butiken (reaställ, erbjudanden, torgställ etc.)

SKÖTSEL Rena fönster - handtag Tömda papperskorgar Sopad och skottad gata utanför Inga ”gamla, blekta” trottoarställ Tänk på placeringen så att ingen kan skada sig

Butikens yttre marknadsföring Lokalisering Synbarhet Ingång Skötsel

BUTIKENS INRE MARKNADSFÖRING Passa till affärsidén Layout - väcka intresse, stimulera till köp, gör det lätt för kunden och underlätta för personalen

Lockande varor vid ingången - kan vara: INTRESSEVÄCKANDE Lockande varor vid ingången - kan vara: Nyheter Färglada varor Lågt pris

ÖVERSKÅDLIGT Kartor - i stora butiker Skyltar - inte för många Se varorna direkt - låga exponeringar Visa varorna högt längs väggarna - sportbutiker

UTNYTTJA UTRYMMET Framkomlighet - Varuvagnar måste få plats att mötas Plats att variera exponeringar - samexponering, säsongsexponering etc. Luft mellan skyltställ - kunden ska kunna se varan på plats Utrymmesfördelning efter försäljning - då utnyttjas alla delar av lokalen lika mycket. Underlätta hanteringen för kunden

BELYSNING Ge stämning Variera ljuset - varor som är belysta syns bättre, butiken får mera liv, personalen får bra arbetsljus Mjuka upp spotbelysning med en mjuk allmänbelysning Färg - ge ett varmt intryck. Tänk extra noga på provhytterna Lysrör ger bättre ekonomi än glödlampor

SERVICE OCH KASSA Personlig försäljning - lätt att hitta Tillräckligt med personal - även vid lunchtid Kassor - vid utgång eller punktkassor. Tänk på att kassorna är utmärkta exponerings- platser. Uppsikt - det ska vara lätt att hålla uppsikt över stöldbegärliga varor utan att störa kunden när den tittar på varorna eller provar

EXPONERING Försäljningen sker vid varan - den ska vara lätt att se. Varorna syns bäst i ögonhöjd Information - pris, storlek, erbjudanden Samexponering - ger merförsäljning. Exponera om ofta - varorna känns nya Ge kunden en upplevelse

BELYSNING Ge stämning Variera ljuset - varor som är belysta syns bättre, butiken får mera liv, personalen får bra arbetsljus Mjuka upp spotbelysning med en mjuk allmänbelysning Färg - ge ett varmt intryck. Tänk extra noga på provhytterna Lysrör ger bättre ekonomi än glödlampor