Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Djur&Natur Butik – För proffs och fritid.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Djur&Natur Butik – För proffs och fritid."— Presentationens avskrift:

1 Djur&Natur Butik – För proffs och fritid

2 Djur&Natur – ett verktyg för framgång
Vi erbjuder… Ett gemensamt starkt varumärke som marknadsförs på ett konsekvent sätt. Fokus på att dra nya kunder till din butik. Fokus på förbrukningsvaror som gör att kunderna återkommer ofta. Leverantörer med starka varumärken och en erkänt hög kvalitet. En enhetlig marknadsföring som är kostnadseffektiv och har hög genomslagskraft tack vare kedjans storlek.

3 Låt oss bli en del av er! Shop in Shop, yta 25–30 kvm ca 7–8 sektioner + 2–3 sektioner för Royal Canin, Ever Clean, Iams, Eukanuba

4 Fördelar Starkt och välkänt varumärke.
Kostnadseffektiv och genomslagskraftig marknadsföring. Starka leverantörer. Hög status hos leverantörer och bra inköpsavtal tack vare kedjans storlek. Kampanjpriser varje månad för att stimulera merförsäljning. 10 öre/kg i extra rabatt på allt Svenska foderproducerat säckat foder. Tillgång till ett nätverk för utbyte av idéer och erfarenheter. Kompetenshöjande aktiviteter och utbildningar. Hjälp att planera butikens layout och sortiment. Kampanjtidning 10 ggr/år med egen avsändare.

5 Obligatoriska (shop-in-shop) Valfria (utökat sortiment)
Leverantörer Obligatoriska (shop-in-shop) Svenska Foder Royal Canin Hansbo Willab Tree of Pets (Everclean/Iams/Eukanuba) Dogman Doggy Lupus (Four friends, Espree, Cewa m fl) Valfria (utökat sortiment) Ocean Jacson Fiskars Klassfoder Halla Foder (beställs via Imazo) Imazo Delaval Promotion i Boo (butiksmaterial)

6 Du kan förvänta dig av oss
Gemensamt varumärke 10 öre extra i rabatt på Svenska Foders egenproducerade foder. Lägre inköps- och kampanjpriser hos de flesta leverantörer. Kampanjtidning (ODR) 10 gånger per år med attraktiva erbjudanden. Viss hjälp med skyltar, kampanjmaterial etc. Gemensamma utbildningar med fokus på att utveckla försäljningen. Exklusivt för Djur&Natur-butikerna.

7 Vi förväntar oss av dig Shop-in-shop/basartiklar ska alltid finnas i ditt sortiment. Kampanjvaror ska finnas i din butik vid kampanjstart och vara tydligt exponerade. Utsänt marknadsmaterial och bilder till sociala media används. Kostnad för kampanjtidningen: 80 öre/ex. Egen avsändare 750:-. Rekommenderad kvant 4500 ex. Minsta kvant 1500 ex. Varumärket Djur&Natur vårdas och används frekvent. Djur&Natur-skylt sätts upp väl synligt på butikens fasad.

8 Frågor? Välkommen att kontakta:
Roger Valkegård, Servicechef/Butiksansvarig


Ladda ner ppt "Djur&Natur Butik – För proffs och fritid."

Liknande presentationer


Google-annonser