Beställare Inside KOM Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Överenskommelse om psykisk ohälsa 2013
Advertisements

Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Behörighetsadministration, Ladokprodukter
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Mål för insatsen ”Utbildningen ska, med utgångspunkt från individens behov, kunna kombineras med förvärvsarbete eller andra aktiviteter, t.ex. arbetslivsorientering,
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Det lönar sig!.
Årsredovisningsprocessen
Zenit Drift & Underhåll. Arbetsflöde Kalender Importera fordon Välj i menyn, leta upp filenVänta på att importen blir klar.
TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby
Nordiska Kommunala Chefsrevisorskonferensen augusti 2012
Home Use Program Support och Process för att beställa
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
Förbättrad livskvalitet och arbetssituation på Resmilans Servicehus
en intervjuundersökning
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
I Ledningssystem för en kvalitetssäker och effektiv sjukskrivningsprocess i VGR anges att: Regionens verksamheter ska ha en aktiv roll i en kring individen.
Aktivitetsrapporter – Hur går det?
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Utveckling av lokal service i samverkan SE MEDBORGARNA - för bättre offentlig service.
Samordnad varudistribution
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
En säker e-tjänst till vården
Vad minns du från förra lektionen?
Distansmöte via video. Mallar Lathundar Regional information Närståendeinformation Förberedelser, lokal mm Lathundar för att kalla till Lyncmöte, mottagare.
Intern kommunikation. Hur kommunicerar SYLF? Mot medlemmar Mot arbetsgivare Mot media Vi skall upplevas pålästa, seriösa och visionära 2.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Att arrangera WE-tävling. Ansöka om tävling Alla arrangörer ska ansöka om tävlingar i TDB (Tävlingsdatabasen). Ansökan ska ske i god tid. För WE finns.
Användarmanual för anställda LUNCHBESTALLNING.se.
NP mottagningen BUP Lund
Nationell satsning för kortare väntetider i cancervården
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
PRISLISTA BRÖLLOP I alla paket ingår detta: Rådgivning & planering. Finns möjlighet träffas vi. Ett X antal högupplösta redigerade bilder på fil.
Projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL. Bakgrund Livsmedel för särskilda näringsändamål : Utredningar om dietistresurser och livsmedel.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Vägledning - 7 steg för en lyckad genomförande av LIKA socialtjänst
Introduktion till The Rational IT Model
Skötsel av läkemedelsförråd/Läkemedelsservice
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Avvikelsehantering Vad blir nytt i MedControl?
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Gratis testkonto med egen inloggning
Agenda till telefonavstämningar med Health Navigator
Cosmic R8.1 i primärvården
Hearing avseende Leverantörspool för idrotten
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
Gemensam tentamenshantering vid SLU:s huvudorter
Välkomna
Trivsel i öppen kontorsmiljö 26 juni 2012
Från 20 stadsdelar till 10 - Kommunikation i samband med stadsdelsreformen i Göteborgs Stad A: Norra Hisingen  B: Angered C: Östra Göteborg D: Västra Hisingen.
Hjälpmedels-försörjning
Regelverk och handledning för distanskontakt via videolänk
Vi förenklar era affärer - Det här är UpphandlingsCenter
Skötsel av läkemedelsförråd/Läkemedelsservice
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Skötsel av läkemedelsförråd/Läkemedelsservice
Resultat och bedömningsrapport
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Rapport från Temagrupp Psykiatri
FSO dagar 2019.
LookWho’sClicking® MindFireInc® Marketing’s Missing Link.
PORTEN Din väg till VIOL 3
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Beställare Inside KOM Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception Beställarens ansvar: Fylla i bokningsformulär, förse MS med tillräcklig information avseende bokningen, vara tillgänglig för frågor samt vara behjälplig under eventets genomförande. Bilaga 1: Mötessamordnarens (MS) roll i och med upphandling av evenemangsstöd Beställare (Mötesbokare) Inside (Supportsidan) KOM Formulär Mötessamordnarens ansvar: Samordnare för alla möten i Sidas större mötesrum. Vid bokning tar MS emot ett formulär från beställaren som innehåller alla uppgifter och behov för mötet. MS bokar sedan lokalen och den service som behövs för mötet hos respektive funktion nedan. När allt är klart skickar MS en konfirmation till beställaren. MS rapporterar månatligen till KOM avseende de bokningar som gjorts. I rapporten ska MS även lämna förslag på hur olika rutiner kan förbättras. MS ska även underhålla en ny supportsida på Inside där beställningsformuläret ligger samt övrig praktisk information kring hur mötesbokningen fungerar. MS ska överse AV-tekniken i lokalerna Hörsalen och Oasen och beställa eventuellt underhåll. MS ska även kunna hjälpa Sidas medarbetare med information om hur man sätter upp telefon- och videokonferenser. Vidare ska MS fylla på informationsmaterial i Oasen och se till att skyltning etc. finns på plats. KOM’s ansvar: Uppföljning av avtalet och utveckling av MS funktion. Kvalitetssäkring av information på Inside. Ifyllt formulär Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception Restaurang Städ AV-teknik Ansvar: Möblering, fastighets-funktioner och drift. Ansvar: Stöd till MS med IT-relaterade behov. Nätteknik och mötessupport avseende telefoni och mikrofoner. Ansvar: Vid behov tillhandahålla extra vakter vid beställning från MS Ansvar: Leverera mat och fika på beställning av MS Ansvar: Städa samt fylla på papper och pennor i möteslokarena Ansvar: Ljud, ljus, bild och streaming på beställning av MS * Intern Service ska informeras om bokningar via serv@sida.se = Ingår i uppdraget