Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/11 2005 Lunds universitets egen IT-leverantör.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/11 2005 Lunds universitets egen IT-leverantör."— Presentationens avskrift:

1 November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/11 2005 Lunds universitets egen IT-leverantör

2 November 2005, bild 2 Snabbfakta om LDC Ingår i Lunds universitet Drivs som en fristående enhet Levererar tjänster i konkurrens Skall ge nollresultat över tiden 52 anställda Omsätter ca 45 MSEK

3 November 2005, bild 3 LDC:s roll IT-enheten IT-strategi för LU Samordnare inom LU Beställare för gemen- sam IT-Infrastruktur LDC Drift av LUNET och telefoni (best. IT-enheten) Samordning datasäkerhet (best. IT-enheten) Drift förvaltningens system (best. förvalt. enheter) Tjänster till fakulteter / institutioner inom LU Tjänster till externa kunder Fakulteter, institutioner och avdelningar Lokal IT-strategi Beställare för lokala IT-behov Ev. lokal IT-drift

4 November 2005, bild 4 LU i pressen Sydsvenskan 15/11 2004 LUND. Arbetsmiljöproblem, otydlig organisation, oklara uppdrag, bristande affärs- mässighet och chefsbrist.

5 November 2005, bild 5 Nytt inom LDC Ny ledning Ny organisation Förbättringsprogram inlett Kvalitetsutveckling påbörjad LDC mera synligt inom LU Telefonidrift nytt inom LDC Utökat ansvar inom drift av Orfi Arbetsmiljöproblem borta

6 November 2005, bild 6 Ny ledningsgrupp inom LDC Johnny Nilsson, chef LDC AnnaCarin Persson, chef Ek & Adm Eskil Swahn, chef Server Gunnar Knutsson, chef Nätverk Jan-Inge Månsson, chef System Anders Newstam, chef Desktop Ny ledningsgrupp från 29/8 2005, röda namn ny i ledningsgruppen.

7 November 2005, bild 7 Förbättringsprogram inom LDC Kvalitetssäkring av leveransprocesser Höjd servicegrad och flexibilitet Produkter & tjänster bättre anpassade efter behoven Effektivisering och automatisering så långt möjligt Bredda leveranserna inom universitetet  Enklare och säkrare att göra affärer med LDC

8 November 2005, bild 8 Kvalitetsutveckling baserat på ITIL Utbildning Incident Management Problem Management Service Level Management IT Service Continuity Management Dokumenthantering Service Management System

9 November 2005, bild 9 Produkt- och tjänsteområden Produkt- och tjänsteområden detta gör LDC till en Resurs för komplett leverans av IT-drift Applikationsdrift och utveckling Nätdrift och telefoni Servertjänster och datorhotell Arbetsplats- datorer med program HelpDesk - utbildning - säkerhet Kundansvar / projektledning

10 November 2005, bild 10 Välutrustad datorhall En säker plats för servrar 500 kvadratmeter golvyta Klimatkontroll Avbrottsfri kraft genom UPS och dieselaggregat på 2 * 385 KW Skydd mot stöld och intrång, enl. RUS 130.3 Brandskydd, gassläckningssystem

11 November 2005, bild 11 Backup Dokument Profilinställningar Programvara E-post Kalendrar Kontakter Stationära Bärbara Smartphones Användare Brandvägg Personlig brandvägg Tekniker LDC Help Desk EGA - effektiv och pålitlig PC- arbetsplats Internet

12 November 2005, bild 12Sammanfattning LDC har en bra bas att stå på och vi är inne i en stark förbättringsfas. Vi tar språnget!


Ladda ner ppt "November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/11 2005 Lunds universitets egen IT-leverantör."

Liknande presentationer


Google-annonser