Servicedesk öppnar för lönefrågor

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En presentation av ett unikt system
Advertisements

Introduktionsavtalen BUI och BAL
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Bra villkor för akademiker i staten
FAST FAST En IT-lösning som arbetar för ditt företag
Klicka för nästa > > >
Tidrapportering – Logga in
Jörgen Ohlsson Softronic AB.
Skapa ideala kundprofiler
HR Fönster inom Region Skåne
1. Nya regler Tredjelandsmedborgare 2. Försäkring stipendiefinansierade doktorander.
Löneprocessen & PA Systems information
Att tänka på inför lönesamtalet
Intranät – inte för alla?
Aveny Hogia PA Den 19 November
Sjuk- och friskanmälan
Konsekvenser.
Patientsäkerhetskulturenkät
Glad IDT-medarbetare får en idé om att ge en helt ny kurs Idé Förankring avdelning Underlag Förankring fler roller Inlämning av underlag Inläggning av.
Personal och rekrytering
Utveckling och trender inom det Personal- Löneadministrativa området
”Ett gott liv i ett livskraftigt län”
Hjärntorgets beroenden av andra system
SÖDERSJUKHUSET AB RICHARD, LOWÉN, EKONOMICHEF
Parternas viktigaste yrkanden
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
Riktlinjer för misskötsamhet
Förbered din uppdragsdialog!
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
KOLL PÅ JOBBET. PVF UTBILDNING Utbildningskontrakt öppnar vägen för ett yrkesbevis Yrkesexamen timmar 600 timmar bonus när du klarat yrkesexamen!
R ESULTAT A LLMÄNT. 2 OM RESULTATHANTERING Resultathantering är en del av nya Ladok som kommer till lärosätena lite i förväg. När man arbetar med resultathantering.
Tjänstepension från din statliga anställning – enligt tjänstepensionsavtalet PA 16.
Diskutera anställningsintervju. De här frågorna får man ofta på en anställningsintervju. Hur svarar man? Har du lätt för att lära dig nya saker? Varför.
Livlinan.liv.se/heroma i landstinget Produktionssättning Information till chefer.
Två arbetsmarknadsinsatser initierad av staten - Yrkesintroduktionsanställning - Traineeanställning.
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
PA2.0 – Utveckling av personal- administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind.
Medarbetare Från 1 september 2016 gäller nya rutiner för att rapportera din lön! Information till medarbetare.
Chef Viktig information till dig som chef gällande nya lönesystemet från september 2016.
Skövdemodellen Tillsammans skapar vi vägar till arbete
Pre-trip och risk management – konsolidering av global resedata
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Webbredaktörsmöte 27 september 2016
anställningsintervju
Avvikelsehantering Vad blir nytt i MedControl?
Personec 17.1 Uppgradering
En ny väg till jobb för ungdomar
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Lärarlönelyftet.
PA2.0 – Utveckling av personal-
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Beställning vid brådskande ärende - process
Hemtjänstprocessen, bakgrund
Gäller fr om inte annat anges
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Personec 17.2 Uppgradering
Bra villkor för akademiker i staten
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Chef Viktig information till dig som chef gällande nya lönesystemet.
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Välkomna
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Nav-projekt Arbetstidsförkortning samt friskvård inom förskola.
PS-Självservice Manual Medarbetare Visma Window Support
Fr.o.m. 1 september 2013 infördes E-lönebesked.
Här kan processen komma att avslutas
Gruppintervju för timvikarier Nacka Seniorcenter
Presentationens avskrift:

Servicedesk öppnar för lönefrågor Från 15 februari 2017

Tillsammans lyckas vi! Löneenheten Chef Medarbetare Lönearbetet är ett samarbete. För att lyckas krävs att samtliga roller gör sin del. Tydliga med ansvar och uppgifter för samtliga inblandade. Medarbetare

Chefen ska attestera senast den 5:e varje månad. Fanns ingen bild = har kikat i bildbanken. Svårt att hitta någon riktigt bra… ;P

Chefens ansvar i lönearbetet Vid nyanställning I god tid skriva anställningsavtal i HR-portalen Påskrivet anställningsavtal skickas till personalenheten för arkivering i personalakten. Utgångspunkten är att avtalet skickas för arkivering innan den anställde börjar arbeta. Idag WinLAS - imorgon HR-plus.

Chefens ansvar i lönearbetet Under anställning Stötta medarbetarna i frågor kring Medvind (lön, semester, frånvaro, …) Säkerställer att medarbetarens schema är korrekt samt att frånvaro, närvaro och övertid registreras innan attestering Attesteringen är ett formellt godkännande av att tidrapporten är korrekt

Chefens ansvar i lönearbetet Vid uppsägning Uppsägningsblankett finns i personalhandboken. Efter underskrift/beslut skickas uppsägningsblanketten till personalenheten för arkivering i personalakt. Chef avslutar därefter anställningen i HR-portalen.

Dina medarbetares uppgifter Klarmarkera i Medvind senast den 3:e varje månad Klarmarkeringen är ett godkännande av att närvaro, frånvaro och övertid etc. stämmer överens med hur de arbetat. Samtliga justeringar ska göras före klarmarkering. Information om arbetad tid, semester, frånvaro och liknande finns i Medvind Ta del av manualer och stöd på Inredan

Löneenhetens roll i lönearbetet Styr och stödjer den löneadministrativa processen Tillhandahåller och utvecklar systemstöd i löneadministrativ process Kontaktyta mot chefer, administratörer och medarbetare Förändrad roll i dagens löneadministrativa arbete. Utbildning – support – korrigering ”Rätt lön till rätt medarbetar i rätt tid som ger rätt utdata”. Beroende av korrekta underlag!

Servicedesk Lön – en del av Löneenheten En väg in för lönefrågor Svar på enklare frågor Hjälp att hitta information på intranätet Vidarebefordrar frågor till löneadministratörer

Det ska vara lätt att göra rätt! Guider på Inredan Kontakta Servicedesk Lön Tel 0500-498500 servicedesklon@skovde.se måndag - fredag 09.00 - 15.00

Rätt in – rätt ut Du som chef säkerställer att schema, frånvaro, övertid och andra avvikelser läggs in Dina medarbetare klarmarkerar sin arbetstid för månaden Du som chef attesterar Dina medarbetaren får rätt lön

Medvind och HR-portalen Det finns guider för både Medvind och HR-portalen och annan information som gör att du själv kan hitta svar på dina frågor. All information och guider hittar du på: tibro.se/inredan/Nytt HR-system

Tillsammans lyckas vi! Löneenheten Chef Medarbetare

Om du behöver hjälp Använd Inredan där du hittar information om Medvind och HR-portalen Fråga din chef Ring eller skicka e-post till Servicedesk Lön

Servicedesk Lön Tel 0500-498500 servicedesklon@skovde.se måndag - fredag 09.00 - 15.00