Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

PA2.0 – Utveckling av personal-

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "PA2.0 – Utveckling av personal-"— Presentationens avskrift:

1 PA2.0 – Utveckling av personal-
administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind

2 Bakgrund Regeringens beslut
Alla myndigheters löneadministration ska utföras av Statens servicecenter och anslutningarna ska ske under 2015–2019 Nya system och arbetssätt införs Ett nytt system, Primula, införs En anpassning av det nya systemet görs med Statens servicecenter, vilket sparar universitetet arbetsinsatser, tid och kostnader Det nuvarande rekryteringsverktyget E-rek avvecklas och ett nytt verktyg, ReachMee, införs för att effektivisera rekryteringsarbetet Systembytena innebär att ett antal verksamhetsprocesser och arbetssätt inom universitetets personaladministration behöver förändras – ansvar och roller kommer att förtydligas

3 Ändrad tidplan för PA 2.0, Primula
Nyhet: Införandet av Primula senareläggs till efter årsskiftet. Därmed flyttas tidigare startdatum 7 november 2016 fram. Under pågående testning av bland annat systemets prestanda konstateras att ledtiderna för olika funktioner är oacceptabelt långa. Kopplingarna till universitetets övriga system har inte heller kunnat färdigställas fullt ut, på grund av oklarheter kring Primulas gränssnitt. Riskerna i samband med produktionssättning bedöms därför sammantaget vara för stora, och styrgruppen har beslutat att senarelägga införandet av Primula. Fler tider kommer för utbildningar i det nya systemet. Ni som har anmält er till utbildning får mer information via e-post. Projektet har nu i uppdrag att återkomma med nytt förslag om införandedatum. Har du frågor kan du kontakta projektledare Karin Berglind eller delprojektledare Staffan Gunnarsson.

4 Vad kommer att hända och när?
PA Kvalité från början! Vad kommer att hända och när? Verksamhetsövergång 1 maj 2016 – Lönehandläggare anställda på Statens Servicecenter from 1 maj Nytt Personaladministrativt system – ? 2017 Ny Egenrapportering/Självservice – ? 2017

5 ….och hur påverkar det mig?
Kontakt / Support med Lönehandläggarna Frågor om Lönespec Problem/frågor om Egenrapporteringen Övrigt Skicka post tillsvidare– via internposten Kontakt med Lönehandläggarna Kontaktväg Tom 30 april 1 maj - ? 2017 from ? 2017 GU Mail till Lönehandläggare x GU direktnummer till Lönehandläggare 4040  x SSC kundwebb SSC supportnummer

6

7 Blanketter som försvinner
Istället för blanketter kommer medarbetarna att göra Egenrapportering istället. Blanketter som ersätts med egenrapportering är: Friskvårdsersättning Läkemedel och sjukvårdsersättning Löneväxling Egen uppsägning

8

9 Informationskanal Medarbetarportalen
PA Kvalité från början! Informationskanal Medarbetarportalen Projektets sida på medarbetarportalen

10 Kontaktpersoner PA 2.0 Frågor om projektet i sin helhet
Anna Lindholm, tf HR- chef, Personalenheten Karin Berglind, projektledare Staffan Gunnarsson, systemansvarig/delprojektledare, Personalenheten Frågor om verksamhetsövergången Tommy Christensen, personalspecialist, Personalenheten Frågor om integration och datalager samt organisationshantering Ola Lundgren, IT-enheten Frågor om ReachMee Kristina Durgé, personalspecialist, Personalenheten


Ladda ner ppt "PA2.0 – Utveckling av personal-"

Liknande presentationer


Google-annonser