Lena Brenner Landsbygdsutvecklare/ Koordinator vid Ålands Landsbygdscentrum.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling, syfte och innehåll
Advertisements

Resultat Det som framkom i mätningarna var att aktiviteter som är omtyckta (bl.a. musik, gymnastik) av boende gör att fler stannar kvar i salongen och.
Samhällsekonomi 2.
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Stockholms läns Hembygdsförbunds budkavle Lördagen den 21 september väddö Begränsat antal! Anmälan senast 30 augusti.
Åk 9 - året då det händer -.
Om samarbetet Syfte LRF och ICA arbetar tillsammans för att möta konsumenternas efterfrågan på mat producerad av svenska råvaror samt tydliggöra de mervärden.
Skapa en lönsam kundrelation
VÄLKOMMEN TILL VÅR MÖTESPLATS OCH SECONDHANDBUTIK I BERGA CENTRUM!
Countryside taste and business Arena IFAC®
En sammanfattning av vad två samhällsklasser kom fram till ht 2010.
Fellingsbro AIK Tillsammans för framtiden!. I samarbete med Fellingsbro AIK Vi erbjuder er möjligheten… … att öka sammanhållningen … att förbättra hälsan.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
KOMMUNIKATIONSPLAN – Psynk – skarpt läge 2014
Marknadsförarens yrkesroll
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Utvecklingskonferens Eskilstuna september 2013 Redovisning - föreningsenkät.
© LPA 2011 Betryggande välfärd. © LPA 2011 LPA ger trygghet Lantbruksföretagarnas pensionsanstalt (LPA) har hand om jordbrukarnas, yrkesfiskarnas, renskötarnas.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund LRF:s Företagarcoacher.
RÖDA KORSET I BERGA VÄLKOMMEN TILL VÅR MÖTESPLATS OCH SECONDHANDBUTIK I BERGA CENTRUM! Foto: I: GällstedtMEDARBETARNA PÅ RÖDA KORSET I BERGA.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Öppenhet – från vision till verklighet. E-tjänst barnomsorg Bakgrund Ett av Sambruks första projekt Volym E-tjänst Rätt i tiden Stark inlåsning Oligopolmarknad.
Miljöombudsträff tema: Fairtrade den 25 maj 2015 Christina Breding, Fairtrade City samordnare i Östersunds kommun Linda Svedberg, Fairtrade-ambassadörs.
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Åland på MATKA Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, Fackdagar; torsdag-fredag till kl Allmänna dagar; fredag kl söndag.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Resultat av KKiK Kommunens Kvalitet i Korthet deltog 41 kommuner 2015 deltog ca 240 kommuner.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Mora Särskilt boende.
En havsnära del av Umeå Kommun Holmsund-Obbola. I Holmsund-Obbola bor vi ungefär personer. Holmsund-Obbola - en havsnära del av Umeå Kommun.
Välkomna till 7B’s föräldramöte ht-14. Dagordning Sjukanmälan Klimatet i klassen, mentorstid Läxor och prov Läxhjälp Inläsningstjänst Informationskanaler.
2010 Bertil Stivén
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Ekosystem En plats där ett visst djur eller växt trivs Kan vara små som ett löv eller stort som ett hav! Här samsas växter, djur och döda ting.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Monopolistisk konkurrens
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Ung-Ullbaggestipendiet 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Ung-Ullbaggestipendiet 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Monopolistisk konkurrens
Pensioner och försäkringar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Produktion, handel och transport
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Mötesordning- och syfte och förväntningar med föräldraföreningsmötena
Berätta kort vem du är och varför du är på besök idag?
Bubblan i Bibblan Bibliotopia 2019 Robert Hagström Enhetschef Bibliotek och Bubblan samt Folkhälsostrateg.
- Hur kan vi göra det lättare, samstämmigt och tillgängligt för alla?
Resurser och genomförare!
REKO = Relationsmat! I REKO-ringen skapas relationer mellan de som föder upp och odlar vår mat och de som sen tillagar och äter den. REKO står för Rejäl.
230/235.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Lena Brenner Landsbygdsutvecklare/ Koordinator vid Ålands Landsbygdscentrum

Ålands Skogsvårdsförening r.f. Ålands Försöksstation Ålands 4H distrikt r.f. Avbytarservice Ålands Hushållningssällskap r.f. Ålands Producentförbund Ålands Naturbruksskola Lednings- grupp Lantbruksföretagarnas pensionsanstalt Landsbygds- utvecklare / koordinator

Verksamhetsidé Utveckla och bredda näringsverksamheten på landsbygden med utgångspunkt från jord– och skogsbruket samt anknutna näringar

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland!

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Vision Vi har tillsammans med övriga aktörer skapat ett starkt åländskt varumärke

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Affärside Stärka konsumentförtroendet och öka försäljningen av åländska produkter och aktiviteter

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Bilden vi förmedlar till gästerna Skördefesten på Åland lockar till spännande möten – där konsument möter producent, ung möter gammal och stadsbo möter bonde

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Det charmiga med Skördefesten är att den är så familjär. Rotad i mylla som känns äkta och genuin.

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Kvalitetsmål Alla gäster tas emot så att dom kommer tillbaka och dessutom berättar hur spännande Skördefesten är för minst två personer

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefestens kärnor Livsmedel/måltid Enbart åländska produkter Öka lönsamheten för deltagarna Hög kvalitet

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefestens kärnor Konsument träffar producent Hösten är härlig på Åland – öka besök från andra orter Ökat samarbete Skördefestens tema: Äpple

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Alla Öppna Gårdar Deltar både fredag och lördag Öppet under obligatoriska öppettiden kl

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Organisation Styrgrupp (Ledningsgruppen för ÅLBC) Arbetsgrupp för Öppna Gårdar Arbetsgrupp för Marknaden

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefesten 2008 Öppna Gårdar: 40 gårdar/företag Marknaden: 71 försäljare Sammanlagt 500 personer i arrangemanget, varav 180 försäljare

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefesten gäster –På Öppna Gårdar gjorde 6500 gäster besök –6 500 gäster på Marknaden

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Mål Max 50 Öppna Gårdar besökare € omsättning/försäljare

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefesten 2009 Deltagaravgifter Öppna Gårdar: 100 euro Marknaden: 50 euro

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! TourQuality År 2007 diplomerades Skördefesten på Åland i kvalitetssäkringssystemet TourQuality. Uppdaterad för 2008 – 2009.

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Enkäter Besökare Försäljare Personal och elever vid ÅLBC

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Sponsorer Huvudsponsor för Marknaden Mediasponsor Diamantsponsor Guldsponsor Silversponsor Bronssponsor

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Sponsorer Företag som är samarbetspart med en Öppen Gård måste vara sponsor för Skördefesten för att synas i broschyren

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Gästerna trivs på din gård Lätt att hitta fram till din gård Gör parkeringen enkel Orientera sig på gården Därför trivs gästerna hos dig

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Gästerna trivs på din gård Hur hinner du sälja mer Varor ända till stängningsdags Vad förväntar sig gästen att upptäcka Vad uppskattar gästen hos dig Alla skyltar tas ner

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Skördefesten på Åland var nominerad till Hederspris 2007 inom Ny Nordisk Mat

Skördefesten på Åland september 2009 Allt på Skördefesten är producerat på Åland! Välkommen med på en fest där du kan erbjuda så många så mycket! Hösten är härlig på Åland!