Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Advertisements

KOMMUNIKATION - att förstå och bli förstådd
Varför är det viktigt att mäta?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
- att överföra budskap, påverka, mm
Mål och betygskriterier
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Att bygga en fungerande webbplats
VT-2003 Carina Svensson Svenska A och B En fråga om överlevnad!
Manual: Att lägga in en nyhet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
kommunikation kommer av latinets communicatio
Manual: Att skapa en ny sida. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Kap. 9 Robbins m.m. Terese Stenfors-Hayes
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Kommunikationsplanens delar
How to learn a Second Language?
Manual: Att skapa ett nytt forum och att kommentera i forumet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Vem är du?.
Språket som redskap- Introduktion
SMSa från en iPhone. För att skriva eller svara på ett meddelande så tryck på ikonen meddelanden.
Hur gör man en debattartikel?
Den retoriska arbetsprocessen
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Skriftlig individuell uppgift Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Upplägget av delkursen massmedia:
Marknadskommunikation och mediaval
En guide för arbeten i SO
Manual: Att byta lösenord. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
Skriftlig framställning
Kommunikation.
Love, love, love Bibelstudium, Love Each Other,
Exempel på skriftligt omdöme
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Bedömning av text Innehåll Texten är lätt att följa och förstå. Innehållet stämmer med uppgiften och följer instruktionerna. Längden på texten är tillräcklig.
Att skriva brev och mejl till uppgiftslämnare övningar Agneta Häggström, Försäkringskassan Karin.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Klarspråk − med mottagaren i fokus Kicki Lindh, SPV.
ENHETSRAPPORT - BÄLLSTA GÅRD STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att läsa och förstå.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Krönika Vad? Hur? Varför?.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Välkommen till svenska 1
En bild talar också ett språk, men bilder som inte har ett tydligt symbolspråk kan vara svåra att tyda – som avsändaren vill – om man inte hjälper läsaren.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Svenska som andraspråk 3
Att skriva en resonerande text
Om konsten att övertyga (i tal och skrift...)
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Tyck som jag! Om metoder för påverkan
Fredagsmys Vecka 35.
Undersökningsperiod: >
Presentationer period 1 – en tillbakablick
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
My role model.
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Kommunikation.
TVÅ STJÄRNOR OCH EN ÖNSKAN
Rubrik på utbildningspresentation
Skriva för webb: Klarspråk och jämlik kommunikation
Att skriva e-post.
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Presentationens avskrift:

Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?

Callcenter i fokus 2012 Vad är kommunikation? En sändare Ett budskap En mottagare

Callcenter i fokus 2012 Vad vill du tala om? Vad vill du att mottagaren ska tycka, tänka, göra, känna? Vilket medium ska du använda? I vilken ordning ska du presentera fakta? Hur ska du formulera dig? Vilka fakta ska du lyfta fram särskilt? Vilket utseende ska texten ha?

Callcenter i fokus 2012 Vem är din mottagare? Vad vill mottagaren veta? Vad har mottagaren för behov? Vilka förkunskaper har mottagaren? Hur ska du hjälpa mottagaren att hitta i texten? Vad är det som gör att mottagaren litar på sändaren?

Callcenter i fokus 2012 Att välja medium Muntliga presentationer i tv, radio, föreläsningssalar Fasta texter, tryckta eller mer flexibla på internet E-post och sms Chattar och facebook

Callcenter i fokus 2012 “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maja Angelou

Callcenter i fokus 2012 Är kortfattat alltid bra? Skicka över rapporten snarast! Fixa en ES också.//

Callcenter i fokus 2012 En relationsinvestering Hej Anna! Kan du skicka mig rapporten om koldioxidhalterna i innerstaden så snart som möjligt? Fixar du en ekonomisk sammanställning också? Tack! Hälsningar Lena

Callcenter i fokus 2012 Annas korta checklista Vilket är mitt syfte, och hur uppfyller jag det? Har jag tänkt igenom mottagarnas situation ordentligt? Har jag börjat med det viktigaste först? Är rubrikerna innehållsrika, och är texten lätt att hitta i? Är jag tydlig och lätt att förstå? Har texten en trevlig ton, ett trevligt tilltal? Har texten ett bra utseende?