1 MÖTETS AGENDA - PRESENTATION VISION 2026 - ÖPPNA FRÅGOR KRING VISIONEN OCH PROJEKTET * * * ÖVRIGA FRÅGOR KRING PROJEKTET? Kontakta Carl Blixt 0709-136297.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tekniskt underlag för landsbygdsprogrammet Projekt Tulpan.
Advertisements

SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
KICK_OFF samordning och strategier för fler enskilda konstnärer i skolan / skapande skola.
Projekt Skaftö Framtid Kick -Off inför Etapp 1. Skaftö Folkets Hus 9 december 2006.
Från idé till verklighet!
Projektet Kulturvägen
Lokalgrupper och temagruppers organisering
INFINITE96BLOG PRESENTATION. ÄGARE JAG HETER DEMAN JAG HAR EN PASSION FÖR SKÖNHET OCH VILL HJÄLPA ANDRA NÅ SINA FULLA SKÖNHET POTENTIAL. DÄRFÖR ÖPPNADE.
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
HS-utmaningen Kickoff
Ulrika Jörgensdotter Projektledare, SMoK KRUt.
Svenskt Friluftsliv har till uppgift att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet Stärka friluftsorganisationernas långsiktiga.
Förslag Verksamhetsplan ”På väg mot framtiden” Verksamhetsinriktning DSF är en ideell organisation DSF består av medlemsföreningar DSF är medlem i Riksidrottsförbundet.
Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.
Ett processinriktat arbetssätt
Hattrick Ett starkt lokalt nätverk för ungdomsfotbollen i Linköping med tre tydliga mål! ”Ingen vet hur det slutar, men det var här det började.” Samarbete.
En styrelse som gör skillnad
Välkommen till ESF:s seminarium
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Välkomna till en dag om eArkiv
ATT SÖKA PROJEKT. VI BÖRJAR MED NÅGRA EXEMPEL Projekt: Stärka regionförbundet och lokalföreningen Projektbeskrivning: Fler ideella Vi vill ha in fler.
Europeiska regionalfonden Medborgarbudget. Varför medborgarbudget? För att öka medborgarnas möjlighet till inflytande över budget och resurser Vilka har.
Kommunikatören.
Från idé till projektplan
Uppgift Ett kraftfullt dokument som uttrycker ditt eget syfte och din mening med livet. Den fungerar som en ledande konstitution som styr hur du värderar.
Mervärden och aha-upplevelser
Positiva och negativa bilder av idrottsrörelsen. Intern kraft – fördomar finns…
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Ortsutveckling Flen Centrum- och Näringslivsutveckling 29 augusti 2013 BCPW.
Gripsholms Golklubb Årsmöte 20123
Skall ta fram förslag till olika finansieringsalternativ för mer omfattande och långsiktiga investeringar. Gruppen bör även överväga reglerna för bestämmande.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
C/O Liselott Törngren 6 mars 2008 Från kravmaskin till kreativ utmaning.
VÄLKOMNA!. Presentation Porträttet Film ”Om engagerad 2.0” Vilka förväntningar har du på denna utbildning?
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 19 november 2012.
TREADMÖTE 15 APRIL 2010/VÅRA ROLLER I PROJEKTET 1 ETT SAMVERKANSPROJEKT FÖR STUDENTER, FÖRETAGARE SAMT MENTORER I SKÅNE NV MENTORERNAS ”BIDRAG” Matchning.
Lokal utvecklingskonferens och årsmöte på Zinkensdamm lördagen den 26 mars 2011.
Steg 4 - Mötet FÖLJA UPP OCH UTVÄRDERA VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Introduktion NTH 001 Teoretiska och historiska perspektiv på naturvetenskap Christopher Kullenberg 1.
Översiktsplan Ett bra verktyg eller ?.
Tydliga spelregler ger framgångsrikt ägarskifte
Medlems- utbildning.
En förening i varje by En landsbygdsatsning under 2009.
Informationsmöte Näshultagården
Förra måndagens program :
Bygd o stad i balans. Möjligheternas Örnsköldsvik- en hållbar och tillgänglig landsbygd för företag att verka i och för människor att leva i och besöka.
Hållbart engagemang. Vad ska vi prata om? Ideellt engagemang Hållbart engagemang (övning) KASAM UNFs policy för ett hållbart engagemang.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier Hässleholm 18 november 2010 Mats Holmquist.
Att söka pengar och att skapa en projektbudget Samhällsentreprenör /2016.
SCA Network - Årsmöte i Jönköping, Verksamhetsplan och budget 2016.
Från idé till projektplan Projektledning med inriktning mot social innovation och samhällsentreprenörskap Fredrik Björk, Malmö högskola.
Från Meddix till Lifecare Inge-Maj Swenson Jeanette Rosberg
Skolan som arena för psykisk hälsa Tjugo pilotskolor i Enköpings och Älvkarleby kommuner I samarbete med Landstinget i Uppsala län.
Mail: | Tele: 0911 – | Munksundsvägen 47 MSSK Projektpool.
Skolan som arena för psykisk hälsa Elevhälsoteamen i Enköping och Älvkarleby kommuner 2015 – 2018 BUP Akademiska sjukhuset Attention i Enköping och Tierp-Älvkarleby.
Strategi och processer
Skolan som arena för psykisk hälsa
Socialt entreprenörskap Östersund
JOHARI FÖNSTER SJÄLVSKATTNING
Agenda – SYV Mellanskog
V I S I O N Bättre, Starkare och Roligare Sigtuna IF Fotboll
Va med och påverka Örebro!
Välkomna till workshop Mer nytta för svensk krisberedskap från EU
Tidiga insatser för barn med NPF
Hur grupper utvecklas och hur folk beter sig i grupper
Kerstin Blom Bokliden, SKL och Malin Åberg Aas, Svenska FN- förbundet
Från idé till projektplan
Välkomna till föräldramöte VIK P09:1
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Presentationens avskrift:

1 MÖTETS AGENDA - PRESENTATION VISION ÖPPNA FRÅGOR KRING VISIONEN OCH PROJEKTET * * * ÖVRIGA FRÅGOR KRING PROJEKTET? Kontakta Carl Blixt

2 MÖLNLYCKE IF’S VISION 2026

1.Vad skall åstadkommas? 2.Hur tar vi oss dit? 3.Vad skall projektet göra? 4.Vad behöver ledarna göra? 3

4 * MIF SOM INTEGRERANDE KRAFT * DJUPEDAL – KLUBBHUS/PLANER * FLER LAG – FLER MEDLEMMAR *ÖKADE INKOMSTER * AKADEMIFORM * REPRESENTATIONSLAG – SERIETILLHÖRIGHET * MIF FOTBOLLSFESTIVAL

5 1.Vad skall åstadkommas? 2.Hur tar vi oss dit? 3.Vad skall projektet göra? 4.Vad behöver ledarna göra?

6 * SJÖSÄTTA PROJEKTET * INKLUDERA HELA MÖLNLYCKE * SÖKA FINANSIERING – EU/KOMMUN/SPONSORER * KANALISERA ENGAGEMANG * TA LÄRDOM AV ANDRA LIKNANDE PROJEKT

7 1.Vad skall åstadkommas? 2.Hur tar vi oss dit? 3.Vad skall projektet göra? 4.Vad behöver ledarna göra?

8 * LEVERERA EN PLAN – PRODUCERA TEXT * SÖKA FINANSIERING * FÖRANKRA IDÈER HOS MEDLEMMARNA * STUDIEBESÖK/MÖTEN/DRA LÄRDOMMAR

9 1.Vad skall åstadkommas? 2.Hur tar vi oss dit? 3.Vad skall projektet göra? 4.Vad behöver ledarna göra?

10 * SKAPA ENGAGEMANG/SPRIDA ORDET * LEVA & VERKA LÅNGSIKTIGT * AMBASSADÖRER * GE FÖRSLAG/IDÈER

11 FRÅGOR TANKAR FEEDBACK FÖRSLAG Carl