Gräscupsgeneral Ha överblicken. Leda, samordna och driva arbetet inom gräscupskommittén. Vara ansiktet utåt. Kalla till och leda Gräscupsmöten Under gräscupen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkomna!.
Advertisements

Lindås Waves Utbildningskommitté Maj 2013
Sponsorer Välkommen till BP Blixten på nationaldagen! Praktisk information Parkering: Avgiftsfria parkeringar finns bl a på grusplanen vid Åkeshov. Vägbeskrivning.
En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras.
Frölunda Hockey Föräldraförening
Instruktioner BF12A – BF12B
FÖRSÄLJNING STORA KIOSKEN Ansvariga: Lördag – Carin och Margaretha Söndag – Carin och Helena Tid:
Varför? Sprida tävlingsjudon på ett nytt och oprövat sätt. När?Sommaren 2013 Var?Utomhus centralt i Stockholm Hur?Arrangera en judotävling som tilltalar.
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
ÅLDERSGRUPPEN 6 ÅR VÅREN. Föräldraträffar i fortsättningen Ett syfte med dessa möten är att skapa bra förutsättningar för våra ungdomar både på planen.
Uppstartsmöte – Nya lag 2014 Flickor och Pojkar -09 Ekängens IF 1.
Vallens IF F Agenda Försäsongsträning 2011 ZOOKS - Niklas från ZOOKS presenterar en möjlighet för F98. Cuper Coop Extra Cup Kickoff - Aros.
ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER
Bollnäs Fotboll pojkar-04 Säsongen Kvällens innehåll Kommande säsong – träningstider och match Cupspelande Medlemsavgift Möjlighet till bättre ekonomi.
Att arrangera WE-tävling. Ansöka om tävling Alla arrangörer ska ansöka om tävlingar i TDB (Tävlingsdatabasen). Ansökan ska ske i god tid. För WE finns.
Fotboll. ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet.
Föräldramöte SMÅ IF Fotboll Agenda; Era åsikter om bra och dåligt med SMÅ IF Fotboll Presentation SMÅ IF Fotbolls styrelse Styrelsens uppgifter Framtiden.
Drakcupen augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97.
Lilla SCA-dagen Lilla Sca dagen 24-oktober 2015 Varje år anordnar Sundsvall Hockey U09 Lilla Sca- dagen. Detta gör man för att få en bra start på VI känslan.
SK Iron Fotboll 2011 Agenda Status lagen Träningstider/planer Matchplacering/Matchvärdar Bidragsansökningar/Vimplar Idrottslyftet SISU-bidragspoäng Utbildningar.
Hagaströms SK - Fotboll Box Gävle Telefon: Fax: Hemsida: Bankgiro.
Välkomna till Föräldramöte 8/5 City-P08 Agenda -Tränargrupp/Spelartrupp -Fotbollsfilosofi City-P08 -Träningsupplägg våren-16 -Ansvar som förälder City-P08.
2010 Bertil Stivén
Innebandy – Upptaktsträff P06 1.Presentation tränare/ledare 2.Information 3.Resurser och roller föräldrar 4.Regler 5.Spelarutvecklingsmodell.
Rev PA Confidential Nuvarande organisation Roller Tränare Lagledare Kassör Café.
Skuru IK F93 Spelarmöte 17e april Hur har det gått i år? Skuru IK F93 Säsongen 2006/2007 Seriespelet – Elit näst sist, nära övriga uppåt marginal.
Föräldramöte Våmbs IF P14 April Säsongen 2016 Ny säsong för killarna med gemensam träningsgrupp för P14 (02 och 03) med fortsatt fokus på utveckling.
Föräldraföreningen Vad gör vi? Sätter Guldkant på Elevernas skolgång!  Kick off  Traditioner  Julbazar  Ebbas namnsdag  Uppfyller äskningar.
Utvecklingsplan Många ungdomar i en socialt bra verksamhet Fostra gott uppförande och respekt för sina medmänniskor Lära ut teknisk och anfallsinriktad.
Sandviks IK Föräldramöte F08/ Agenda Laget Träningar Match 4/9 Cup ”Tjejsistan” Kommande säsong Föräldragrupp Fika vid matcher Kiosk och bollkalle.
Föräldramöte P
Cuporganisation GIF Sundsvall Ungdom.
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
Säsong 2017 Föräldrainformation
Välkomna till Kungsbacka Hockey Academy Cup 2017
Föräldramöte inför säsongen 2014
Välkomna till föräldramöte F
Inbjudan till poolspel
FÖRÄLDRAMÖTE BKI SUNNANÅ F03/04.
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Dagens agenda Tränarna Träningsupplägg & mål Divisionsspel Sammandrag
Eskilstuna Cup den 8/
Föräldramöte LIF:s juniorer J1 J2 J3
Vänerns Pärla Cup Vänerns Pärla Cup 2017.
Innebandy – Upptaktsträff P06
Föräldramöte IK Franke P
Föräldramöte IFK KALIX P-08
Dagordning Organisation 2015 Presentation Utvärdering 2014
Onsala BK Spelarmöte P01 inför 2016.
KIF dagen 13 maj F 08/09 har ansvaret för chokladhjulet
”VÅRCUP” 1 mars – 2 april 2017.
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Gräscupsorganisation
Cuporganisation Cupgeneral Föräldraansvarig Ledargruppen
Agenda Genomgång av arbetsfördelningen per lag, har det kommit upp något nytt? Vi går igenom status för varje lag, hur långt har ni kommit i er planering.
Bullerby-Cup 28 (29) Juli-1 Augusti 2010
Välkomna till föräldrainformation för BSK- F09.
Föräldramöte LGIF P08 10:e oktober 2017.
LIBK F23 Innebandy Föräldramöte säsong 2017/2018
Föräldramöte AIS TEAM oktober 2015
Hovås Hockey Games 2018 Föräldrabemanning
Himlacupen maj 2018.
Föräldrainformation F7 2018
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Vilka utmaningar står gotländsk fotboll inför?
Möte för föräldrar till spelare i IFK Viksjö F04
Välkomna till Poolspelsträffen för säsongen 2018/19
Påskacupen Långfredagen den 18 april 2014 på Borgeby IP
Sammandrag Värdförening
Presentationens avskrift:

Gräscupsgeneral Ha överblicken. Leda, samordna och driva arbetet inom gräscupskommittén. Vara ansiktet utåt. Kalla till och leda Gräscupsmöten Under gräscupen skall alltid någon ur staben eller generalen finnas på plats Se till att förbereda nästa år: Sanktionering av GFF och boka Zenithgården och A-plan Säkra en ny Gräscupsgeneral för nästa år. Tävlingsledning Stödja Gräscupsgeneralen Identifiera och definera arbetspaket. Dokumentera arbetssätt (aktivitetsbeskrivningar). Tidplanera och följa upp. Ta hand om och leda/fördela alla ”småuppgifter” som faller mellan stolarna, tex: – Bjuda in sponsorer – Planera in sjukvårdare på plats Göra arbetsschemat (tidigare gjort av sekretariat) Under gräscupen skall alltid någon ur tävlingsledning eller generalen finnas på plats Intern Infodisk Intern infodisk-info till funktionärer, sambandscentral, kontrollera att funktionärer kommer. Intern infodisk, organisera tvättning av funktionärströjor löpande under cupen Intern infodisk ansvarar för att detaljerade arbetsscheman med namn finns tillgängliga varje dag. Se till att alla laguppställningar finns tillgängliga. Informera tydligt att alla funktionärer får gratis fika, kaffe, saft, smörgås etc. Ta fram matchregler och regler för åldersdispenser, mixade lag etc. Hantera eventuella åldersdispenser etc redan under anmälningstiden. Finnas tillgänglig vid sekretariat under spelhelger. Hantera protester mm. Stödja domare och övriga arrangörer. Fatta alla ”svåra beslut”, tex väder, gräs/grus, ställa in, omspel mm. Ledargruppen – Sponsring Vara kontaktperson för sponsring. Samordna sponsring. Få hyffsat rättvis balans mellan insats och exponering. Be så många som möjligt att jaga sponsorer. Identifiera platser för reklam, tex matchprogram, hemsida, välkomstbrev, skyltar mm. Egna idéer – Priser-Prisutdelning Beräkna antal medaljer och pokaler. Köpa in medaljer. Se till att vandringspriser kommer fram till cup. Iordningställa prispall och ”pokalbord”. Organisera och genomföra prisutdelningar. Tex engagera någon ”kändis” för prisutdelning. Placera prisutdelnings podiet snett mot berget för att undvika motljus vid fotografering. Inventera priser från föregående år, (ok med olika medaljer till olika klasser)

Ledargruppen forts. – Anmälan + Spelschema + Plannumrering Bjuda in lag till cupen. Hantera inbetalningar. Skapa lista med kontaktuppgifter till deltagande lag. Schemaläggning av alla matcher Planfördelning. Eventuellt Excelmakron för automatisk resultatberäkning. – Domare Bjuda in domare Schemalägga domare. Reservdomare Anskaffa domarutrustning, fotbollar, västar till spelare Genomföra domarutbildning. Se till att det finns en domaransvarig tillgänglig under tävlingsdagarna som kan kontaktas om det behövs extra domare, ny visselpipa etc. Definera regler för ersättning för domare – Hemsida, press Sköta hemsida Underhålla och arkivera dokumentation. Plasta in matchspel/planer (A3 format) + vattenfast penna att skriva med. Ta fram Inbjudan, välkomstbrev, informationsbrev, mm. Inkludera parkeringsbiljett till tränare Göra mailinglistor/kontaktlistor Ordna välkomstkuvert med tex fikakuponger och matbeställningslapp. Fotograf – Planbygge Planera spelplaner för båda helger. (göra plankartor) Planera alternativ vid dåligt väder (grusplaner, inomhusplaner?) Se till att det finns mål, kritmaskin, hörnflaggor, måttband mm. Organisera och arbetsleda planbyggarkvällar. (tex bestämma planstorlek, straffområdesstorlek mm.) Kontrollera ev. laga hål i näten på målen. Se till att planer är nyklippta. Vid behov leda arbetet med att bygga om planerna under cupdagarna. – Sjukvårdare Ansvara för att sjukvårdare alltid finns tillgänglig under cupen Skapa planering för sjukvårdare under cupen Se till att sjukvårdsmaterial finns på plats, allergimedel mot getingstick ska finnas i väskan. Föräldragruppen – Arbetsschema – Fördela arbetsuppgifter och tider till respektive lag – Ge tips till respektive lag om hur tisdfördelning bör ske tex inte för korta pass och de som står på viktiga platser som infodisk står minst halva dagar. – Ekonomi/Bokslut Budgetansvar för cupen, godkänner inköp Sammanställa bokslutet (Gäller för båda helgerna) Fördela ut vinsten till respektive lag & Zenith (Sammanslagning av båda helgerna)

Forts. Föräldragruppen – Kassaredovisning Kvittera ut växelkassa och fördela ut Insamlig av pengar flera ggr under dagen Redovisning/Station – Servering Inköp och försäljning av div. färskvaror Tillagning av smörgåsar, hamburgare odyl. Insamling av hembakta kakor Inventera och handha överblivna varor Om arbetssituationen är lugn och under kontroll, gå ut och sälj vid fotbollsplanerna. Se till att det finns färdiga smörgåsar och kaffe till alla arbetande föräldrar och ledare – Omklädningsrum + städning Städning och tillsyn av omklädningsrum Fylla på tvål, toalettpapper odyl Handha kvittensen av alla gula o gröna tröjor till resp. lag Se till att det finns papperskorgar och att de töms All utomhus städning Se till att slutstädningen är ok inomhus – Matchvärdar Säkra att domare, fotbollar finns Dokumentera resultatet i varje match Ropa in resultatet till sekretariatet – Parkering Markera ut parkeringsplatser Markera reserverade parkeringsplatser för tränare. Backup plan vid regn (Grusplaner måste kanske användas för matcher?) Använda Trulsegårdsskolans parkering och fotbollsplan? Ta betalt, lämna matchprogram och dirigera bilburna gäster – Sekretariat + extern infodisk Motta resultat från matchvärdar Ropa ut resultat och målgörare Notera alla resultat löpande i XX Sätta upp resultatlistor Extern infodisk-svara på frågor från besökare, serva lagen – Försäljning/Lotteri/Spel Besluta om vad som skall säljas under cupen Besluta om vilka lotterier och spel som skall genomföras Försäljning av lotter Insamling av vinster Inköp av lotteriatteraljer Meddela vinstnummer till sekretariatet och omr.gruppen Utlämning av vinster

– Forts. Föräldragruppen – Områdesplanering (vaktmästare) Se till att det finns ett tält där bla.sekretariat, stab och informatörer sitter Ström till datorer odyl Backup vid regn Områdeskartor Skyltning (kontakta övriga grupper om behov av skyltar) Beställa eller köpa papperskorgar, container etc Pappershanddukar till toaletter Skoborstar etc Starta upp och avsluta varje cupdag så att allt kommer in.