Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Himlacupen 10-11 maj 2018.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Himlacupen 10-11 maj 2018."— Presentationens avskrift:

1 Himlacupen maj 2018

2 Agenda Allmän info om cupen Fördelning av arbetsuppgifter
Info om arbetsuppgifterna Förslag och idéer till cupen Förslag och idéer till Sunnanådagen 8 september

3 Allmän info om cupen Klasserna spelar 10/5 på Sörvalla IP (5-manna & 7-manna) Klasserna spelar 11/5 på Sörvalla IP & Bollhallen (9-manna) I dagsläget är det 56 lag anmälda till cupen (26 lag utanför Skellefteå Kommun) Speltid 1x30 min Nya spelformerna Matchvärdar Sista anmälningsdag måndag 30 april Spelschema klart senast onsdag 2 maj Nya regler > Nyutbildade domare > Vissa domare kommer döma sina allra första matcher under cupen – Hjälp dem få ett positivt första intryck som domare

4 Nya spelformer Klasserna 09-10: 5-manna (30x20m)
Klasserna 07-08: Liten 7-manna (50x30m) Klassen 06: Stor 7-manna (55x35m) Klassen 05: Liten 9-manna (65x50m) Klassen 04: Stor 9-manna (72x55m)

5 Matchvärdar 1 matchvärd vid respektive plan vid alla matcher.
Förslagsvis: F/P ansvarar för matchvärd vid spel på 5-manna planen F/P ansvarar för matchvärd vid spel på 7-manna (liten) F/P 06 ansvarar för matchvärd vid spel på 7-manna (stor) F/P 05 ansvarar för matchvärd vid spel på 9-manna (liten) F04 ansvarar för matchvärd vid spel på 9-manna (stor) Matchvärdar bär blå fairplay-väst (SISU)

6 Rollen som matchvärd Syftet med matchvärdar är:
Att skapa en god stämning för alla som närvarar vid Sunnanås hemmamatcher. Att vara ett stöd för ungdomsdomaren före, under och efter match. Att domare och motståndare känner sig välkomna och får hjälp att hitta till omklädningsrum. Rutiner för matchvärd Matchvärden tar emot motståndarlag och domare och hjälper dem hitta till omklädningsrum. Matchvärden presenterar sin roll för domare och motståndarlaget. Vid pågående ungdomsmatch är matchvärden placerad mellan lagen på ”tränarsidan”. Har tränarna synpunkter på domarnas insats tas detta upp med matchvärden. Efter matcher eller under pausen kan matchvärden förmedla konstruktiv feedback vidare till ungdomsdomaren för utveckling. Vid incidenter där publik eller ledare uppträtt på ett negativt sätt som påverkat domaren eller spelarna ska detta rapporteras till kansliet eller direkt till förbundet.

7 Fördelning av arbetsuppgifter
Beslut i ungdomsgruppen den 26/ med rullande arbetsschema Detta år gäller följande: 04 & 05 Fixar lotteripriser, 5 godispåsar och 3 vinster per spelare 06 Sekretariat, sjukvård och prisutdelning 07 Grill 08 Kiosk 09 Lotteri & städning 10 Bakning Lite mer logistik detta år på fredagen 11/5 då cupen spelas på två anläggningar

8 Info om arbetsuppgifterna
Fixa priser 5 godispåsar och 3 vinster per spelare (Lämnas till kansliet senast tisdag 8/5) Bockas av. Bakning (en långpannakaka eller motsvarande per spelare) (Lämnas till kansliet senast tisdag 8/5) Bockas av. Exakt spelschema sätts senast 2/5 Räkna preliminärt på /5 och /5 Varje åldersklass ansvarar för bemanning av respektive arbetsuppgifter. LÄMNA IN ARBETSSCHEMA TILL MED NAMN + TELEFONNUMMER SENAST SÖNDAG 6/5

9 Förslag och idéer till cupen?

10 Sunnanådagen lördagen 8 september
14.00 Sunnanå SK – Själevads IK Damer division 1 17.00 Sunnanå SK – Morön BK Herrar division 4 En härlig dag där vi samlar hela föreningen på Sörvalla där både damlaget och herrlaget spelar match. Ungdomsmatcher, kringarrangemang och aktiviteter?

11 Sunnanådagen lördagen 8 september
Förslag och idéer: Låna in 3-mannasarg för att de yngsta ska prova på de kommande nya spelformen? TUSS-match? Hoppborg? Lyfta fram värdegrunder? Speedshooting/prickskytte? Lotterier och priser? Lansering av ny Sunnanåmössa? Vilka förslag och idéer har ni?


Ladda ner ppt "Himlacupen 10-11 maj 2018."

Liknande presentationer


Google-annonser