IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Advertisements

Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
Behörighetsförordningen
Välkomna.
Lokal pedagogisk planering
Skolwebb 2.0 för vårdnadshavare
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Eller formativt lärande…
Arbetsområde 1. Innehåll Exempel E C A Idrott/ Lek/ Motion
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Praktisk arbetslivsorientering
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Vad ska ingå i uppgiften?
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Individuellt stöd till studenter med funktionshinder
Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?
Vad är Hälsa? ”Hälsa är ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande och inte endast frånvaro av sjukdom och svaghet” (WHO)
Idrott och hälsa 1.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Hälsa och lärande. Målsättningar med hjärnprojektet  Studieförberedande – att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra elever inför deras fortsatta.
Exempel på skriftligt omdöme
Motion och träning Idrott och hälsa 1.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Larsson Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Välkomna till en dag med IUP och skriftliga omdömen samt lite Fronter!
Verksamhetsrapport 2016 Verksamhet xx - medarbetare Svarsfrekvens Verksamhet xx 100% (100 svarande/100 mottagare) Svarsfrekvens AcadeMedia totalt 76% (6103.
Hem- och konsumentkunskap Vt 16 1.Kostproblematik. 2. Laktos, gluten, diabetes, demi-veg, lakto-veg, lakto-ovo-veg 3. Redovisningar idag. Efter att du.
Kompetensutveckling 2008 uppföljning N-G Jonasson Områdeschef As-/Åbyområdet.
Vårrullar Recept till lektion 3 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
DAGENS LEKTION  Varför har jag den här kursen?  Filosofi  Principer  I klassrummet  Kursinfo  Kontaktuppgifter  Vad innehåller kursen?  Fundera.
Inför ventileringen -Examensarbete i magisterprogrammet i specialpedagogik, ht 12.
Köttbullar sås och potatis Recept till lektion 2 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Föräldramötets agenda Föregående protokoll Träning 1. Uppföljning 2. Utvecklingssamtal 3. Planering för våren och försäsongsträningen 4. Mål för spelarna.
Stockholmsenkäten, 2012 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
ROS16 VÄLKOMNA TILL ARLANDAGYMNASIET! SAM beteende/Risk- och räddningsprogrammet, Rosersberg Mia Jönsson & Astrid Claeson.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
FMS gör skillnad! FMS erbjuder verktyg som gör det möjligt för alla på din skola att arbeta tillsammans med hälsa och livsstil för att förbättra skolresultaten.
Föräldramöte GUIF F05 CA/TO
Textcollage Arbetsområde i svenska under hösten.
SVERIGES LEDANDE UTBILDNINGSPLATTFORM INDIVIDUELL TALANGUTVECKLING
Lära för livet!.
Avdelningen för kompetensutveckling
Lektionsplanering Hanna Sepp.
Idrott och hälsa 1.
Föreläsning 7 Observation som datainsamlingsmetod
UMEÅ Vad behöver göras? Vad kan vi börja med redan nu? 3. Beskriv det smarta och hållbara Umeå år Hur är det? Hur ser det ut? Vad har hänt.
TEKNIK HT17 – ÅK 7.
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
TEKNIK HT17 – ÅK 9.
Instruktioner MikroRisk
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE ELLER FACEBOOK
VÄLKOMNA TILL FÖRÄLDRAMÖTE
. Förbättrad hälsa genom ökad förståelse hos arbetsledare Att hitta en samverkansmodell Sammanfattning Att arbetsledarna som deltagit i.
Föräldramöte TTP P
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Betyg och bedömning högre måluppfyllelse genom kollegialt lärande
Närvaro
BS-bladet BS-bladet God Jul och Gott Nytt År Falu BS policydokument
Workshop Arbetsplatslärande.
Skolwebb för vårdnadshavare Gärdesskolorna
Ekensbergsskolans fritidshem
Skolwebb för vårdnadshavare
Enkät i gymnasieskolan 2015
Din företags-broschyr
Föräldrapolicy Skåre HK
Att vara läkarstudent vid Linköpings universitet
Presentationens avskrift:

IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson

UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt jobb för att nå höga betyg! Hur vill ni ha era omdömen? Hemsidan. Följ kursgången!!!! I hallen: ställ i ordning bänkar för samling, ha med er ordentliga skor, ta med er anpassade kläder! Kom ihåg Rosenhallen fredagar kl.11-13!

INNEHÅLL ÅK 2 Vinterutbildning Kost Mental träning Orientering Skador Hälsoprojekt …med mera!

PLANERING AV KURSEN

I GRUPPER: ELEVINFLYTANDE ÖVER KURSEN Titta på det centrala innehållet. Skriv ned följande i ett dokument: 1. Vilka delar av det centrala innehållet har vi INTE behandlat än? 2. Välj EN del av det centrala innehållet som vi inte har behandlat. Diskutera och kom fram till: Hur vi kan jobba med det (arbetsmetod) Hur ni kan examineras i det (d.v.s. hur ska jag veta att ni kan?) 3. Ta nästa del som vi inte har behandlat och besvara ovanstående frågor. Fortsätt med samtliga delar. Tänk på att använda underrubriker så att jag förstår hur ni menar. 4. Maila mig eller dela med mig!

INDIVIDUELLT: ÄNDRING AV FÖRUTSÄTTNINGAR Skriv ett mail till mig där du berättar följande: 1. Har du några skador/sjukdomar/begränsningar som jag behöver veta om? Det kan vara både fysiska eller psykiska begränsningar. 2. Vad har du för betygsmål? 3. Vad är dina tankar inför vinterutbildningen? 4. Vad ser du mest fram emot under året? Varför? 5. Om du inte brukar vara med så ofta på idrotten, beskriv varför. Vad skulle behöva ändras för att du ska vara med oftare?