Försäljning Edet Soft Sundsvall Hockey. 2  Vi har gjort en fördelaktig uppgörelse med SCA om att sälja SCAs konsumentprodukter från Lilla Edet.  Första.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Föräldrar Trappan – PHC Ungdom. Varför har vi denna presentation? - Det finns många fel-/missuppfattningar om vad det betyder att bli/vara hockeyföräldrar.
Advertisements

Föräldramöte P Agenda Thomas Nordahl Cup Lagkassan Info från styrelse/klubben.
Regeringsuppdrag Trafikanalys Trafikavtal Godstransporter Infrastruktur som stabiliseringspolitik Uppföljning för bättre transporter och konkurrenskraftiga.
1 Innan Du börjar … angående Internetbaserade kurser /15 Källa:
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Susanne Welin-Berger ledamot i LRF:s regionstyrelse på Gotland Närodlat till kommunen Vad tycker LRF?
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
Röda tråden. Syfte Föreningen följer Svensk Innebandys Utvecklingsmodell nedan kallat SIU som ligger till grund för långsiktigt idrottsutövande. Aktuell.
Föräldramöte Gävle Golfklubb VISION Vi är inom golf den ledande elit och ungdomsklubben i Sverige och det naturliga valet när barn och ungdomar.
Föräldramöte Hallby P Truppen Vårens fotbollssäsong Övernattningscup Fotbollsskola Träningarna Ansvar & föräldrauppdrag Lagkassa Övriga frågor.
MÅL 2015 Vinna serien. Punkter för att nå vårt MÅL Ge järnet på träning Gör maximal insats i alla övningar och spelmoment på träningen. Använd samma energi,
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Hur man använder EasyWorship del 1
Inköpsprocessen vid privata köp
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Målvaktsutbildning grund del 1 - Målgrupp grön och blå nivå
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016.
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Medlemskampanj Lycka till & ha en riktigt God Jul! Frivillig kampanj-
De sju intelligenserna
Örebro Syrianska IF Ungdom
PRV – upphovsrättsundersökning 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Äntligen! Höstens punktinsats är här! Lycka till!
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Tisdag den 21 mars – Samling och kaffe/te med macka
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brf Sjödalen i Huddinge
Dataskyddsförordningen – och vårt arbete utifrån den
Regler för upphandling
Vägledande principer för socialtjänsten
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Föreningslivets egna Spelbolag
Köprätt I och II
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
De nya rutinerna omfattar
1 Hej alla VIHF:are!!   Vår säsongen är nu igång. Styrelsen tog ett beslut innan jul för att köra en försäljning till med toapapper för att fortsätta utveckla.
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Nya skuldsaneringslagar
Styrgrupp Hjälpmedelscentralen
Inköp i Region Norrbotten
Karin Millgård, division Service
Årsmöte 2018 Verksamhetsåret
Graviditet-förlossning-eftervård-BVC
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Nyckeltal äldreomsorg för GR - kommunerna
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Värdegrund inom äldreomsorgen
Ersättningskollen.
VÄLKOMMEN HSB BRF MILLESTOLPE.
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
SoL övningskompendie Tema: Fint och dribbling
Bilaga 7 Resultaträkning Balansräkning
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Upphandla nerifrån!.
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Prisundersökning 2013.
Om Tro.
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Helig Ande.
Presentationens avskrift:

Försäljning Edet Soft Sundsvall Hockey

2  Vi har gjort en fördelaktig uppgörelse med SCA om att sälja SCAs konsumentprodukter från Lilla Edet.  Första testvolymen finns redan på Gärdehov och säljs av J18 och U16.  Första sändningen innehåller de kända produkterna Edet Soft Hushålls och Toalettpapper. Bakgrund

Edet Soft Toalett 3 Edet Soft avslöjar sig själv redan i namnet. Det har tre mjuka och sköna lager och räcker lite längre – inte konstigt att det har parollen mer av det mjuka. Det vita pappret pryds av ett diskret mönster som gör att Edet Soft gör sig utmärkt i ditt badrum. Precis som på alla våra toapapper är hylsan liten. Det ger mer papper på rullen och leder till färre transporter. Edet Soft är således ett vitt och mjukt toapapper som är skönt för både dig och miljön. Längd per rulle: cirka 22,5 m. Edet Soft toalett köper du i följande butiker: ICA, Hemköp, Prisextra, Citygross 7-pack (56 rlr) 189.-

Edet Soft Hushåll 4 Visst skulle ditt kök må bra av lite vardagslyx? Edet Soft är valet om du svarar ja på det och har allt som krävs för att bli din nya favorit. Det här mjuka och starka hushållspappret får dig snabbt att glömma alla olyckor och spill. Tack vare de halva arken gör du heller inte av med mer papper än nödvändigt. Edet Soft är vitt och har en modern och diskret prägling. Det gör Edet Soft till ett utsökt val för dig som vill ha både ett väldigt bra papper och ett stilrent kök. Längd per rulle: cirka 14,5 m. Edet Soft hushåll köper du i följande butiker: ICA, Prisextra, Coop, Citygross 7-pack (28 rlr) 169.-

Förpackningarna  Konsumentförpackningarna, (kfp), innehåller  Edet Soft Hushåll 4 rullar/kfp  Edet Soft Toa 8 rullar/kfp  Produkterna levereras i säckar innehållande 7 konsumentförpackningar i varje.  Edet Soft Hushåll 28 rullar/säck  Edet Soft Toa 56 rullar/säck 5

Prissättning  Pris i handeln (OBS egen omräkning från ICA Maxi Birsta )  Edet Soft Hushåll kr/7 förpackningar  Edet Soft Toa kr/7 förpackningar  Edets rekommenderade försäljningspriser för oss när vi säljer storpack  Edet Soft Hushåll169 kr/dfp  Edet Soft Toa189 kr/dfp  Vårt inköpspris från SCA  Edet Soft Hushåll80 kr/dfp  Edet Soft Toa90 kr/dfp 6

Exempel Försäljning J18  Varje spelare köpte min. 8 säckar (med J18s försäljningspriser)  4 säckar Edet Soft Hushåll4 * 160 = 640 kr  4 säckar Edet Soft Toa4 * 190 = 760 kr  TOTALT: kr/spelare  Med detta avtal innebär det en nettoförtjänst på minst 720 kr/spelare, vilket för ett lag med ca 25 spelare blir ett tillskott på minst kr.  I J18 lyckades flera spelare/föräldrar dessutom sälja betydligt mer, framförallt kunde man sälja mer Toalettpapper.  Men rimlig entusiasm är det troligt att ett lag med 25 spelare kan tjäna kr netto för en sådan insats, (dvs att man totalt säljer säckar mer än minvolymen i detta exempel) 7

Uthämtning  Papperet levereras till Gärdehov, eller den plats som Sundsvall Hockey anvisar i Sundsvall.  Om man säljer till företag kan fakturering ordnas från Sundsvall Hockey in på lagets konto. Uppge då  Kontaktperson  Fakturaadress  Antal säckar Toa respektive Hushållspapper 8

9