Allt innehåll innanför ramen Vi har jobbat med cirkelmodellen i ÅK:2.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Advertisements

Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
Värdegrund för laget framtaget av spelarna i samband med anti mobbing kvällen. Spelarna har gemensamt kommit fram till de viktigaste värdeorden för: -Spelarna.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 1.
Landstingsfullmäktiges hälso- och sjukvårdsberedningar Det finns fyra beredningar: öst, nord, syd och mitt. Beredningarna består av förtroendevalda.
TILLÄMPNINGSOMRÅDEN Psykologi 2a. PSYKOLOGI 2A Centralt innehåll: Tillämpningsområden inom psykologin i relation till förändringar i samhället.
Skolkör F-3 Vi övar inför skolavslutningen. Sommarn är här Sommarn är här, sommarn är här Sommarn är här - för dig och mig Skönt att vara ledig, bada.
MÅL KURS D HÖRALÄSA PRATA SKRIVA KLAR SIDA. Höra Dessa områden ska man kunna: - berättelser - beskrivningar - samtal - diskussioner - information - nyheter.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 2.
Inför nationella provet i svenska
V36, 2016 Veckobrev för förskoleklasserna
Göteborgs stad - Toleredsskolan - Åk 5
Åsa Karlsson, Nösnäsgymnasiet, Stenungsund –
STUDIECIRKEL.
Inled med att presentera Raoul Wallenbergs dag
Torsdag 25 februari.
Inför det muntliga nationella provet i svenska
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Konsten att läsa skönlitteratur
Konsten att läsa sakprosa
Titel 92 punkter Av Namn Efternamn, Namn Efternamn, Namn Efternamn och jag förstås allt i 36 punkter Grupp X.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Disposition.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Landstinget i Uppsala län Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Träna svenska A och B ett till tio 1-10
Temaarbete – Mamma Mu Ella, Klara & Marika.
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare.
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Mål v.46 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Det här händer under vecka 43 Bra datum att ha koll på:
IT-stöd i undervisningen – Inventering av digitala resurser på webben
Skridskoteknik från Sebastian Falk
Törnekviors förskola Januari 2018.
Filmanalys.
Etik- planering.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Erfarenhetsutbyte 25 november
Att leva med……. Här presenterar du dig. ”Vem är jag å vad gör jag här hos er?”
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Vi påverkar varandra!.
Hur skriver man en berättande text
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Gränsöverskridande Prehospital Samverkansutbildning November 2006
Elliot Dahl Maria Karlsson.
Delprojekt 3 - Ämnesintegration
Övning Tid: minuter Instagram-målet.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Verktyg för att jobba med OSA
Exempel på övning ”Dokumentärfilmen”
Ett fel på kvinnor.
Träff 5 Välkomna!.
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Enkät i gymnasieskolan
Verb I denna PowerPoint kommer ni få veta lite om  verb I olika former och hur de används I den svenska grammatiken. 
SOLLENTUNA FK Från knatte till veteran
FRIIDROTT 7-10 ÅR INTRODUKTION.
Roy Brander Eva Wendt Jarinja Thelestam Mark Jan Halling.
Margareth Jeppson Jarinja Thelestam Mark Jan Halling Eva Wendt.
TÄVLINGSMOMENT SIMNING
Inför nationella provet i svenska
Catha Glaas Herrängens skola
Enkät i gymnasieskolan
Steg 3 på folkhögskolan – som blev ”Uppladdningen”
Religion Livsåskådning.
Helig Ande.
Presentationens avskrift:

Allt innehåll innanför ramen Vi har jobbat med cirkelmodellen i ÅK:2

Allt innehåll innanför ramen I vår skola jobbar vi med tema och den här gången är temat TRO, HOPP och KÄRLEK. Vi valde KÄRLEK för att ”Alla Hjärtans Dag” närmade sig.

Allt innehåll innanför ramen Bygga upp kunskap inom området. Vi började med att presentera fakta i muntlig form om alla hjärtans dag. Vi gjorde en tankekarta på tavlan kring lite historik om hur det började. Barnen var aktivt delaktiga genom att återberätta den fakta som presenterats.

Allt innehåll innanför ramen

Film. Eleverna fick se Lejonkungen, som visar att kärlek kan se ut på olika sätt. Det kan finnas kärlek mellan vänner, föräldrar och barn, mellan två som älskar varandra osv.

Allt innehåll innanför ramen

Studera modelltexter. Här arbetar eleverna med att göra en tankekarta tillsammans. De utgick ifrån faktatexter och den gemensamma tankekartan som vi gjorde på tavlan. De skrev sedan ned egna tankar och funderingar kring alla hjärtans dag.

Allt innehåll innanför ramen

Skriva på dator. Här skriver eleverna sin text utifrån sin tankekarta.

Allt innehåll innanför ramen

Eleverna skriver en gemensam text.

Allt innehåll innanför ramen

Eleverna fick även illustrera till sin text.

Allt innehåll innanför ramen

Skriva en individuell text. Efter sportlovet v 11, kommer eleverna att fortsätta temaarbetet med att skriva en individuell text om ”Alla Hjärtans Dag”. De kommer först att redovisa sina texter som de gjorde parvis, dels för att träna prata inför grupp och dels för att återkoppla/komma ihåg den fakta som vi har arbetat med.

Allt innehåll innanför ramen

Bildredigerare: Sussan Faridian Text: Marie Sverin