Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Styrning Mina meddelanden Inger Greve. Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Sju myndigheter i samverkan Finansiering av.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Styrning Mina meddelanden Inger Greve. Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Sju myndigheter i samverkan Finansiering av."— Presentationens avskrift:

1 Styrning Mina meddelanden Inger Greve

2 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Sju myndigheter i samverkan Finansiering av utveckling och förvaltning –Arbetsförmedlingen –Bolagsverket –Försäkringskassan –Pensionsmyndigheten –Skatteverket –Tillväxtverket –Transportstyrelsen

3 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Finansieringsmodell –Överenskommelse mellan de 7 myndighetscheferna –Fördelning enligt arbetsgivarmodellen –Gäller från –Med option till förlängning 2015 och 2016

4 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Styrgrupp Projektledare Håkan Johansson PMO Utredning Veronica Eckerby (IT) Utveckling Agneta Virsberg Extern kommunikation Inger Greve Förvaltning Drift Anslutning Lars Svee Delegerad beställare Magnus Wallström Delegerad beställare Ulrika Barvér Beställare Eric Thorén Referensgrupp Utveckling Förvaltning Projektetorganisation Arbetsförmedlingen Bolagsverket Försäkringskassan Pensionsmyndigheten Skatteverket Tillväxtverket Transportstyrelsen Arbetsförmedlingen Bolagsverket Försäkringskassan Pensionsmyndigheten Skatteverket Tillväxtverket Transportstyrelsen

5 Kommunikationsplan Mina meddelanden

6 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Budskap ”Nu är förutsättningarna klara (tekniskt, juridiskt och marknadsmässigt) för en aktiv och framgångsrik anslutning till Mina meddelanden”

7 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Målgrupper 2014 Primär målgrupp: –Beslutsfattare på anslutande myndigheter, kommuner (och brevlådeoperatörer) Sekundära målgrupper: –Potentiella användare av tjänsten (privatpersoner och företagare) –Media och samhällsintresserade opinionsbildare och journalister

8 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Framgångsfaktorer 8 Skapa förutsättningar för att ansluta så många brevlådor som möjligt till Mina meddelanden Sända tillräckligt många intressanta och prioriterade meddelanden Genomföra en bred marknadsföring så att användare ansluter sig Fler aktiviteter på sändarsidan ger större intresse på mottagarsidan

9 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Aktivitetsstöd för att stödja anslutningen hos myndigheterna Konferenser och träffar för myndigheter och kommuner Samordnad kommunikation vid anslutning Puffar på nyhetsplats En ”levande” hemsida Hjälp och stöd under fliken Myndigheter och partner

10 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner SKL / Mina Meddelanden ”Tour of Sweden” 30 september Luleå 17 september Skövde 22 oktober e-Hälsodagen 4 november VästKom Uddevalla 5 november VästKom Borås

11 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Höstens ”Tour of Sweden” med SKL – fler intresserade?

12 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Preliminärt program Om tjänsten Mina meddelanden SKL/Sambruks förstudie Verkligheten förtäljer – en ansluten kommun berättar om erfarenheter och tips SKL som stöd i anslutningsarbetet Nästa steg

13 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Aktiviteter och media ger effekt Ca besök i feb på minameddelanden.se besök i mars tack vare deklarationen! Ökat antal brevlådeanvändare feb - mars

14 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner 5. Stöd till våra befintliga kanaler för att öka användningsgraden Detta planerar vi: ”säljtexter” för blanketter och utskick ”puffar” till myndigheternas hemsidor med länk till minameddelanden.se PPT-presentation om Mina meddelanden för egna internutbildningar på myndigheterna/kommunerna Trycksaker till kommun-/ servicekontoren som säljstöd till privatpersoner och företag Informationsstöd som kan komma ut och ”utbilda”

15 Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Framgångsfaktorer 15 Skapa förutsättningar för att ansluta så många brevlådor som möjligt till Mina meddelanden Sända tillräckligt många intressanta och prioriterade meddelanden Genomföra en bred marknadsföring så att användare ansluter sig ”Hur många innevånare i DIN kommun har redan skaffat sig en brevlåda??”

16 Tack! Bjud in oss – så kommer vi!


Ladda ner ppt "Styrning Mina meddelanden Inger Greve. Mina meddelanden – säker digital post från myndigheter och kommuner Sju myndigheter i samverkan Finansiering av."

Liknande presentationer


Google-annonser