Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kommunikationsplan. Kommunikationsplan, mall V. febr20112 Varför en kommunikationsplan?  God planering bidrar till att uppnå syften  Samordna samtliga.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kommunikationsplan. Kommunikationsplan, mall V. febr20112 Varför en kommunikationsplan?  God planering bidrar till att uppnå syften  Samordna samtliga."— Presentationens avskrift:

1 Kommunikationsplan

2 Kommunikationsplan, mall V. febr20112 Varför en kommunikationsplan?  God planering bidrar till att uppnå syften  Samordna samtliga kommunikativa insatser för bästa möjliga effekt  Planen tjänar även som ett internt diskussions- och förankringsunderlag

3 Kommunikationsplan, mall V. febr20113 Grundläggande begrepp  Information är de strategiska budskapen som ska leda till ökad kunskap  Kommunikation är processen av budskap som bygger på interaktivitet bland dem som deltar i processen och som ska leda till attityder eller förhållningssätt  Relationen är ett ömsesidigt engagemang eller gemensamma åtaganden som leder till handling och resultat.

4 Kommunikationsplan, mall V. febr20114 Bakgrund

5 Kommunikationsplan, mall V. febr20115 Nulägesbeskrivning/nulägesanalys

6 Kommunikationsplan, mall V. febr20116 Definitioner

7 Kommunikationsplan, mall V. febr20117 Avgränsningar

8 Kommunikationsplan, mall V. febr20118 Syfte med kommunikationen

9 Kommunikationsplan, mall V. febr20119 Mål för kommunikationen

10 Kommunikationsplan, mall V. febr Strategi för kommunikationen

11 Budskap Kommunikationsplan, mall V. febr201111

12 Kommunikationsplan, mall V. febr Målgrupper/aktörer

13 Kommunikationsplan, mall V. febr Kanal/medieval

14 Kommunikationsplan, mall V. febr Styrtal, mätning och uppföljning av informations- och kommunikationsinsatser

15 Kommunikationsplan, mall V. febr Ansvarsfördelning

16 Kommunikationsplan, mall V. febr Tid- och aktivitetsplan

17 Kommunikationsplan, mall V. febr Kommunikationsbudget

18 Kommunikationsplan, mall V. febr Kontaktpersoner

19 Kommunikationsplan, mall V. febr Bilagor

20 Kommunikationsplan, mall V. febr S Styrkor/ Strengths W Svagheter/ Weaknesses O Möjligheter/ Opportunities T Hot/ Threats Hjälper att nå målen Hindrar att nå målen Interna egenskaper Externa företeelser

21 Kommunikationsplan, mall V. febr Tid- och aktivitetsplan DatumKommunikationsinsats, aktör/målgrupp BudskapKanalAnsvarig

22 Kommunikationsplan, mall V. febr Kontaktpersoner


Ladda ner ppt "Kommunikationsplan. Kommunikationsplan, mall V. febr20112 Varför en kommunikationsplan?  God planering bidrar till att uppnå syften  Samordna samtliga."

Liknande presentationer


Google-annonser