Butikens marknadsföring

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

Presentation av resmål
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
Skapa en lönsam kundrelation
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Tre kritiska situationer
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Lagar och Regler Kap. 5.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Miljarder möjligheter på en plats!
Datorer och E-handel Ang Li Sambou Jadama. Datorer och E-handel Introduktion  E-handel  Handla på nätet  Näthandelprocess  Handla på auktion  Checklistan.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
En bransch med många ansikten….
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Block 4: Att driva företag
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Säljsamtalet Vägen till köp.
Konsumenttjänstlagen
Tre kritiska situationer
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
marknadsförarens verktygslåda
Centrala innehåll och kunskapskrav
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsförarens yrkesroll
Marknadsplan Gymbolaget
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Säljarbetets förutsättningar
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Segmentering och one-to-one-marketing
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Från hyresrätt till bostadsrätt. Förberedelse Registrera förening Göra intresseanmälan till Svenska Bostäder.
Kap. 1 Planera sortimentet
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
H2000 Inköp 1 – Viktigt för lönsamheten Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 Priset beror på ? ? UTMANINGEN.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
15:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Relationsförstärkare i mediemixen Mässor Direktmarknadsföring sales promotion Events Udda medier Sponsring.
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Stimulerande butiksmiljö
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Affärside Mohammed Ibrahim.
Lagarna inom handel Kap. 13.
KAPITEL 9 Pris och moms.
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Produkt, pris, plats och påverkan
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Kap. 1 Planera sortimentet
I den här uppgiften får du upp till ett
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Tre kritiska situationer
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Butikens marknadsföring Välj profil Lågt pris Exklusivitet Specialisering Hög servicenivå Profilen och P:na Produkten – sortimentet Priset – hänger ihop med det butiken erbjuder Plats – butikens läge Påverkan – före köpet – under köpet – efter köpet

Sortiment Djupt Grunt Brett Många varugrupper Många varianter (varuhus, gallerior) Få varianter (stormarknader) Smalt Få varugrupper Många varianter (fackbutiker) Få varianter (närbutiker)

Påverkan – relationen till kunden En långsiktig relation till kunden skapas i tre steg: Före köpet Under köpet Efter köpet

Påverkan före köpet Skaffa nya kunder: Annonsering och direktreklam Skyltning utanför butiken Exponering i skyltfönster Butikens hemsida I butiken: locka till köp Exponering inne i butiken Skyltning Personalens bemötande av kunden

Under och efter köpet Under köpet: Bemötande Kunskap Service Stämning Knyta kunderna till sig med ett kundregister – erbjudanden – visningar – förhandstitt Policy för öppet köp och bytesrätt Reklamationshantering

Skapa en helhetsupplevelse Bestäm profilen och genomför den i butiken Visa profilen för kunderna genom exponering och reklam Lev upp till profilen