Utvärderingsmöte för personalen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Advertisements

Den mänskliga hjärnan …
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
BRUK En introduktion.
Gå till första sidan Med användarna i fokus Användarundersökning som utgångspunkt för vidareutveckling av sökguide Borås Blekinge Tekniska Högskola.
Viktiga utgångspunkter
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Lika Behandlings Plan Verksamhetsåret 2012/2013
En återupptäckt … ” Svensk kristenhets största behov är inte i första hand mer pengar, fler anställda och bättre metoder – utan en återupptäckt av evangelium.
Patientsäkerhetscentrum och Vårdhygien
Intervju inför ViV-projektet.
Systemkarta.
Självvärdering 13 november 2013 Henrik Svensson.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Riktlinjer för presentationer
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Nivå- Bas Ämne: Human Resources & Volontärsamordning Modul 1: Introduction till volontärsamordning DU 1.1:Introduktion till ideellt engagemang Vad är ideellt.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Läroplansträff Välkomna.
Reportage Något som bärs eller förs tillbaka!
Kursintroduktion – Religionsdidaktik ht Här idag: Presentation kursen, deltagare, lärare Introduktion av kursen: Kursplan, litteraturlista, momentschema.
Konferens och evenemang
Workshop inför Projektet
Genombrottsmetoden.
Genombrottsmetoden.
Tränarskap/frågor 1.Finns det några normer, regler, policys vilka ledare förhålla sig till inom din idrott? 2.Vad innebär motivation för dig? 3.På vilket.
Förskolan Ekot´s modell för
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Ramverk för patientmedverkan
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Ulf Bley – Utveckling Ledarskap Framtid Strategiska mål för Nora kommun Dokumentation 4-5 maj 2010.
”Jag vill vara konstruktiv i debatten”. ”Jag vill inte vara en papegoja och upprepa vad andra sagt i syfte att höra min egen röst…även fast den är trevlig.
Agneta Törnquist Äldreforskardagen den 21 mars 2012
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
INFORMATIONSMÖTE Instruktioner De efterföljande PPT-bilderna kommer att lotsa gruppen genom informationsmötet för att presentera forum-året och undersöka.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Sommar på din arbetsplats
Läroplansnätverk förskolan
Idrottspsykologi.
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
Hur kan vi förstå begreppet?
Synpunkter och klagomål kontra erfarenheter och upplevelser? Om vi tar emot patienter och personals erfarenheter och upplevelser som synpunkter och.
Kristina Yondt
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Annonsanalysen.
Västernorrlandsmodellen används för att lyssna till barn som brukare
Utvärdera – hur gör man praktiskt? Metoder och verktyg Presentation för Göta Styrgrupp,
Bra planering skapar trygghet
Socialpsykologi.
Pedagogiska året Vattentornet 15/16
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
PDSA cykel - förbättringsprocessen
Det antropologiska basåret Välj kurser på vårt antropologiska smörgåsbord.
Region Östergötland När katastrofen är ett faktum… Handlingsplan akut och långsiktigt för personal och patient.
Ramverk för patientmedverkan
nu finns inga tvivel längre
Muntlig presentation Svenska 1.
LEDSTJÄRNOR HSL-ENHETEN
Gemensam APT Förskolorna i Svedala
Hemblodtryck istället för mätning på vårdcentral
Nästa generation webbtidbok är behovsdriven
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Den här presentationen innehåller:
Förbättringsarbete för säker läkemedelshantering
NÄTVERK Lärare på fritidshem.
Presentationens avskrift:

Utvärderingsmöte för personalen Välkomnande och introduktion Projektsamordnare

Målen med arbetet Målen med arbetet Förbättra patienternas upplevelser Bidra till att förbättra personalens upplevelser Göra tjänsten till en bättre upplevelse för alla Isbrytare Ge ett exempel på vård med patienten i fokus (i dina ögon) Arbetet hittills Intervjuer och observationer Utvärderingsmöte för personalen– i dag Utvärderingsmöte för patienterna – nästa vecka Gemensamt möta för patienter och personal – om två veckor Aim is to do this across both Guy’s & St Thomas’ and King’s College as part of the work towards a more integrated pathway Things have not quite gone as originally planned so today we are focusing on experiences with Guy’s & St Thomas’ – we plan to continue the work with KCH over the next couple of months

Förbättringsprocess i 6 steg Översikt Förbättringsprocess i 6 steg 1. Komma på plats 2. Involvera personalen och intervjua dem 3. Involvera patienter och intervjua dem 4. Samla patienter och personal för att utbyta erfarenheter och påbörja co-design-arbetet 5. Grupparbete (co-design-grupperna möts) 6. Avslutningsmöte: fira, utvärdera och förnya 2 1 3 4 5 6

Dagens uppgifter Lyssna på feedback från intervjuer med personalen och från observationer Besluta om vilka frågor som vi kan arbeta med tillsammans med patienterna Enas om vilka frågor som ska tas upp på samlingen med både patienter och personal om två veckor

Utvärderingsmöte för personalen Feedback från personalen utifrån intervjuer och observationer Avdelningsansvarig + intervjuare

Insamlat material [ange tidsperiod] Hur intervjuarna bekantade sig med vårdtjänsterna Antalet anställda som intervjuats Antalet och några detaljer om de områden/patientmöten som observerats

POSITIVT MED VÅRDARBETET Det viktigaste Mer om detta [Fortsätt med fler bilder tills alla relevanta punkter har avhandlats] Citat från personalen för att illustrera uppgifterna ovan [Anonymisera så att man inte kan lista ut vem som sagt vad, något som annars är lätt hänt, i synnerhet i små arbetslag]

POSITIVT OM TJÄNSTER UTFÖRDA FÖR PATIENTER Det viktigaste Mer om detta [Värt att understryka för åhörarna att detta rör sig om personalens syn på hur patienter upplever tjänsten. Använd ett par citat till för att illustrera detaljerna ovan] Uppgifter från observationer Kort beskrivning av vad som har noterats [Fortsätt vid behov med fler bilder och använd citat på lämpliga ställen]

NEGATIVT MED VÅRDARBETET Det viktigaste Mer om detta [Fortsätt med fler bilder tills alla relevanta punkter har avhandlats] Citat från personalen för att illustrera uppgifterna ovan [Anonymisera så att man inte kan lista ut vem som sagt vad, något som annars är lätt hänt, i synnerhet i små arbetslag]

NEGATIVT OM TJÄNSTER UTFÖRDA FÖR PATIENTER Det viktigaste Mer om detta [Värt att understryka för åhörarna att detta rör sig om personalens syn på hur patienter upplever tjänsten Använd citat/observationer för att illustrera detaljerna ovan]

PRIORITIERINGAR FÖR ATT FÖRBÄTTRA PERSONALENS UPPLEVELSE AV TJÄNSTEN Det viktigaste Mer om detta [Fortsätt med fler bilder tills alla relevanta punkter har avhandlats]

PRIORITIERINGAR FÖR ATT FÖRBÄTTRA PATIENTERNAS UPPLEVELSE AV TJÄNSTEN Det viktigaste Mer om detta [Fortsätt med fler bilder tills alla relevanta punkter har avhandlats]

Några avslutande citat för att runda av presentationen