REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Innehåll Bakgrund Nya Visby BBK Övergripande mål Nyheter i Visby BBK
Advertisements

… som skulle arrangera en löptävling.
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
På väg! GK & GDF & SGF i samverkan. Inom Svensk golf finns SGF,GDF och Klubbar. Idag sker inte ett optimalt samarbete med spelaren i centrum… Vi vill.
Äldreomsorg på distans Högskolan på Åland
Välkomna till Höstkonferens Svenska Skyttesportförbundet Så här tänker vi dagen…. •Vad har hänt i processen så här långt? •Välkomna.
Centrum för lättläst
DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 sundsvall MEDLEMSKAP
Bakgrundsbeskrivning Många av våra medlemsorganisationer har en hög medelålder, ledarna är ofta ännu äldre. Det betyder att om inget görs kommer många.
DI21 Mål Vilja Våga Verka Zonta International District 21 ▪ Sweden & Latvia 1.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Södra Fräkne Fiberförening
FOLKRÖRELSER På 1800-talet.
BLI EN BÄTTRE VALBEREDARE SPF – kurs i Vaggeryd Rune Kjernald 1.
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Demokrati och hur Sverige styrs
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Max Wehlin Halmstads Kommun Oktober 2014
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
”Jag vill vara konstruktiv i debatten”. ”Jag vill inte vara en papegoja och upprepa vad andra sagt i syfte att höra min egen röst…även fast den är trevlig.
I 80 kommuner finns någon form av lokal paraplyorganisation
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Så hänger det ihop VISION VÄRDERINGAR MÅLBILDER
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Dagens schema:  Gå igenom dagens schema  Snabb genomgång av föregående lektion  Diskutera öppna frågor – dela tankar  Dagens tre frågor som ska besvaras:
Så hänger det ihop VISION VÄRDERINGAR MÅLBILDER
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
”Vi måste göra om intranätet
Ny layout på distrikts- och föreningshemsidorna och ny funktionalitet i webbtool.
Värmland Missbruks- och beroendevård för Värmlänningen!
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Kan man lära gamla hundar sitta och varför?
1 SLUTRAPPORT NULÄGESANALYS STYRGRUPP – Frågor och analys
En blick in i 2015 Utgångspunkt Mål och riktlinjer * Vi-anda och identitet * Rekrytera och behålla * Påverkan och inflytande * Synas och höras.
För församlingar i Missionskyrkan Strategigruppen för 2009 TILLVÄXTFAKTORER VI VILL VÄXA.
Utvecklingskonferens Eskilstuna september 2013 Redovisning - föreningsenkät.
BILD 1 1. Frågeställningar - underlag för diskussion med offentliga myndigheter Hur ser arbetskraftsförsörjningen ut i er kommun under de närmaste 20 åren?
Herman & Brita Uppföljningsmöte Utskrivningsprocessen
 1 Välkomna!.  Vad är helaskåne? Projekt för: Spelarrekrytering Skolor Idrottslyftet skolsamverkan för SkBBF och föreningar Föreningar 2 I samarbete.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Styrelseutveckling i etapper Syfte: Utveckla och förnya styrelsearbetet i SPF Inspirera till utveckling av arbetsformerna Utveckla engagemanget och samarbetet.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Motivationen att lära sig svenska
Ålderismprogrammet - nulägesrapport september 2013 Ålderism är en av de djupare strukturerna i samhället Naturligt att nedvärdera äldre och att i olika.
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Visioner för Stockholmsregionens EU-samarbete Per Spolander, VD Stockholmsregionens Europakontor Pre-Info Day Järfälla, 5 maj 2010.
Massmedia.
I KONTAKT MED MEDIA MÅNGA LÄSER VIA NÄTET ELLER TALTIDNINGAR EN DEL LÄSTER VANLIGA TIDNINGAR INSÄNDARE I TIDNINGEN VANLIGT FRÅN HANDIKAPPRÖRELSEN NOTISER.
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
{ KMS mot 2020 Strategier från styrelsen. Finaste hamnen på kusten?
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
Gemensamt kartstöd för Blåljus Det kan bli verklighet ! Hitta rätt!
Källängsråd Föregående protokoll, bordlagd punkt Internationellt samarbete 2. Skolans verksamhet Skola och föräldrar 3. Ekonomi och organisation.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 1.
VARMT VÄLKOMMEN till utbildning i EPiServer 8
Egen styrka-projektet
KIA Klubbens Inre Arbete. Ny DG! Fick vi in alla anmälningar? Zonen … ? Protokoll med kopia till … Jag trodde det skulle bli trevligt … ? Vad ska vi hitta.
Svenska Brukshundklubben Peder Nimrodsson & Johan Lindahl.
Mail: | Tele: 0911 – | Munksundsvägen 47 MSSK Projektpool.
Massmedia. Vad är massmedia? Olika medel för att sprida information, t ex:  Tidningar  Tv/radio  Reklam  Internet.
Korta noteringar från borden
Uppstart arbetsgrupper
Margareta Guldér & Kia Andersson
”Valberednings- seminarium”

TILL SPF SENIORERNA LEKSAND
Förbättra klubbkvalitet
Presentationens avskrift:

REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP

Att bli senior är inget för veklingar Sagt av 100-åriga moster Elsa

Målsättning tills vidare Dialog för ökad räckvidd

Skall arbeta med… Förbättring

Skall arbeta med… Förbättring Förnyelse

Skall arbeta med… Förbättring Förnyelse Marknadsföring

Skall arbeta med… Förbättring Förnyelse Marknadsföring PR och rekrytering

I projektgruppen ingår: Laila Andersson Bo Hertzman Hasse Jonsson Bengt Mauritzson Ingvar Svensson

Vi fick ett uppdrag Hur skall vi synas och höras mer? Inte minst i mediasammanhang? ( Syns och hörs vi inte – finns vi inte)

Vi har en plan Ökad dialog mellan distrikt och föreningar I handling visa att SPF Seniorerna arbetar för en alert och synlig äldrepolitik

Får alla veta vad vi vill och åstadkommer?

Vi finns på nätet. Räcker det?

Kan människor läsa om oss ?

Ofta stannar det i protokoll

Vi måste utbilda oss på bred front – alla ska med!

BLT 2 september 2015

Vi har mycket att berätta – men var? Internet Mail Telefon TV Radio Tidningar Dialog Marknadsföring

Vi hade ett eget projekt Vad satsar vi på nu? Publikt Utbildning (internt) Största behovet? Ökad glädje i arbetet Självförtroende

Nytt avstamp med nya ambitioner Riv generationsmurarna

Detta måste vi satsa på Genomför vi Utbildning inom alla områden Medieträffar Debatter/samtal Marknadsföring. Att vi finns Utåtriktad verksamhet. Rekrytera Skapa kontaktnät

Genomför vi detta Utbildning inom alla områden Medieträffar Debatter/samtal Marknadsföring. Att vi finns Utåtriktad verksamhet. Rekrytera Skapa kontaktnät Blir resultatet Vi syns i tidningarna Vi hörs i radio Vi syns i TV Vi finns på nätet Vi blir intressanta Vi blir starkare och gladare Vi lockar fler medlemmar Vi är en stark kraft i samhället

Adresslista ska finnas i varje förening

Varje förening ska ha en medieansvarig

Tala om att vi finns och VAD vi uträttar

Tala om att vi finns… Skriv egna debattartiklar Det ska märkas att SPF agerar Berätta om SPF och vad vi gör Tala väl om er förening Utnyttja hemsidan Arbeta in personliga kontakter Berätta om pensionärsråden Våga nytt!!

Bjud in till debatter/samtal Nyckelpersoner Apotekare Läkare Politiker Utredare Författare Underhållare Berättarträffar

Blir vi många blir vi starkare

Viktigast av allt … Har distrikt och föreningar samma mål?

Öka intresset för bilder och film

Se nyheten i vardagen

Det målet når vi med utbildning och envishet