BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät
SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 19 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 318 SVAR (2014: 251 svar) SKICKAT TILL 1464 (1577) KUNDER, EN SVARSFREKVENS PÅ 22 % (16%)
3. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.
4. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR TILLRÄCKLIG KOMPETENS OCH UPPTRÄDER PROFESSIONELLT.
5. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL LÄMNAR MASKINEN I RENT OCH FINT SKICK.
6. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.
7. JAG TYCKER ATT JAG FÅR SNABBA LEVERANSER AV VAROR.
8. JAG ANSER ATT BEANS HAR SNABB SERVICE VID FELFALL.
9. JAG ANSER ATT VI PÅ VÅRT FÖRETAG ÖVERLAG ÄR NÖJDA MED SMAKEN PÅ KAFFET I VÅR KAFFEMASKIN.
10. JAG VET OM ATT DET INGÅR FRIA SMAKJUSTERINGAR I VÅRT SERVICEAVTAL MED BEANS.
11. JAG TYCKER ATT DET ÄR POSITIVT ATT BEANS KOMPENSERAR FÖR HELA SIN VERKSAMHETS KLIMATPÅVERKAN.
12. JAG ANSER ATT BEANS MILJÖARBETE LIGGER FÖRE DERAS KONKURRENTERS.
13. HAR NI ETT MILJÖMÄRKT ELAVTAL PÅ ERT FÖRETAG?
14. DET ÄR VIKTIGT FÖR MIG MED EN LEVERANTÖR SOM HAR ETT ANSVARSFULLT MILJÖARBETE.
15. HUR UPPLEVER DU VÅR WEBBSHOP BEANS ONLINE? Ny fråga 2015! Notera att denna fråga behöver göras om inför nästa år, ställs nu som en fråga men alternativen utgår ifrån att det är ett påstående man tar ställning till! Många som noterade detta i fritextsvaren.
FRITEXT HUR UPPLEVER DU VÅR WEBBSHOP BEANS ONLINE? Lite jobbigt att man måste börja om att leta när man lagt något i varukorgen. Man borde komma tillbaka där man var. Jättebra att man kan lägga till sina favoriter. Då går det snabbt att beställa. Lätt att hitta samt ett bekvämt sätt attt beställa på! Enkelt upplägg av hemsida som fyller sin funktion. Ingen Wow- faktor, men enkel och funktionell.
16. JAG ANSER ATT BEANS HÅLLER VAD MAN LOVAR.
17. JAG TYCKER ATT BEANS TJÄNSTER ÄR PRISVÄRDA.
18. JAG KÄNNER MIG TREVLIGT BEMÖTT I MINA KONTAKTER MED BEANS. ”99% TYCKER PÅSTÅENDET STÄMMER MYCKET ELLER GANSKA BRA!”
19. JAG KAN TÄNKA MIG ATT REKOMMENDERA BEANS TILL ANDRA. ”96% KAN TÄNKA SIG ATT REKOMMENDERA OSS TILL ANDRA!”
FRITEXT Ge oss dina två bästa förslag för att vi ska bli ännu bättre som leverantör till ert företag Avisera i förväg via mail, sms eller via telefon vilken dag och ungefärlig tid man kommer för att göra service Kommer uppriktigt inte på något. Ni är ett himla bra företag där allting går som på räls. Fortsätt så ;-) Ha kontinuerlig kontakt med kunderna även om inte avtal ska förlängas. Hade vart riktigt bra kundservice med ett mail "Fungerar allt bra och smakar bra?" kanske 2 gånger om året. Skapa ett abonnemang på kaffe där leveranserna kommer automatiskt så att den berömda "någon" som ska beställa slipper tänka på det, vilket ofta är när det är helt slut. Vid fel på maskinerna så kunde det vara bra om Ni kunde se om det går att lösa per telefon istället för att vi ska vänta på någon tekniker tills nästa dag. Det kanske inte alltid nödvändigt med personligt besök... Smakprover på befintliga och nya produkter.
Tack för fortsatt visat förtroende!