Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Advertisements

Ackord på piano.
Det är viktigt att se till elevens hela skoldag, att lärmiljön är utformad så att de som behöver, kan använda alternativa verktyg i det vardagliga arbetet.
Skapa, gestalta, kommunicera
Samtala om böcker.
Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Skapa jullåtar i grupp med Garageband
Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?
Närvaro!!.
Lära sig läsa, skriva och räkna med datorn som första verktyg.
Skapa jullåtar i grupp med Garageband Fyra tillfällen av skapande för år sju.
Vad vi jobbar med • Folder på anslagstavlan • Veckobrev • Bloggen Hur tycker ni det fungerar med bloggen?
MUNTLIG PRESENTATION Ni ska nu träna er i att förbereda och genomföra en muntlig framställning. Ert arbete kan egentligen handla om vad som helst men.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Film i särskolan Film i Särskolan – Pia-Mari Wehrling
Apptips med koppling till läroplanerna
Blueslåt på gitarr åk 6.
Välkomna 28/
Våren 2009 Beskriv ett land Mathias Ahrn Jan-Eije Hammaräng.
Välkomna till en träff om LEO. •Ge möjlighet till ungdomar att få en aktiv fritid. •Få ett intresse för Lions bland unga. •Få in yngre medlemmar i lionrörelsen.
INFINITE96BLOG PRESENTATION. ÄGARE JAG HETER DEMAN JAG HAR EN PASSION FÖR SKÖNHET OCH VILL HJÄLPA ANDRA NÅ SINA FULLA SKÖNHET POTENTIAL. DÄRFÖR ÖPPNADE.
(CC BY 2.0)
Att skriva en artikel.
Rådslag – vad är de? Problembaserat lärande, Kanada Tillverkningsindustrin, Tyskland Områden för utveckling Demokratiskt arbetssätt – alla delaktiga Allas.
Betyg och förmågor.
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
Ett arbetsområde om poesi
Swedex Muntligt test B1 40 poäng.
Musikens grundbegrepp och symboler
”Hur gör vi varandra bättre” IFK TUMBA FOTBOLL Ledarutveckling
Sökrummet. ”På så sätt ska undervisningen bidra till att eleverna utvecklar ett kritiskt tänkande kring sina egna resultat, andras argument och olika.
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Läroplansträff fritidshem
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Att besöka skolor Camilla Bergvall, ordförande Djurens Rätt Helsingborg & Hanna Eriksson, vice ordförande Djurens Rätt Helsingborg
Behandlas varsamt! Spädbarn är otroligt starka men samtidigt mycket sköra Centrala Barnhälsovårdsenheten Göteborg Lena Holmberg.
Världsmusik Musik från hela världen!
Centrala begrepp i musiken
Nätverk kursplanepiloter
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
Stumfilm åk 7.
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Video Games The movie. E -Ni ska välja ett spel som är er favorit. -Ni ska förklara varför den är just er favorit -Hur kan spelet utvecklas i framtiden.
Tips - vad ska du tänka på när du svarar på läsfrågorna?
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
Syfte: Undervisningen ska stimulera elevernas lust att tala, skriva, läsa och lyssna och därmed stödja deras personliga utveckling. Eleverna ska ges möjlighet.
Spela i band! Idag ska vi bestämma vilka låtar vi ska spela och titta på kunskapskraven.
pedagogisk dokumentation
Varför?.
TAKT OCH RYTM -klappramsor.
IPadpilot. Var, När och Varför? Jag arbetar i år 2 på Svanetorpskolan i Åkarp. Vi är 18 elever i klassen. Vi började arbeta med iPad i februari detta.
Röd tråd.
Läroplansträff Välkomna.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
Konnichiwa! och välkomna!. Säkerhetsgenomgång Schema lördag 10:00 Information 10:45 Paus 11:00 Samarbetsövningar 12:00 Lunch 13:00 Stationer 4x30 min.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
Rädda klassrummet.
HEJ KAMPANJ Öka antalet positiva möten på skolan
Hur blir ett lag BRA? BBIF P04 Är bäst Titta upp Träna ihop oss
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Föreläsning Svenska II
Rädda klassrummet SLÖJD.
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Rotationsträning – En del i spelar-utvecklingen
Presentationens avskrift:

Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på att läsa och känna pulsen

Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta texterna med varandra? Träna på att läsa och känna pulsen Spela in som ett komihåg

Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg utgå från några enkla musikaliska mönster och former och pröva hur dessa kan sättas samman till en i vissa delar fungerande komposition. Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, bidra till att skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg utgå från några enkla musikaliska mönster och former och pröva hur dessa kan bidra till en fungerande komposition. Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg utgå från några enkla musikaliska mönster och former och pröva hur dessa kan sättas samman till en i stora delar fungerande komposition.