Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Onsdagen den 29/ åkte klass 3A och 3B till Gamla Linköping.
Advertisements

Polisen i sociala medier
Vi ser ingenting nytt… vad har ni gjort egentligen? Jo… det är såhär…
Föräldrautbildning Schysst på nätet
Gör din sajt tillgänglig på Google Michael Wahlgren.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Skriv för att bli hittad Sökmotoroptimering (Lite om SEO-arbetet)
Nuläges Analys - utse en bordsvärd - utse en tidshållare - utse en sekreterare Runda Vilka framgångar ser du att ni redan har gjort i i ert projekt? Vilka.
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Använd svenska nu! Svenska som främmande språk •Mål •Språkinlärning •Bra kommunikation •Arbeta i grupper •Använda ny teknik •Utbyta erfarenheter.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.
Marknadsföring & Internet
Fem frågor att ställa i uppföljningsarbetet
Att skriva en artikel.
Om vi fick bestämma. För, med & av unga Vad är en ungdom?
Online Team Challenge! PRESENTED BY POWER CHALLENGE Online Team Challenge.
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
Strategi för användning av den sociala webben i Ingå bibliotek Barbro Nystedt Raija Selén
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
En PowerPoint om PowerPoint
Nya förutsättningar för lärande
1. Uppgiften presenteras
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Medlemskommittén Distrikt 21, Christina Rylander Bergqvist Marie-Louise Hegewald Liisa Sulin Elmqvist.
Har du någon gång funderat över hur världen skulle se ut om alla kvinnor kunde läsa och fick möjlighet att utbilda sig om alla kvinnor fick tillgång till.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Skolutveckling via digitala medier
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Informationssökning Magnus Olsson, Umeå UB Introduktionskurs Industriell ekonomi ht 2010 Tel
Informationssökning och källkritik
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
En dynamisk matresa Carola Lind. En bok med 9 recept per dag. Totalt 63 recept, från billigt och lätt till lätt men lite dyrare.
Med världen i handen Mia Smith
Kajsa Hartig Nordiska museet
Dag 5 – Avancerad offsite
Formare 2015 Motivation.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 1. Innehåll Dagens agenda.
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 2 - Onsite.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Webben o Mobilen genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Sociala medier källkritik. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Kundresan i sociala medier
Intressetrappan i sociala medier
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
SPRÅKUNDERVISNING I EN DIGITAL TIDSÅLDER
SPRÅKUNDERVISNING I EN DIGITAL TIDSÅLDER
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Presentationens avskrift:

Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite

Innehåll Dagens agenda

Offsite Offsite SEO är åtgärder som görs utanför den egna sidan

Offsite Källor

Offsite Länkar

Ankartexten är den text som är klickbar och ofta blå med ett streck under. Hos er är den orange. Förr i tiden fick man goda resultat på att alltid ha sina sökord i ankartexten. Det ska man fortfarande ha, men varvat med naturliga ankartexter. En länkprofil med enbart Sökbegrepp som ankartexter kommer att klassas som onaturlig av Google. Offsite Ankartexter (Anchor) 30% av ankartexterna kan innehålla sök-begreppet. Det är just dessa länkar som får er att ranka upp. Om sök-begreppet är med i ankartexten har det bäst effekt först eller så tidigt som möjligt.

Offsite Länkprofil från MajesticSEO Bilia.se är starkare än.no och.dk

Länkar

Mall - steg Förfarande It’s an on-going process – not a one-off, set and forget one. Source:

Google

Google Länkar

Pinterest Inspirations organiseraren Största delen användare är kvinnor. Skriv för dem. Chans att nå kvinnor i karriären!

Pinterest

Pinterest Vad kan vi göra?

MyNewsDesk ssreleases/bilia-oeppnar-ny-hyundai- anlaeggning-i-segeltorp

SEO taktiker Sätt att påverka position i sökmotorer Black Hat Snabba resultat Snabba resultat Spamlänkar Spamlänkar Bloggkommentarer Bloggkommentarer Automatiskt genererade texter Automatiskt genererade texter Grey Hat Livet i gråzonen Livet i gråzonen White Hat Enligt Googles rekommendationer Enligt Googles rekommendationer Bra kvalitet på text och innehåll Bra kvalitet på text och innehåll Manuellt skrivna artiklar Manuellt skrivna artiklar Redaktionella artiklar Redaktionella artiklar

SEO faktorer Vad påverkar vår position på Google Offsite – det vi kan göra utanför Bilia.se Länk till en kampanj från Facebook Det skrivs en redaktionell artikel En bloggare berättar om sin nya bil Länkar från sociala medier Bannerkampanjer Samarbeten med andra sajter Peka in ägda domäner

SEO strategi Vägen Skriva för Kunderna Jounalisterna Aktieägarna Och nu även… För sökmotorerna Och helst… På samma gång.

Synergieffekterna Några exempel Texten borde varit en länk.

Sociala medier Google+ Facebook Twitter Pinterest Google+ Facebook Twitter Pinterest

Twitter Länka ibland Här hade det passat bra med en länk till undersidan om hjulskifte.

Google+

Facebook Varva bilder, text och länkar till hemsidan.

Facebook

Facebook tips… Interagerande. Uppmuntra kommunikation… Uppmana interaktion. Spamma inte…. 3 ggr i veckan. Interagerande. Uppmuntra kommunikation… Uppmana interaktion. Spamma inte…. 3 ggr i veckan.

Andra kanaler Digg Delicious Stumbleupon.. Etc? Betydelse? Digg Delicious Stumbleupon.. Etc? Betydelse?

Vad att INTE göra Ä * Betydelse? Ä * Betydelse?

Googles algoritmer Pengiun Panda.. Pigoien Seagull.. Hummingbird etc Pengiun Panda.. Pigoien Seagull.. Hummingbird etc

Kommande utbildningstillfällen Tillfälle 4 Onsite. Åtgärder på sidan. Fördjupning. Tekniska inställningar som webbredaktörerna bör vara medvetna om och kunna upptäcka, för att kunna lyfta frågan och be en tekniker åtgärda eventuella fel. Tillfälle 5 Offsite. Fördjupning. Kartsök, bildsök, videosök och hur vi kan använda dessa sökkanaler. Hur använder jag Google Analytics som verktyg för SEO? Mäta effekter av insatserna. Preliminärt

NoFollow

Wikipedia

Lär dig mer?

Kataloger Generalla länkkataloger: Starkaste enligt PageRank: DMOZ - Svenska PR 6PageRank DMOZ - Svenska SvenskaSajter.comSvenskaSajter.com PR länkar.com1000länkar.com PR 4 Svenskalänkar.comSvenskalänkar.com PR 4 LänkCentrumLänkCentrum PR nu100.nu PR 3 Svenska hemsidorSvenska hemsidor PR 3 SajtkatalogenSajtkatalogen PR 3 Infoo.seInfoo.se (Kostar för företag) Generalla länkkataloger: Starkaste enligt PageRank: DMOZ - Svenska PR 6PageRank DMOZ - Svenska SvenskaSajter.comSvenskaSajter.com PR länkar.com1000länkar.com PR 4 Svenskalänkar.comSvenskalänkar.com PR 4 LänkCentrumLänkCentrum PR nu100.nu PR 3 Svenska hemsidorSvenska hemsidor PR 3 SajtkatalogenSajtkatalogen PR 3 Infoo.seInfoo.se (Kostar för företag)

Tack för visat intresse!