Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Från utredning till ny skollag - elevhälsa för att främja lärande
Advertisements

Personalaktuellts Lönedag 2012 Marianne Carell FörsäkringsGirot
- att överföra budskap, påverka, mm
Biblioteken i Norrbotten.
Skapa en lönsam kundrelation
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
En bransch med många ansikten….
Vår plats/andra platser
Marknadsföring av turism
Intervju inför ViV-projektet.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Passion, Samhörighet och Kärlek
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Grafisk profil.
Strömslundsskolans Värdegrund.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Sammanfattning föreläsning
Hur ser världen ut - och vad vill ÅAB vara i den? margita vainio
marknadsförarens verktygslåda
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Varför reklam? Öka försäljningen
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Design, något för snobbar?
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Kap 10 Marknad för turism •
Del 1 – mellanösterns bokreligioner
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Etik och ledarskap.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Personalpolitisk inriktning
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Marknadsföring av turism
Vad säger bilden oss egentligen!?
Marknadsföring av turism
Kompetens + Användartest/analys + Grafisk design – GUI + Funktionalitet + Informationsarkitektur = God användarupplevelse.
Reklam i olika medier.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Visuell Kommunikation – grafisk form Ann Lundqvist Visuell Kommunikation.
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Kommunikation.
Kommunikation.
Kommunikation.
Grafisk profil.
November 2008 Jönköping län
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Grafisk profil.
Kommunikationsprocesser
Uppfattas vi så och vilket värde har det?
Målsättning/Huvudsyfte
Presentationens avskrift:

Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service Företagets syn på människan Service Förtroende CSR Företagets plats i världen Ansvar Kvalitet Företagets kompetens Kunskap Kommunikation Företagets utseende Reklam Förmedlad identitet Plattform DIFFEREN- TIERING Vem är vi? Vad tycker vi? Vad gör vi och varför gör vi det?

Ett varumärke måste ha distinkta värden vara differentierande vara attraktivt ha en klar identitet. T.H Nilsson kap 1

Se till att… …kategorin är den rätta. (Vilken marknad är vi i?) …positioneringen är den rätta. …varumärkespersonligheten är den rätta. …konceptet är det rätta …målgruppen och segmenteringen är den rätta

Hur väl utvecklat är ditt varumärke? Varumärkesmognad Anonym Kännedom Attityd

USP, positionering, värderingar, namn Varumärkes mognad styr kommunikationen Attityd värderingar, USP Anonym namn, USP, position Kännedom USP, positionering, värderingar, namn

Varumärkets gyllene regler Det första märket (som först etablerar sig) får den bästa positionen Det tar tid att bygga varumärken, ha tålamod men se till att smida medan järnet är varmt. Fingra inte på varumärket – var konsekvent Slösa inte bort tid och kraft på förlorare, satsa på kvalitet Gordon Medcalf