Projektkurs 10 p Introduktion. Kursens syfte Ge fördjupad förståelse för interaktionsdesign  Genom praktiskt arbete att skapa en IT-artefakt eller IT-system.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spelarutbildningsplan Östergötlands FF
Advertisements

Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Tidplan Akademiska kurser Science center-besök Laborationer Företagsbesök 16 aug 29 okt 23 maj 27 jun Sem 1 Sem 2 Sem 3 Sem 5 Sem 4 14 sep.
Nytt från Skolverket skolverket.se/yrkesutbildning.
Handlingsplan för matematikutveckling
Utgångspunkter/Genombrott
PROJEKTARBETE – PA1201 (100p) Introduktion Arbetsprocessen Loggbok
Självständigt arbete 15 högskolepoäng på Statistik III
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Att skriva projektrapport
Presentationsteknik Del av kursen Studieteknik (Y010703)
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Repetition och tillbakablick
Medieteknik.
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Peter Gustavsson IEI/Företagsekonomi Torsdag 5 december 2013 kl (ca) Lokal: A2 Examensarbete - Information inför kurs 722A35/722A36/722A42 VT 2014.
IT och kommunikationsvetenskap Teresa Cerratto Pargman, DSV
Peter Gustavsson IEI/Företagsekonomi torsdag 7 okt 2011 kl (ca) Examensarbete - Information inför kursen 722A35 VT 2012.
EFTER ATT HA LÄST ERA ARBETEN Orsak, lösning, analys.
©GÖTEBORGSREGIONENS KOMMUNALFÖRBUND IT-piloternas utbildning Månad 1 Månad 2 Månad 3 Månad 4 Introduktion och utbildning,Praktik 3 dagar/vecka,
Projektarbete 100p Ekebygymnasiet
Kompetensutveckling Med PIM
UPPSATSSKRIVNING ENTRÉSKOLAN
Huvudområde offentlig förvaltning
FIRST LEGO League FIRST LEGO League - information.
Forsknings- och utvärderingsmetoder, 15 hp
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
7 1 Individual Project No.1: Paper Sus Lundgren. 7 2 Mål Att fördjupa dig i en aspekt av kursen du tyckte var intressant Att reflektera kring, analysera.
Audiologiutbildningen i bilder Audionom-/magisterprogram sedan1998 Masterprogram i audiologi sedan 2009.
FL3: Techniques Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
FIRST LEGO League 2015 Östersund FIRST LEGO League - Information.
Projektkurs 10 p Genomgång av uppgifter och krav i kursen.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Stöd och Omsorg Psykosocialt stöd BedömningGenomförandeUtvärderingBedömningGenomförandeUtvärdering Tydligt Förutsägbart Begripligt Tydligt Förutsägbart.
FRAMTIDSVERKET. TRE VIKTIGA FAKTORER Var ska vi vara Vad ska vi göra Hur ska vi göra det.
Organisationsteori 7,5 hp Kursansvariga: Gary Kokk och Patrik Zapata Den pedagogiska idén För de flesta av er är detta den sista kurs ni.
Teoretisk referensram
Arbete i Idrott och hälsa för årskurs 9 HT 2014
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
Läroplansnätverk förskolan
Så jobbar vi med användbarhet och verksamhetstest i Ladok3
Ekonomi och styrning i offentlig verksamhet Kurskod 722g39 Hemsida
Optik Läran om ljuset.
ITP – IT för Personligt Arbete VT 2006 Lisa Brouwers
Projektarbetet 2012 En 100-poängskurs som är gemensam för alla gymnasieelever - men som ändå skiljer sig åt…
Utbildningen till kunskapsutvecklare inom Begripsamprojektet En utbildning om hur man kan påverka kognitiv tillgängligheten till produkter, tjänster och.
Introduktion NTH 001 Teoretiska och historiska perspektiv på naturvetenskap Christopher Kullenberg 1.
II1300 Ingenjörsmetodik 7,5 hp HT2010
Läsåret Ria Heilä-Ylikallio
Projektet P MAGNUS WÄRJA. Syfte med Projekt P Projektets syfte: Att lämna förslag på hur Företagets webbsida skall kunna attrahera mer besökare och på.
E-government – utbildningarna Blekinge Tekniska Högskola.
Tillgänglighet ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Studieklimatundersökningen 2015 Presentation av resultaten.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Att skriva en projektplan Wibke Jonas VT 2016 Fri efter Cecilia Eriksson Linsmeier Fredrik von Wowern 2014.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Validering En process för att kartlägga kompetens.
Kandidatuppsats i Statistik 732G32 Linda Wänström.
Lära för livet!.
Fördjupning och examination av VFU
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
TEKNIK HT17 – ÅK 9.
Ta reda på vad eleverna lär sig under lektionen
Från Försäkringskassan till dig
-utbildning till stöd för systematisk uppföljning i socialtjänsten
Presentationens avskrift:

Projektkurs 10 p Introduktion

Kursens syfte Ge fördjupad förståelse för interaktionsdesign  Genom praktiskt arbete att skapa en IT-artefakt eller IT-system  Genom teoretiskt arbete i form av seminarier och uppsatser  Möjlighet att applicera kunskaper och färdigheter från tidigare kurser

Uppgifter i kursen Genomföra projektarbete som resulterar i  En sluten dagsutställning (15/3)  En offentlig utställning (preliminärt vecka 20)  Projektrapport (deadline 26/ ) Artikelseminarier som resulterar i  En presentation per grupp  Designuppsats (deadline 2/ ) Personlig reflektion  Personlig uppsats (deadline 26/ )

Projektet Utformning av IT artefakt/system  Måste innehålla exekvering av kod  Användas av personer i den fysiska närheten av artefakten/systemet (inte övervakningssystem) Begränsningar  Ska utformas för användning som kan observeras (via syn eller hörsel) från spårvagnshållplatsen på Mariaplan.

Krav på utställningen 1:a utställningen  Teknisk funktionalitet inte nödvändig (men påtänkt) 2:a utställningen  Teknisk funktionalitet nödvändig  Utvecklat koncept från 1:a utställningen  Ska vara robust nog att besökare ska kunna testa artefakten/systemet själva

Aktiviteter i kursen Konceptutveckling(vecka 5-8) Projektarbete(vecka 9-11) Utvärdering av projektarbete(vecka 12-13) Projektarbete(vecka 14-19) (påsklov v. 15) Artikelseminarier(vecka 5-8) Workshoptillfällen(vecka 6 & 16)

Lärare Grupphandledare  Staffan Björk, Magnus Nilsson, Jennica Falk Koncepthandledning  Hanna Landin Teknisk handledning  Karl-Petter Åkesson, Peter Ljungstrand (från vecka 14) Workshop  Alla ovan plus inbjudna arrangörer

Uppgift till nästa gång Dela in er i grupper om 4-5 för projektet och rapportera dessa Dela in er i grupper om 4-5 för seminarierna och  Lämna in rankinglista på vilket artikelpar ni vi presentera och leda diskussionen kring  Lämna in rankinglista på när ni vill presentera artikelpar