Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Upphandla totalprojekt
Sumererna i södra Mesopotamien
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Kostnaderna ökar men kvaliteten går ner …
CiviCRM – en introduktion
Solanderskolan presenterar
NP-fysik.
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
Tre kritiska situationer
Lagar och Regler Kap. 5.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Reseproduktion och försäljning
Introduktionskurs för användare Del 3
Turismen växer fram kapitel 2
Mobila betalningar Parkeringskonferensen 24 maj 2012.
Så fungerar Matstudion
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Schemaläggnings- och bokningssystem för Linnéuniversitetet HT12
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Unga i Piteå granskar måltider
Centrala innehåll och kunskapskrav
SERVICEBRANSCHEN.
Hälsopedagogiskt arbete kap 4
Regler vid bokning och/eller boende på hotell
Ditt namn Din lärare Din årskurs
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Mål Vad skall åstadkommas? Resultat Blev det som vi ville?
Att tillsammans påverka!
Sveriges Kommuner och Landsting är kommunernas förbund för gemensamma frågor. När SKL drog ner resurserna gick kommunerna själva in med pengar för insatser.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
AVESTA KOMMUNS ORGANISATION 2015
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
Kap 10 Marknad för turism •
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Att bygga i bullerutsatta miljöer.
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
Välkomna till Projektledningskurs. Önskar Carina Höyheim carina
Förra måndagens program:
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Marknadsföring av turism
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Marknadsföring av turism
Dagens ämnen Maclaurins formel Taylors formel Restterm i ordo-form
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
SPRÅKLIG MEDVETENHET/UPPMÄRKSAMHET
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service
Skrivregler AV: ANTON, SARA OCH JOCKE. Styckindelning  Förstå och Handling  Blankrad eller Indrag  Andvänds i ?  Viktigt för att ?  Grundregler och.
Diskutera anställningsintervju. De här frågorna får man ofta på en anställningsintervju. Hur svarar man? Har du lätt för att lära dig nya saker? Varför.
Hur blir du en kunnig konsument? Du vill ju inte bli ”blåst”
Signatur ÅÅÅÅ-MM-DD 1 Inkludering på Svevia Anläggning.
Fyll i följande punkter och skicka dessa till:
Hvitfeldtska gymnasiet - en del av Göteborgs Stad
anställningsintervju
… … Fysiska element Kundens resa genom en tjänst
Puckkastartävlingen mellan 2:a och 3:e perioden
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Start 3 oktober 2016 Alla ”larm” aktiverar SMSLivräddare inom larmkriterierna medvetslös med onormal andning eller ingen andning Statistik från 2014 Stockholm,
VÄLKOMNA TILL WORKSHOP!
Tre kritiska situationer
Presentationens avskrift:

Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig

Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151

Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna

Funktionell service Funktionell service ✓ är självklar för kunden ✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån

Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamtationer?

Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp. Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer