Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig
Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151
Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna
Funktionell service Funktionell service ✓ är självklar för kunden ✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån
Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamtationer?
Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp. Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer