Kapitel 2 sid 75-81 S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

Det första du bör göra är att rita horisonten
Ebba Ruhe & Anneli Åström Biblioteksdagarna 25 maj 2007
RINKEBYSKOLAN
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Högtidstal Retorik.
Att berätta sin berättelse
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Fredag 13 juli 2007 Jag önskar att få ut mera av livet Jag har tagit ett beslut !
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Hälsopedagogik- Vad är det ?
- Konsten att ge feed-back
En bodig knoge: Pitbull, Ring mig, Tyst mobil, Blodig hämnd
Den magiska tråden. Jag har gjort en höst halsduk. Den skulle vara varannan varm färg och varannan kall färg. Jag har bytt färg flera gånger.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
”Fick du inte mitt ” Jag antar det är sant det man säger om ”stora fötter, stor.....”
Vad är du för typ av person?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Att skriva efter en litteraturdiskussion
Max start-guide Liten och väldigt snabbt ihopkastad.
Tillvägagångssätt 1-sidig enkät
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Ja jag tycker väl att alla utbildningar ska vara förankrade i en vetenskaplig grund, annars kan man väl lika gärna läsa en brevkurs inom ämnet, vi är ändå.
Vem är du?.
Utvärdering i HK?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Ordkunskap Ord och begrepp som används för att uttrycka känslor, kunskaper och åsikter. Ords och begrepps nyanser och värdeladdning.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Vad ska ingå i uppgiften?
Demokrati och diktatur
Av: Ninni Byrestam. Eleverna (faddrarna) i klass 3A fick ett uppdrag… Välj en bok som du tror att ditt fadderbarn tycker om. Öva på att läsa boken med.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Skriva noveller.
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Etik & moral Etik = beskriver vilka riktlinjer vi ska välja för hur vi ska handla, val vi ställs inför. När man funderar över skillnader i vad som anses.
Tips till dina inlämningsarbeten To v 15 maila det praktiska arbetet. To v 17 maila Din livsstil (teoretiskt arbete med fakta från sid 1-3)
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Skellefteå och integrationen
Musslan … för dig som har en närstående som dricker för mycket alkohol, tar droger eller mår psykiskt dåligt.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Att Skapa Serier.
Hur du tar hand om din kunskap
Barn som anhöriga Hearing 17 januari 2013 Hur arbetar BRIS Vad berättar barn för BRIS Slutsatser BRIS.
Livsstil och den praktiska uppgiften Vad ska ingå i uppgiften?
Argumentation om innebandy
Vem är jag, Vem är du?.
Leva tillsammans.
Att referera och ange källa!
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
VEM ÄR JAG?.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Fröken My. My Sara Ann Fagerstedt (Nordström) Lilla My föddes den 18 februari 1980 Halvirländska 2 barn (11 och 7) Bor i Spånga i villa Älskar att virka.
Elev loggbok.
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Måndag den 22 januari 2018.
Jämställdhet.
Religion.
Presentationens avskrift:

Kapitel 2 sid 75-81 S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på sig andra vill läsa böcker, laga mat eller spela musik.

Motivation Inre och yttre Svårt att motivera människor som säger: Man ska ju ha rökt 30 år för att… Jag är bara 19 år så varför ska jag… Det går ändå åt skolgen för mig för att … Det är inte mitt problem om jag blir sjuk för samhället har experter som …

Maslows behovstrappa

Uppgift sid 80 Välj ut två uppgifter som du tycker är intressant och diskutera.

Öva sid 81 Väl ut två uppgifter!

Vad ska ingå i livstilsprojektet som ska vara inlämnat v 18 från kapitel 2? Gör på samma sätt som du gjorde till kap 1! Gör en sammanställning från det du gjort: läst, diskutera, uppgifterna och öva. 2. Du ska berätta om vad som är rätt och fel kring ex. Coping och Kasam.( minst 2 hänvisningar/kapitel) Ex: för mig stämmer det att …(sid 69) däremot håller jag inte med om att … (sid 73) 3. Maila mig torsdag v 17.Sista inlämning v 18. Sent inlämnat arbete= högsta betyg G