Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements


Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Fakta om undersökningen
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Gävle-Mjölby samt Mjölby-Gävle. Antal mätta turer på sträckan: 7 st. Antal utdelade enkäter: 815 st Antal insamlade enkäter: 760 st Svarsfrekvens: 93,3% Bortfall: 6,7% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 5 Sammanfattning Helhetsintrycket av resan får ett index på 78 år 2010, vilket motsvarar betyget mycket bra. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna tåglinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Resenärerna är nöjda med informationens tydlighet, på stationen men framförallt ombord på tåget. Att stiga ombord på tåget upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje. Temperaturen anses vara behaglig ombord på tågen, fast vi kan se en nedgång sedan förra året. Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Personalen ombord på tågen anses vara mycket serviceinriktade. Tågen anses vara mycket välstädade. Tidhållningen på tågen ligger på en mycket bra nivå och har fått bättre värden än förra året. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (25%) och fler avgångar (13%).

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten p å maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 27 ”Lite billigare biljetter vore trevligt.” ”Ha en mer kontinuerlig tågservering ombord. Tycker även att det är lite synd att toaletterna ofta är ur funktion.” ”Det skulle vara bra med fler avgångar.” ”Kanske lite mer komfortabla säten med större benutrymme.” ”Varmare i tåget, jag fryser.” ”Vid tågförsening och byte till ett annat tåg som jag har missat så har ni inte hjälpt till att hitta lösningar utan bett mig ringa SJ.” ”Destinationen på skylten på perrongen var inte densamma, som det stod på tåget, lite förvirrande. Bordet på stolsryggen var defekt.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Tågkompaniet Gävle - Mjölby 35