Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill ha lojala kunder Mål: - Ftv ses som en serviceinriktad, hälsofrämjande aktör som sätter kunden i fokus och underlättar god tandhälsa -Förändra synsätt att friska tänder får kosta. På sikt förändra beteende – köpa presentkort ev ha TandSupportkort frisktandvårdsavtal. 54% på 2 eller 4 nya tandkronor/inlägg Tandläkarundersökning 199 kr
Två valörer: 100:- och 500:-
Kanaler Digitala kanaler: driver trafik till ftvuppsala.se. Mätbart SF Bio (event?): Uppsala, Enköping, Tierp TV Ica och Willys: Uppsala, Enköping, Knivsta, Tierp/Örbyhus, Bro/Bålsta, Heby UNT, UppsalaTidningen LUL:s webb, sociala medier, Uppsikten, nyhet MyNewsdesk.
Riktade budskap, olika målgrupper 45+ mest troliga köpare år Övriga skönhetsintresserade
Framgångsfaktorer Klinikerna Service, service, service! Teknisk lösning för framtiden, kunna sälja ”på stan” Sälj – kunden kan vara i behov av ekonomisk hjälp
Stöd Rutin framtagen – vägleder receptionisten Affischer – A4 på disken, A3 t ex vid incheckning och väntrum Extern marknadsföring Presentkorten snart slut? Beställ via Katja!