Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur gör vi med skolhuset?.  Nuläget i förhandlingarna med Vännäs kommun om eventuellt köp  Fakta om eventuellt köp – kostnader, intäkter, möjligheter,
Advertisements

Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Tala till bönder på bönders vis och till ungdomar på Facebook
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Etiska Rådet – On Tour – Underprissättning.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Utveckling av familjecentraler i ett nationellt perspektiv
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Försök med hemleverans. Ansvar för det som säljs. Ansvar för att motverka alkoholens negativa effekter. Ansvar för en bra service. Systembolagets roll:
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Västra Färgelanda.
Ett arbete med att etablera
Kapitel 11 Prissättning.
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Kunskaper och förmågor FEK1
Kundundersökning mars 2010
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Marknadsplan för HälsoFreak
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
Uppgift 1 a) 15/17≈ 0,88 x 100= 88% Svar: 88% har smart phones i min klass b) 53% 27% 13% 7% Appl e Sony Ericsson Samsung Huawei & Andra.
Hur gör vi tandvården (mer) hälsoinriktad?
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
1 Samverkansområde Mitt Gävleborgs, Uppsala och Västmanlands län 9 % av landets befolkning = invånare ( ) 8 % av landets yta 8 % av anställda.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Kap 10: Kampanjplanering
Öka servicen genom att använda fler kanaler så som e-tjänster, webb, telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Hålla webben mer uppdaterad.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Marknadskommunikation och mediaval
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Läsplattor på Göteborgs stadsbibliotek. Därför startade vi  Stort intresse  Ge låntagarna chans att pröva på riktigt  Marknadsföra bibliotekets e-böcker.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Öppen fråga: Läroböckerna säger att ”en demokrati behöver fria media” – Varför frågar jag?
Bälte Landskrona, Vellinge och Hässleholm.
Marknadsföring av Projekt X
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Min Dröm App En App Fyra servrar. Skapar en säker bro tillsammans!
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
ICA Maxi Nacka och Boo IF – för ett aktivt Nacka!
Kundresan i sociala medier
Marknadsföringens källor
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Sala kommun och de sociala medierna
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Skördeutfall 2018 Uppsala län.
Tips & trix.
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Presentationens avskrift:

Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill ha lojala kunder Mål: - Ftv ses som en serviceinriktad, hälsofrämjande aktör som sätter kunden i fokus och underlättar god tandhälsa -Förändra synsätt att friska tänder får kosta. På sikt förändra beteende – köpa presentkort ev ha TandSupportkort frisktandvårdsavtal. 54% på 2 eller 4 nya tandkronor/inlägg Tandläkarundersökning 199 kr

Två valörer: 100:- och 500:-

Kanaler Digitala kanaler: driver trafik till ftvuppsala.se. Mätbart SF Bio (event?): Uppsala, Enköping, Tierp TV Ica och Willys: Uppsala, Enköping, Knivsta, Tierp/Örbyhus, Bro/Bålsta, Heby UNT, UppsalaTidningen LUL:s webb, sociala medier, Uppsikten, nyhet MyNewsdesk.

Riktade budskap, olika målgrupper 45+ mest troliga köpare år Övriga skönhetsintresserade

Framgångsfaktorer Klinikerna Service, service, service! Teknisk lösning för framtiden, kunna sälja ”på stan” Sälj – kunden kan vara i behov av ekonomisk hjälp

Stöd Rutin framtagen – vägleder receptionisten Affischer – A4 på disken, A3 t ex vid incheckning och väntrum Extern marknadsföring Presentkorten snart slut? Beställ via Katja!