5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
easyresearch. se/s. asp Varför?
Advertisements

“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Patient- och anhörig perspektiv på heldygnsvården, avdelning 1
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger. THE BIG FIVE.
Ett filter i huvet …är bättre än ett i datorn!
First Class Arken - Introduktionskurs
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Vad gör livet så värdefullt?
Pronomen.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Prova  Roliga bilder  Spel  Roliga videoz  Musikspelare  Downloads!  Till de minsta  Kontakt.
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Musik & kommunikation 50p.
VIKTIGT! TAG DETTA BUDSKAP PÅ ALLVAR!
Sociala medier Maria Holm
Välkommen till föreläsning om hur man kan söka sommarjobb
MANGE_MANIAC Ämne A Ämne B Viktig information Länkar till dina favoritplatser Skriv ett välkomstmeddelande här. Det kan vara ett långt meddelande eller.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Hur vi hjälper kunden till rätt beslut
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Ensam?Gammal? •Behöver du hjälp? •VIFINNS!. Hann du inte ? •Skulle Mormor behövt hjälp med att handla? •Eller behöver du själv hjälp? •VIFINNS !
SAMHÄLLSKUNSKAP & RELIGION
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Nätmobbning
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
ayer_embedded Källkritik
Att göra: Nyhetsartikel
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Digitalt klassrum och nätbaserat möte Sommarens lärande stunder.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Samma fast olika eller olika fast samma?
Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg augusti
Novell & Krönika.
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Aktivt lyssnade.
socionom och journalist kommunikatör

Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Värderingsövning/ fyra hörn
Vad vill du förmedla?Vad vill du förmedla?  Vem ska du underhålla?  Vad är din roll i sammanhanget?
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
principer som beskriver
om företaget där du gör din praktik!
Esperanda Santana Lopez
Det finns ett värde i att vara lika i en förening!
”strid” med ord, meningsbyte
Söka information på internet. Vi ska prata om kapitel 3 Internet är det största nätverket som sträcker sig över hela världen. Om du är ansluten till internet.
Personligt brev.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Rapport över sociala webben
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Min verksamhet som mentororganisation. Att vara mentororganisation Associationer till betydelsen av ”mentor” Ledare Föreläsare Hjälp-stöd-stöttning Rådgivning.
Personlig försäljning Kap. 2
Rapport över sociala webben. Johan Kjellsson Högskolan Kristianstad
Best Practice i sociala medier
Företags kommunikation med kunderna
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben

Skapa förtroende Förtroende skapas genom kunder som redan använder företagets produkter kunder/ I detta exempel genom Stig Strand Som är välkänd slalomåkare, honom kan man ju lita på?! Länk till Stigs reklamvideo Fzbi0MRyzy8 Skärmdumpen till vänster är från VitaePros hemsida

Skapa förtroende  Lita på folk som recenserar & publicerar bilder från besökta platser  Används av privatpersoner

Engagemang, att lyssna Comhem lyssnar på dina åsikter som kund & förbättrar sig som förtetag utifrån dessa

Skapa relationer Facebook – exempel Skapa & bibehålla relationer genom:  Påminnelser vid vänners födelsedagar  Vänförfrågningar  Förslag på vänner att lägga till som man ”kanske känner”  Skapa evenemang och bjuda in vänner

Crowsourcing - medskapande Topptaggen #ThrowBackThursday  Ett sätt för folk att dela med sig & ta del av varandras historier som har hänt tidigare i livet  Denna hashtag fullkomligt exploderade på instagram  Har gått så långt att folk numera stör sig på när någon använder hashtaggen  Att den bara får användas på torsdagar & då ska alla dela med sig av highlights från livet

Personalisering - förmänskliga  Media markt’s ansikte utåt är Mark-dockan  Vi förknippar varumärket med honom  Dockan finns att köpa i butik Reklamfilmer med mark-dockan

Personalisering - förmänskliga K-RAUTA lyfter fram sina finska rötter i form av Jarmo Han är K-RAUTAS ansikte utåt

Viral spridning När ett samtalsämne sprider sig viralt – mun till mun Tyckte att detta exemplet var extra passande då jag själv är från Nässjö Folk pratar om det, retweetar, gillar, delar