Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarnas medverkan i kunskapsprocessen – Från egen erfarenhet till inflytande – Delaktighet och kunskapsutveckling David Rosenberg.
Advertisements

Centrala innehåll och kunskapskrav
Solgårdens verksamhetsmål MILJÖ  Solgårdens anställda ska prioritera ett miljömål för året; Solgårdens miljöplan 2013  Samtliga anställda kan och ska.
Rådgivningen, kunden och lagen Möte med branschen fredag den 4 maj 2007 Helena Pettersson Ann-Christine Ihrfelt
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Självvärdering 13 november 2013 Henrik Svensson.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Reflektion över försäljningsseminarium
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
VILKA VAR DE VIKTIGASTE LÄRDOMARNA FRÅN CASET?
AU Digital samverkan LO Process
Case seminarium: Individuell Reflektion
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Bedömningsmodell Mål för examensarbete Värderingsdimensioner Bedömningar Mål för examen.
Fattigdom och ett gott liv
Eller formativt lärande…
Betyg och förmågor.
Läroplansträff Välkomna.
Växjö kommun,  Kommunala högstadieskolor, Växjö kommun  Administratörer, kulturaktörer, koordinatorer och elever  Delaktighet som värde och praktik.
Distriktssköterska Annelie Bobeck-Axling
Case – ABB, FG Wilson och CAT
CASE Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin
Reflektion kring Caseseminarium Grupp 1 Victoria Carlsson, Madeleine Eriksson, Magnus Grönhult, Cecilia Löfgren, Anna Reuterskiöld.
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Outline för dagens övning
“De nya affa ̈ rsrelationerna – fra ̊ n produkt- till funktionserbjudanden” Artikel skriven av Staffan Brege, Daniel Kindstro ̈ m och Per-Olof Brehmer.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Läs din bibel varje dag!. 4 Läs din Bibel varje dag!
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
Case seminarium Grupp 3, Azra Custovac, Anna Ojdanic & Indira Todorovac.
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
Caseseminarium Sofie Johansson, sofjo153
Grupp 11. Reflektion av ABB-caset -Bra att avsätta resurser för samtal och därigenom skapa tillit genom kontinuerlig dialog om brister, utveckling etc.
THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson Jonas.
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchial approach Journal of Marketing 2001 Michael K, Brady & J. Joseph Cronin Jr.
Segmentering och one-to-one-marketing
Grupparbete 1 Vad kännetecknar en bra trafikskola ur perspektiven:
 Prata om två former av demokrati.  Prata om vad ett parti har för uppgift och hur de jobbar.  Diskutera begreppet lycka och uttrycket ”största möjliga.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Hur får vi Lantbrukarna att ”nappa” på det vi erbjuder?
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
Miljömålstyrd tillsyn på kommunal nivå En intervjustudie om några kommuners erfarenheter Martina Norberg Miljövetarprogrammet, Linköpings universitet.
Älskade barn i skolan Ett EU projekt medfinansierat av
Case - ABB och caterpillar
Svenska som andraspråk 3
Analytics - Vad ni kan göra
Säkerhet - Vad ni kan göra
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing Av: Abrahamsson M., Andersson d., och Brege s. ____________________________________________________________________________.
FG Wilson & Caterpillar
Välkommen till ett samtal om VÄRDERINGAR
Målsättning för lektionen
Utvärdering av caseseminarium
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Bedrägeri – Vad ni kan göra
Case: ABB - F.G Wilson - Cat
Insiktsdagen 8 november
ENGELSMÄNNENS JÄRNVÄG
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT
Argumenterande text.
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Effektiva möten.
Kompetens för SIP SimLab - 10 dec 2018.
Den här presentationen innehåller:
METOD Strategisk kompetensförsörjning
Presentationens avskrift:

Caseinlämning 2014-11-26 kl. 8-10 Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh Martin Andersson John Leinar Amanda Svensson

Reflektioner från caset Viktigt för säljande företag att prioritera relationsskapande med kunden och lyckas bygga upp ett förtroende. En god relation skapar ett större värde för kunden! Goda personliga relationer är viktiga för att skapa en god affärsrelation. Det är viktigt att kontinuerligt vårda relationen och uppmärksamma kunden genom personligt bemötande. Säljande företag måste ha en förståelse för maktbalansen och kunna omvandla en eventuellt pågående maktkamp till ett samarbete. Viktigt att sätta sig in i kundens situation och organisation för att förstå hur verksamheten fungerar och vad kunden vill få ut av sina affärsrelationer. För att kunna leverera ett värdefullt erbjudande till kunden är det viktigt att försöka få samtliga delar av värdekedjan att förstå erbjudandet och välja sina prioriteringar utifrån ett större perspektiv istället för att bara se till sina egna mål.

Reflektioner av case som undervisningsform Nackdelar Alla deltar inte lika mycket, kanske bättre med mindre grupper för att få mer delaktighet. Har man inte förstått caset blir det också svårt att delta i diskussionen. Planera tiden bättre så att man hinner gå igenom en sammanfattning av slutsatserna. Fördelar Rolig undervisningsform som borde användas oftare. Intressant med verkligt exempel. Lärorikt att diskutera i storgrupp och höra andras synpunkter. Man får ett bredare perspektiv. Bra att caseledaren leder diskussionen åt rätt håll.