Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Advertisements

IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Handlingsplan för systematiskt kvalitetsarbete på Svedenskolan
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Utgångspunkter/Genombrott
Praktisk nytta och användning av SS-ISO/IEC och 27002
Stöd för analys och förbättring
En meny av möjligheter Mål/målområde Koncept Patienten får ett standardiserat hemgångsmeddelande Påverkansanalys Involvera patient och närstående Patienten.
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
Några viktiga krav i ISO9001:2000
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Processkartläggning.
Struktur för självförbättrande system
Systemkarta.
Kompetensutveckling Processansvarig: Ulrika Sjöholm
Processorienterat förbättringsarbete
Kvalitet i grundutbildningen1
Ledningssystem i sjukvården
Att styra med kompetens
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Ett processinriktat arbetssätt
Framsteg AB Plenum 2 Framsteg breddar Maximoerbjudandet med hjälp av molntjänster Henrik Nyström Affärsområdesansvarig Underhållssystem Framsteg.
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Att styra mot och följa upp mål i offentlig upphandling
Utvärdering av processmognad
Bättre psykiatrisk vård med kvalitetsregister Qulturum Förberedelser inför LS1 – Förbättringsteam (en beskrivning av patientprocess per område utifrån.
Miljödiplomsutbildning (nystart)
Bättre psykiatrisk vård med kvalitetsregister Qulturum Arbetsuppgift LS3 – LS4 Förbättringsteam.
Utvecklingscentrums uppgift
Utvärdering av projekt- att mäta hur förväntningar uppfylls?
Att tillsammans påverka!
Värderingar, etik och värdegrund Frösunda äldreboende
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Resultat Vi har tillskapat en gemensam plattform, ett strategiskt forum för att gemensamt hantera övergripande ledningsfrågor. En länk mellan micro- och.
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
Kort presentation av vad vi gör
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Informationssöknings- processen En lärande process med lärare och bibliotekarie i samverkan med elevens informationskompetens i centrum Carol Kuhlthau.
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
Beställning av tjänster
Bättre psykiatrisk vård med kvalitetsregister Qulturum Arbetsuppgift LS4 – LS5 Förbättringsteam.
Det är en exempel av framtidens datorer men före jag riktigt går in på det ska jag berätta om för i tidens datorer! Framtidens Datorer!
Synpunkter och klagomål kontra erfarenheter och upplevelser? Om vi tar emot patienter och personals erfarenheter och upplevelser som synpunkter och.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Handledarutbildning för Läslyftet ht15-vt16 Handledning – Ewa Wictor
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Introduktion till The Rational IT Model
Processkartor i praktiken
Utvärdering är avgörande för vår förståelse av vilka metoder, strategier och förnyelsearbete vi behöver för att förbättra kvalitet Kultur reflekterar.
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
[Förbättringsprojekt]
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
En workshop framtagen av Scillani Information AB
Lektion Kvalitet och miljö HT 17- Bengt Sigvald
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Verktyget Utmärkelsen….
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
SIQ Managementmodell i skolan
Bedömningsmodell Nytta Genomförbarhet 1. Ökad kvalité
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Den här presentationen innehåller:
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Presentationens avskrift:

Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt uitfrån ny version HI 2013) Välutvecklad process Strategiskt viktig process Qulturum

Processens påverkan på att nå uppsatta mål 1Ingen påverkan alls. 2Det finns en outtalad förståelse för processen bland några av medarbetarna. Det finns ingen erkänd eller formell rutinbeskrivning för processen. 3Processen förbättrar servicen för våra kunder, men andra processer är viktigare. 4Processen är mycket viktig för kundens resultat. 5Processen är nödvändig för att kunna leverera den service kunden behöver och har en direkt påverkan på resultatet. 6Processen är absolut avgörande för att nå resultat. Förbättringar i denna process har direkt och omedelbar påverkan på resultatet. Strategiskt viktig.. Qulturum Värdering av varje process 1 Processen är inte definierad. Det är en ny process som behöver designas och dokumenteras. 2Processen är känd av dem som arbetar i den. Ingen dokumentation eller standards finns. Inget förbättringsarbete har gjorts. 3Processen är definierad och förstås av medarbetare och kunder. Dokumentation finns som flödesdiagram, standards, policydokument, arbetsbeskrivningar, manualer och annat. 4Processen är väldefinierad. Mätningar är processresultat och kvalitetsutveckling görs för att följa processen. Grafiska diagram används för utvärdering. 5Processen har förbättrats. Mätningar pågår inkl kund feedback. Standards och annan dokumentation uppdateras regelbundet. 6Mätningar av processen och processresultat är stabila. Tjänsterna möter ständigt upp mot förväntningarna från kunderna. Välutvecklad process.

Qulturum Värdering av varje process 1.Processen är inte definierad. Det är en ny process som behöver designas och dokumenteras. 2.Processen är känd av dem som arbetar i den. Ingen dokumentation eller standards finns. Inget förbättringsarbete har gjorts. 3Processen är definierad och förstås av medarbetare och kunder. Dokumentation finns som flödesdiagram, standards, policydokument, arbetsbeskrivningar, manualer och annat. 4Processen är väldefinierad. Mätningar är processresultat och kvalitetsutveckling görs för att följa processen. Grafiska diagram används för utvärdering. 5Processen har förbättrats. Mätningar pågår inkl kund feedback. Standards och annan dokumentation uppdateras regelbundet. 6Mätningar av processen och processresultat är stabila. Tjänsterna möter ständigt upp mot förväntningarna från kunderna. Välutvecklad process.