Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Vision för en vacker skärgårdsö under utveckling
Mårten Lagergren Gysinge 5 oktober 2011
Rose-Marie Gudmundsson 48 ÅR
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Tillsynare på FI Tillsynsforum Helena Pettersson
Om bildspelet Detta bildspel är tänkt som ett bibliotek att plocka bilder ur. Om bildspelet ska användas av personer på bank är det viktigt.
eKörkort Genomförandegrupper 22 maj 2007
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
Medlemsmöte 13 oktober 2011 Sollentuna
Medborgarservice i Skellefteå kommun
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
En schweizerkniv i Järfälla kommun
Kliniken för kärlsjukdomar
E-tjänster Upplands Väsby
NyA – nytt nationellt antagningssystem
Bibliotekens utveckling och behovet av samordning Mötesplats inför framtiden Borås, 13 oktober 2004 Gunnar Sahlin.
Dokument- och ärendehantering
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
Socialförvaltningen. Projekt Projektets början  21 maj Informationsmöte om 24 timmarsmyndigheten  juni Tällberg Försörjningsstöd Serveringstillstånd.
- digital avverkningsanmälan
1 Mötesplats för framtiden oktober 2005 Speciella tjänster för speciella frågor - att skapa ”virtual desks” – eller virtuella tjänster: Elektronisk.
Så här jobbar vi hos oss med arbetsmiljö och miljö!
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Samordnad vårdplanering Regelverk och konfiguration Mats Forsberg Ingrid Joustra Enquist.
Högskoleverket arbetar för studenternas rättssäkerhet Kårdagen den 7 oktober 2010.
EFörslag - Haparanda Offentliga rummet 31 maj. Bakgrund & Syfte Värde ord: Demokrati, Dialogen, Nya sätt… Diskuterat olika sätt SKL- Nätverk e-petitioner.
6. Inventera projektets resursbehov
Vad är metadata? Data som beskriver data.
Syfte och mål Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen
Helen Ekelöf Kartan visar vägen till arkivets skattgömma.
Verksamhetsutveckling och samarbete kring sammanhållen e-förvaltning
Primärvård Kaisa Mölläri ja Satu Vuorio.
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
The Capital of Scandinavia Utvärdering av systemet för ersättning och tidsregistrering Mårten Lindskog
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.
Svenska Pistolskytteförbundet Krishantering Kriskommunikation.
Sv Nationell samordning för landstingens arbete med utrustning för elektronisk kommunikation.
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
Webbanmälan till högskolestudier HT 2016
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Webbutbildning i allmän palliativ vård
- Hjärtstartarregistret
Oredlighet i forskning; Reflektioner från KI Ett medicinskt universitet Karin Dahlman-Wright Arbetsgivardagen 6 December,
eHälsa och eTjänster inom socialtjänsten
2 Introduktion administration och system 25/ Sofia Wallgren
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Adato - rehabverktyget
Så här anmäler du dig till högskolan VT19
Patrik Sundström, programansvarig för ehälsa
NVDB på webb 2012 Dragana Hrstic
Elsmart Solutions.
Effektkarta för extern webbplats
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Diariefört ärende och handling
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Parkera VGR Information
Att använda nya Olweus dataweb Uppdaterat 17e oktober 2011
Användarguide - chefer
Presentationens avskrift:

Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen Ge tillgång till aktuell status för parterna Underlätta samarbetet med externa medarbetare

Lansering, mottagande, användning Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem lanserades i oktober 2011 Positivt mottagande av konsumenter Stark ökning av antalet anmälningar 65% av alla anmälningar redan från början via webben Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem

Hur görs anmälan? Anmälan görs på Nio olika anmälningsformulär Inloggningsuppgifter inom två dagar Parterna kan logga in till ”Följ ärendet” Kommunikation med parterna via webb och e-post Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem

Ärende Manuell registrering InkorgRegister Dokument Ärende Diarium Admin & security Ledamots- webb Parts- webb Referat- webb Webb- anmälan Allmänhetens dator Systemets funktioner Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Externa medarbetare ExterntInternt

Erfarenheter hittills Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Kort tid att utvärdera – gamla pappersärenden kvar en tid Stark ökning av antalet anmälningar Inkörningsproblem och stress för personalen

Framtida utveckling Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Allt större andel anmälningar via webben – allt färre papper Snabbare handläggning av ärenden Bättre möjlighet att ge konsumentrådgivare, journalister och allmänhet tillgång till information