Teresia Söderberg Carlqvist

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”En kommunal budget ska räcka till god kvalitet i skola, vård och omsorg, gator och vägar ska underhållas, det ska finnas fritidsaktiviteter och Piteå.
Advertisements

Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
Hastighetens påverkan på koldioxidutsläppen
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Energiledningssystem
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Bakgrund Grupplivförsäkring för pensionärer har funnits i drygt 25 år och gjort nytta för många kunder. En grupplivförsäkring är en riskförsäkring. En.
ProSteel - ProSteel är ett program som skall skapa tillväxt i företag med ambition och potential att kommersialisera produkter vars konkurrenskraft bygger.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Marknadsplan Sandström de Wit
Västra Färgelanda.
Projekt Bemötande Växjö universitetsbibliotek Hösten 2006 – våren
Rättvis skatt Sverige är det enda land i världen som beskattar pensionärer högre än löntagare ( Från Socialdemokraternas partiprogram) Per Ahnlund.
Programmet för affärsutvecklingscheckar -Internationalisering 23 maj 2013 Sophia Litsne Regionutvecklingssekretariatet.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Marknadsplan för HälsoFreak
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
PiteåPanelen 2012 Svarsfrekvens 45 procent (51 av 114) Män 49 procent (25 personer) Kvinnor 51 procent (26 personer) Medborgarbudget.
Rehabiliteringsgarantin
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Marknadskommunikation i praktiken
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
PA Consulting group ab.
Energiledningssystem - Arbeta systematiskt och strukturerat med energi.
Mobillån i Sverige Myter och verklighet. Snap shot Grundades 20 mars anställda varav 7 timanställda Affärsidé: Att ge svenska folket möjlighet.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
marknadsförarens verktygslåda
Finns databaserna? Viktor Sarge Regionbibliotek Halland Utvecklingsledare – Digitala biblioteksmiljöer.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2009 April 2009 Project #:
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Analys av genomförda förändringar Därför lyckades samarbetet mellan Sahlgrenska och Chalmers Ing-Marie Bergbrant, Hud- och könssjukvård, Sahlgrenska Universitetssjukhus,
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsförarens yrkesroll
Föreläsning
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
19 april april 2006 Hållbarhetsrådet 1/ bildades Hållbarhetsrådet Tillhör Boverket, med eget Råd som beslutar om.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Marknadsföring och försäljning
Bälte Landskrona, Vellinge och Hässleholm.
Marknadsplan Gymbolaget
VAD TÄNKER FINLÄNDARNA OM SOCIAL- OCH HÄLSOVÅRDSTJÄNSTERNA SERVICE OCH DESS FRAMTID?
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Vad är Leorvision? Vi tar kundens reklamfilm ut i stadsmiljön med bibehållen kvalitet Möt kunderna med reklambudskapet där de tar sina köpbeslut Fungerar.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
Marknadsföring av turism
Särskilt driftsstöd till dagligvarubutiker i sårbara och utsatta lägen.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Allmänt Peter Bloom e-post tfn Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på.
HÄSTBESKATTNING Webbinarium
Best Practice i sociala medier
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Utredning – gemensam organisation i Norrland
[Produktnamn] Marknadsplan
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Arenabolaget i Linköping AB
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Presentationens avskrift:

Teresia Söderberg Carlqvist 890708-0363 Marknadsplan Marknadsföring 722G83 Grupp D2 Teresia Söderberg Carlqvist 890708-0363 Emilia Löwenborg 910327-5708 Frida Axén 910119-0909 Pia Gustafsson 870104-1900 Nina Rubin 920418-2043 Caroline Uveskog 910303-5482

Linds Konditori Linds Konditori har funnits sedan 1901 och var från en början ett familjeföretag. De nuvarande ägarna Magnus Olsson och Markus Larsson tog över verksamheten 2006 och driver idag verksamheten som Gyllen Linds bageri. Linds affärsidé är att leverera färskt bröd och konditorivaror med högsta möjliga kvalitet och service till sina kunder på den lokala marknaden i Östergötland. Tillsammans med Gyllen Bageri och Gyllen Café har de en omsättning på 33 miljoner kronor.

Metod Vi har gjort en nulägseanalys med hjälp av olika metoder. Segmentering,Targeting, Positionering PESTEL SWOT-analys Internanalys Porter´s five forces / Branchanalys Marknadsmix

Framtiden och åtgärdsförslag Mål och målpåverkande faktorer

Marknadsstrategi Hur ska målen nås? Kostnadsledarskap Differentiering Linds vill erbjuda en upplevelse av ett traditionellt konditori och har därmed valt en differentieringsstrategi.

Strategins genomförande Förslag 1: Sociala medier Förslag 2: Sms-tjänst Förslag 3: Annonsering Förslag 4: Ombyggnation

Budget Förslag 1 – arbetstid för facebooksida Förslag 2 – 250 kr per månad sms-tjänst + RK 49 öre per sms Förslag 3 –Paketpris för att synas i Corren, Extra och 24Corren ca 56 000 kronor. Annonsering i Cloetta Center från 20 000 till 125 000 kronor. Förslag 4 – Beror helt på omfattningen av ombyggnationen.

Uppföljning Förslag 1 – Sociala medier, statistik genom följare på Facebook, antal likes samt utnyttjande av studentrabatt. Förslag 2 – Sms-tjänst, statistisk över antal kunder vid erbjudande samt utan erbjudande Förslag 3 – Annonsering, jämföra ökad försäljning med utlägg för annonsering. Förslag 4 – Ombyggnation, en undersökning av hur kunderna upplever de nya lokalerna samt om omsättningen stiger.